Wysłany: Wto Lis 06, 2012 16:04 [R75] automat Silnik podczas jazdy gasnie.
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2000
Witam wszystkich serdecznie.
Mam problem, trzy razy zdarzyło się to co w tytule. Podczas dojeżdżania do skrzyżowania auto gaśnie. Na desce pojawia się ikonka "kontroli trakcji" i "check engine", a silnik pomimo przestawienia lewarka na P nie odpala. Rozrusznik kręci jak głupi ale silnik nie zaskakuje.
Jest jeszcze jedna rzecz, po przekręceniu kluczyka w drugą pozycję słychać terkotanie z okolic skrzyni biegów. Wszystko wraca do porządku po kilkukrotnym przejechaniu lewarkiem zmiany biegów od P do 2 i z powrotem. Dlatego podejrzewam skrzynię.
Czy ktoś ma doświadczenie w wymianie elektrozaworów lub całego modułu sterującego?
Niestety po wcześniejszych doświadczeniach z warsztatami od automatów nie bardzo uśmiecha mi się płacenie tysiąca do dwóch tylko za demontaż i rozłożenie skrzyni i kolejnych za naprawę.
A może jest jakaś inna przyczyna tego stanu rzeczy?
Z góry dziękuję za pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 06, 2012 16:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Lis 06, 2012 19:36
corrector,
corrector napisał/a:
Podczas dojeżdżania do skrzyżowania auto gaśnie. Na desce pojawia się ikonka "kontroli trakcji" i "check engine"
corrector, czy powodem tego jest dojeżdżanie do skrzyżowania i zmniejszanie predkosci ( redukcja biegów) czy naciśnięcie hamulca ?. Ale i tak zmieniłbym kierunek poszukiwań , to znaczy, zająłbym się kontrolą trakcji. Albo ją wyłączyć albo odpiąć linkę od przepustnicy TC. Może być uszkodzony siłownik TC, sterownik TC , a nawet modulator ABS.Rzecz polega na tym , że sterownik TC i ECM w celu ograniczenia obrotów silnika, najpierw opóźnia zapłon , potem zamyka przepustnicę TC i na końcu zamyka wtryski i silnik gaśnie.To terkotanie to może być pompa ABS(modulator) albo siłownik TC.
To dlaczego po przerzuceniu biegów w górę i w dół silnik odpala a bez tego ani rusz?
Ale generalnie to jest jakaś idea, na pewno to sprawdzę. Dzięki za radę. Teraz sobie przypominam że od czasu do czasu przy uruchamianiu silnika pokazywała się ikonka kontroli trakcji.
Siłownik raczej odpada bo terkotało by z prawej strony a nie z lewej, pod filtrem lub akumulatorem, a jeśli tam to faktyczne może być to pompa ABS.
Najgorsze jest to że po minięciu usterki wszystko wraca do normy.
Proszę o dalsze sugestie im więcej tropów tym większe szanse na znalezienie usterki.
Bardziej bym się obawiał wiązki, która wchodzi do skrzyni. Auto jest suche, stoi w garażu, raczej nic nie powinno się dziać. Skrzynia działa dobrze, nic nie szarpie, zmienia biegi w górę i w dół więc chyba wszystko jest ok. Zastanawia mnie tylko to brzęczenie? Na początku myślałem że to któryś z elektrozaworów ale Senior może mieć rację, bo czy skrzynia automatyczna jest w stanie zadusić silnik???
[ Dodano: Pią Lis 09, 2012 18:22 ]
Szkoda że nikt więcej nie chce się podzielić wiedzą
Tym bardziej że wielokrotnie z tej wiedzy już korzystałem podczas różnych napraw w moim Roverku.
Może jednak ktoś ma jakiś pomysł czym może być spowodowana ta usterka?
Pozdrawiam Adam
a dlaczego nie zaczniesz od zmiany sterownika jak jesteś z PL to mogę ci wysłać, tylko na moim szarpie wiec pewnie na twoim też zacznie, ale zawsze spróbować
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Piszesz o sterowniku skrzyni? Czy CT?
Skrzynia pracuje bardzo ładnie, a te nieszczęsne usterki zdarzają się co jakiś bliżej nie określony czas. Po przejechaniu lewarkiem od P do 2 i z powrotem wszystko wraca do normy.
problem jest taki że zawsze jest to w jakiejś idiotycznej sytuacji, która nie pozwala na dokładną diagnozę i sprawdzenie gdzie to cholerstwo naprawdę trzeszczy
Pisze o sterowniki skrzyni. Niektórym użytkownika skrzynia skarpie i wystarczy, ze zmienia olej i sterownik, a objawy od razu ustępują wiec w twoim przypadku, też bym zaczął od sterownika. Sterowniki są tanie wiec, co ci szkodzi. A co do oleju, to zmieniales kiedyś u siebie?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
O skrzynię trzeba dbać, zmieniam olej co 40 tys. i nic nie szarpie. Ale czy sterownik może powodować zawieszanie się elektrozaworu?
[ Dodano: Pią Lis 23, 2012 09:14 ]
Widzę że raczej mało nowych pomysłów
Napiszę co do tej pory zrobiłem:
Po pierwsze odłączyłem kontrolę trakcji - niestety usterka pojawiła się pd 2 dniach więc to nie jest przyczyna
Po drugie wymieniłem wczoraj komputer skrzyni - czekam na objawy
po trzecie zakupiłem pompę ABS z CT i jak to nie pomoże wymienię jeszcze ją.
Pozdrawiam wszystkich jak sobie poradzę to dam znać.
[ Dodano: Czw Lis 29, 2012 07:38 ]
No i się stało
Wczoraj wieczorem Roverek po raz kolejny odmówił posłuszeństwa.
Dzisiaj wymienię pompę ABS jeśli to nie pomorze to zostaje tylko skrzynia.
A może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł???
Rozpaczliwie potrzebuję pomocy.
[ Dodano: Sob Sty 05, 2013 18:55 ]
Witam wszystkich
Klikam pomógł Andrzejowi "SeniorA" po wymianie pompy ABS brak poprzednich objawów
Nie odzywałem się wcześniej bo nie byłem pewien czy za czas jakiś sytuacja się nie powtórzy jak to miało miejsce wcześniej, potrafił i dwa tygodnie przejeździć bez usterki.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Sty 27, 2013 08:30
corrector napisał/a:
po wymianie pompy ABS brak poprzednich objawów
a czy przed wystąpieniem usterki nie wymieniałeś jakiś czas wcześniej klocków i tarcz ? , a jeśli tak , to czy przy cofaniu tłoka był odkręcany odpowietrznik w każdym kole ?.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum