Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75]Nakrętka antykradzieżowa Problem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75]Nakrętka antykradzieżowa Problem
Autor Wiadomość
amman 



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 15



Wysłany: Pon Lis 19, 2012 21:22   [R75]Nakrętka antykradzieżowa Problem
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Mam problem z śrubami zabezpieczającymi przed kradzieżą alufelg
Auto niedawno zakupione i niestety przy kupnie nie myślałem o tym aby sprawdzać czy jest nasadka na śruby
teraz problem
Chcę zmienić opony ale nie mam nasadki do tych śrub
Wygląd podobny do tych tylko ja mam 14 ząbków nie 9
http://allegro.pl/sruby-a...2783431519.html
Jest ktoś może w posiadaniu takich nasadek lub wie gdzie je można dostać ?


Dodałem mniej więcej dokładne foto
Ostatnio zmieniony przez amman Wto Lis 20, 2012 21:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 19, 2012 21:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Lis 19, 2012 22:10   

najprostrzy sposób o ile oczywiście nie chcesz ich dalej używać to ostre wiertło i rozwierć,chyba że lubisz to udogodnienie to musisz szukać,najlepiej jakbyś miał plac z anglikami niedaleko to byś coś dopasował myśle :smile:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 19, 2012 22:41   

powinienem takie końcówki mieć, mam te same zestawy.... nawet z rovera jeszcze:) jutro spojrzę, pisz PW, najwyżej zeszlifujesz tak aż spasuje jeżeli nie da rady bierzesz duży imbus i kawałek kartki czystej, przykładasz kartkę do nakręki i dociskasz palcami, zrobi Ci się obrys z brudu na kartce, wycinsz nożyczkami, przykładasz do imbusa odrysowujesz, kątówka w ręke, szlif i masz klucz:) dla wprawnej ręki 30min roboty
_________________
Pamparampam
 
 
 
heniekbojka 




Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 4



Wysłany: Pon Lis 19, 2012 22:51   

Niedawno miałem ten sam problem. Wymiana opon i zonk w wulkanizacji. Śruby odkręcił mi właściciel zaprzyjaźnionego warsztatu ślusarskiego. Zrobił to, wbijając na siłę do środka śrub coś w rodzaju podobnych średnicą stalowych imbusów (miał ich całą szufladę o różnych średnicach). Mocno wbite w śruby "imbusy" odkręcił przy pomocy klucza i rury. Śruby zabezpieczające wyrzuciłem, nowe, zwykłe kupiłem w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym. Koszt operacji: flaszka dla ślusarza (usługa niestandardowa tzw. wyzwanie, kolega nie rozlicza w PZL tylko "przelewem").
Cztery śruby w sklepie koszt 20 zł.
Nie polecam rozwiercania śrub, zrobione są z "fest " materiału, rozwiercenie ich wymaga dużo czasu, męczarni i zmarnowania dobrych wierteł. (porada od 77-letniego ślusarza!!!)
W przypadku braku ślusarza, można zbliżony średnicą imbus lub podobne żelastwo dospawać do śruby i w ten sposób ją odkręcić.
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Lis 20, 2012 07:31   

Nie polecam spawania migiem za mały przetop a spawarką za duży prąd, łatwo uszkodzić alufelgę.
Podstawa to porządne ostukanie śruby przez jakiś wałek przy użyciu ciężkiego młotka (czasem używamy nawet 5-cio kilogramowego).
Następnie można posłużyć się metodą opisaną przezBoncky, ,lub dopasować imbus wieloklinowy splin ewentualnie rozwiercając śrubę (śruby zabezpieczające nie są tak twarde) można wtedy klucz wbić i rozruszaną przez ostukanie śrubę można już stosunkowo łatwo wykręcić.
I jeszcze jedno w przypadku alufelg żadnego grzania, lepiej zastosować sprężony dwutlenek węgla w celu schłodzenia śruby następuje skurcz, który uwalnia zapieczoną śrubę.
_________________
rom
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Wto Lis 20, 2012 12:01   

Panowie mam alu felgi oryginalne od 75 i mam wrażenie jakby śruby były nieco za krótkie,
i nie wiem czy takie powinny być czy może dłuższe (nie mierzyłem ich)
Teraz chce założyć zimówki na stalowych felgach i pytanko czy musze kupić nowe śruby do stalówek czy przykręcić na tych do alusów ?
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 20, 2012 12:51   

mam u sibie felgi z VW i dokupiłem śruby o tej samej długości co w oryginalnych aluminiowych i wszystko gra.
Kupiłem inne śruby bo do felg VW, ponieważ potrzebne sa śruby z łbem z kulistą podstawą. W R75 masz stożek
Długość śruby bez łba to o ile dobrze pamiętam 25mm
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 20, 2012 19:28   

a nie podpasuje końcówka z jakiegoś modelu BMW :?:

[ Dodano: Wto Lis 20, 2012 19:28 ]
byłem w garażu i na plastiku maskującym tą śrubą antykradzieżową mam znaczek BMW, także może z jakiejś serii 5 podpasuje. poszukaj u właścicieli BMW
 
 
 
amman 



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 15



Wysłany: Wto Lis 20, 2012 21:20   

Z tego co wiem to od BMW mają 9 trybów
Chyba że do właśnie tak jak mówisz któraś seria miała inne..
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lis 21, 2012 08:38   

będziesz spawał - biedzisz wymieniał felgę, bodziesz walił młotem będziesz wymieniał łożyska. Jeżeli chcesz to zrobić łatwo i bez strat to zrób jak ktoś wyzej napisal( 2 m-ce temu mailem to samo - zgubiłem nasadkę a 3 kola musiałem odkręcić) Wiertło kobaltowe 10 (dość drogie ale za to śruba podda sie jak by była z aluminium) Podstawa to: wolne obroty na wiertarce i wiertło co chwile maczasz w oleju żeby je schłodzić, no i mocno dociskasz wiertarek. Jedna sruba poddaje sie po 3-5 min wiercenia - wypraktykowany i pewny sposób
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sro Lis 21, 2012 16:48   

dawidd napisał/a:
Jedna sruba poddaje sie po 3-5 min wiercenia - wypraktykowany i pewny sposób

dokładnie tak,ja wierciłem naizwykleiszym wiertłem do metalu grunt aby ostre było,myk myk i koło spada,potem wykręcacz reszte śruby palcami ewentualnie kombinerkami
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
lebiediev 



Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 11
Skąd: Pawłowice



Wysłany: Sro Lis 21, 2012 18:14   

Miałem ten sam kłopot i to dwa razy za pierwszym razem dobry spawacz i 15 minut roboty ... wspawał mi zwykłą śrube do tej zabezpieczającej i sie odkręciło za drugim razem śruba była zrobiona z jakiegoś materiału co nie dało się do niego nic przyspawać to nasadka nabita na chama i też jakoś poszło
 
 
 
zajcev 




Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 20
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Sty 15, 2013 16:57   

Mogę dopowiedzieć nieco w tym temacie, albowiem i ja niechybnie zgubiłem ową nasadkę antykradzieżową i się zastanawiałem, który ze wspomnianych sposobów wypróbować.
Wypróbowałem zupełnie inny, wykonałem telefon na dział części salonu BMW, pan mi odpowiedział, że oczywiście istnieje możliwość zamówienia duplikaty tej przejściówki, muszę co prawda samochodem sie na parkingu pod salonem pokazać, żeby ze wzornika zamówił odpowiednią przejściąwkę.
Koszt: 34 pln

bez spawania, bez dłubania, bez kompletu nowych śrub antykradzieżowych czy nawet zwykłych

myslę, że jak na użyteczność tej nasadki 34 pln to rewelacyjna cena
nie wątpię, że wiercenie (+ połamane wiertła), spawanie, szlifowanie itd sporo więcej by kosztowało (czasu, zdrowia, "niewypowiedzianych" słów)
pozdr
zajcev
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Wto Sty 15, 2013 17:12   

zajcev napisał/a:
nie wątpię, że wiercenie (+ połamane wiertła), spawanie, szlifowanie itd sporo więcej by kosztowało

nie każdy ma do salonu BMW 5km :P
albo nie może czekać na nasadke np tydzień (weekend,święta itp)
ale faktycznie jeśli salon jest blisko to naprawde chyba najłatwiejszy sposób :mrgreen:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
zajcev 




Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 20
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Sty 19, 2013 13:44   

dzisiaj byłem zeby przymierzyli z wzornika który nr przejsciowki, dzisiaj jest sobota - zamówiłem, we wtorek z rana moge odebrać, czyli 1 dzien roboczy, mysle ze szybko.
pozdr
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Sob Sty 19, 2013 16:57   

I ostateczna cena wyszła 34zł?
_________________
:)
 
 
sebexx1971 



Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1



Wysłany: Nie Sty 20, 2013 10:34   

Miałem ten sam problem i przedłużka 1/2 cala pasuje idealnie ten kwadrat wbiłem młotkiem i odkręciłem pneumatem bez problemowo w 5 minut
 
 
zajcev 




Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 20
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Lut 08, 2013 12:08   

Adsik, nawet nieco poniżej, zapłaciłem jakoś 33,70 coś tam, a znając numer nabity na tej "przejściówce" można także zamówić duplikat wysyłkowo (no tylko wtedy koszt przesyłki należy doliczyć)
Ogólnie, przyznam, że za takie pieniążki nie chciałoby mi sie rzeźbić z końcówkami nabijanymi młotkiem

Pozdr koledzy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT] Nakrętka sworznia
Ricardus Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Sty 25, 2014 12:59
Ricardus
Brak nowych postów [R75] Gęsty olej silnikowy pod nakretką
damian131720 Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Maj 01, 2013 12:40
grzegorz_g
Brak nowych postów [R75] Problem z EGR
marcin.misek Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Sie 24, 2014 07:37
Comrade
Brak nowych postów [MG ZT-T] LPG - problem
pajda Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Lis 11, 2010 12:42
hudy23_1985
Brak nowych postów [R75] Problem z CPU
Malyszido Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Lis 02, 2010 09:42
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink