Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 25] problem z kołem pasowym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 25] problem z kołem pasowym
Autor Wiadomość
komoss 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 227
Skąd: Żory

Rover 25

Wysłany: Sob Lis 10, 2012 21:11   [Rover 25] problem z kołem pasowym
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000

siemka mam taki mały,duzy problem.Otóż wczoraj odkręciło mi sie koło pasowe tak samoczynnie.Kupiłem śrubę i te taka podkładke duzą.Zakręciłem to koło paski naciagłem na koło odpalam auto wszystko sie kręci dodaje gazu i znowu kolo jest odkręcone i tak w koło macieju.Co zrobić lub co jest do wymiany?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 10, 2012 21:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Lis 10, 2012 22:59   

Wszytko by było ok jesli byłby punkt zaczepienia(wielowpust,klin,stozek, cokolwiek)
musisz sprawdzic luz miedzy tymi elementami ,bowiem moze okazac sie ze kolo pasowe wymeczone i trzeba bedzie je wymienic ,skoro sruba i scisk nie moze utrzymac musi byc cos nie tak .
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 10, 2012 23:05   

to koło trzeba dokręcić momentem 205 Nm, to baaaaardzo mocno.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Lis 10, 2012 23:08   

w razie jak by i to nie dawało rady zawsze mozesz posmarowac czyms (jakis klej ,kwas)aby zażarło sie,z wyciagnieciem nie powinno byc problemów(odskoczy) :wink:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Sob Lis 10, 2012 23:22   

kadzaf napisał/a:
Wszytko by było ok jesli byłby punkt zaczepienia(wielowpust,klin,stozek, cokolwiek)

Właśnie, na dolnym kole rozrządu jest klin i jeśli on się zetnie to lipa z dokręcaniem. Z klinem można nawet ręcznie dociągnąć i na jakiś czas to wystarczy ale wiadomo jak spadnie to może huku narobić :wink:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Lis 10, 2012 23:35   

zawsze mozna dac podkladke sprezynowa lub blaszana i pozaginac aby sruba nie wykrecila sie
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 10, 2012 23:44   

kadzaf,wybacz, ale nie pisz gupot ;) jak dasz tam podkładkę sprężynową i dokręcisz tak jak ma być, to ona wyjdzie bokiem.
Tamta duża podkładka jest po to, żeby tyło odpowiednie tarcie po dokręceniu, a klin na kole paska rozrządu nie ma nic do dokręcania, on się właśnie ścina jak koło pasowe lata kiedy jest za słabo dokręcone. Jak dokręcisz tak jak ma być, to nawet bez tego wpustu będzie się trzymać, on jest po to, żeby można było zgrać znak na kole pasowym do sprawdzenia ustawienia rozrządu
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
komoss 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 227
Skąd: Żory

Rover 25

Wysłany: Sob Lis 10, 2012 23:48   

przed chwila sprawdzałem jeszcze raz wszystko.klin jest ok troche zdarty ale jest.nasmarowałem srube czerwonym klejem zobaczymy jutro jak sie odkreci to niewiem to podejzewam że w środku gwint bedzie zjechany chodz teoretycznie i praktycznie to niemozliwe bo te czesci sa bardzo wytrzymałe
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 10, 2012 23:55   

jak dokręcisz odpowiednio mocno, to nie ma bata, tylko nie próbuj na wyczucie, bo tak mocno nie dokręcisz. Jak użyjesz klucza dynamometrycznego to zobaczysz, że tak dokręcona śruba się nie odkręci :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
komoss 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 227
Skąd: Żory

Rover 25

Wysłany: Sob Lis 10, 2012 23:57   

niestety takiego klucza nie posiadam ale za to przykreciłem te srube za pomoca pożądnej rury z dodatkiem czerwonego kleju.Poczem 24h i zobacze czy sie odkreci
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 11, 2012 09:31   

Ja dokręcałem u siebie kluczem dynamometrycznym o długości 1.5m i uwierz mi, ciężko było uzyskać wartość 205Nm.
Trzeba było naprawdę mocno pociągnąć aby klucz pstryknął, aż się bałem że śruba pęknie.
 
 
 
komoss 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 227
Skąd: Żory

Rover 25

Wysłany: Nie Lis 11, 2012 11:52   

Z tego co czytałem na necie to te śruby sa bardzo mocne i chyba potrzebowała by bardzo ardzo dużej mocy żeby się ukręciła

[ Dodano: Nie Lis 11, 2012 11:52 ]
koło kreci sie i narazie sie nie odkreca.Ale powstł drugi problem pasek który napedza wspomaganie i pompy wody stał sie za duzy niewiem jak to sie stało po prostu albo sie nie kreci alno kreci sie bardzo powoli.Pytanie: Jest tam może jakis napinacz tego paska na pompie wspomagania czy cos podobnego??
 
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Nie Lis 11, 2012 12:02   

Tak jest rolka napinająca, jak jej się dobrze przyjrzysz to z boku tej rolki jest nakrętka na klucz 13 (między rolką a blachą nadkola jest trochę mało miejsca), trzeba to poluzować i potem od spodu naciągać kręcąc taką "kwadratową śrubą". Ps. ten pasek nie napędza pompy wody :wink: a z tym kołem pasowym to skocz do mechanika daj na piwo i niech dociągnie Ci "bandziorem" bo szkoda żeby w czasie jazdy się odkręciło.
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
komoss 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 227
Skąd: Żory

Rover 25

Wysłany: Nie Lis 11, 2012 15:31   

niemam tam nakretki 13 tylko jakas dziwna sruba na impus lub cos podobnego i na chiny nie mozna tego popuscic
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R25] Telepie kołem
kalitus84 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Wto Cze 28, 2011 13:36
romanho
Brak nowych postów [214Si] Po 30 km RZUCA KIEROWNICA ! KOŁEM ?
LuckAnd Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Sro Gru 22, 2010 21:29
LuckAnd
Brak nowych postów [MG ZR] lewy przedni bok nad kołem wymiana
j0zek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Cze 13, 2013 09:29
leszczu
Brak nowych postów [R200] Kłopot z kołem zębatym walu
heben Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Lip 03, 2012 23:41
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink