Kolego, to, co mówi Twój mechanik to kompletna bzdura. Tak jak wcześniej ktoś wspomniał, świece połączone są równolegle, więc na każdej jest takie samo napięcie. Po drugie w momencie załączenia świec (grzania) napięcie w instalacji lekko "siada", ze względu na duży prąd płynący przez świece (ok 12 A na każdą). Wystarczy wziąć świecę do ręki i jest tam zwykle napis 11 V. Różnica w spadku napięcia pod wpływem obciążenia źródła będzie bardzo mała, rzędu 0.25 V, co na pewno nie spowoduje ani wcześniejszego zużycia świec ani ich spalenia.
Ja w swoim Roverku wymieniłem 3 świece (ale tak mnie fabryka wyposażyła) i przy -22 stopniach odpalił, więc myślę, że Twój również na 3 świecach da radę.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 25, 2009 09:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Odświeżam temat, ponieważ chciałbym się o coś zapytać.
Mianowicie kiedyś wymieniałem świece w swoim starym golfie. Nie stanowiło to dla mnie żadnego problemu, choć nie mam zielonego pojęcia o mechanice itd. No ale jak myślałem o wymianie świec w Roverku, to zacząłem się zastanawiać, gdzie one w ogóle są?! Jak naczytałem się że występują w niektórych egzemplarzach niekiedy po 3 to w ogóle się zdziwiłem. Dodaję fotkę mojego SDi i proszę o zaznaczenie kółkiem tego, czego szukam. ^^
PS: gdzie ten dorobiony klucz w FAQ? nie mogę tego znaleźć na stronie, ani na forum.
połączone są mostkiem więc łatwo je zobaczyć, były wersje z 3 lub 4ma, jak masz tylko 3 to Twoje szczęście, nie musisz ruszać pompy aby je wymienić, jak masz 4 to większa zabawa
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Lis 21, 2012 12:07
Ja jestem świeżo po wymienia 4 świec i polecam wymienić wszystkie 4 bo tej za pompo wcale nie jest tak trudno wymienić jak ludzie mówią. Wystarczy spiłować gwint na świecy, odkręcić pare śrub na pompie i wchodzi lekko łatwo i przyjemnie. Więcej się z pierwszą namęczyłem niż z ostatnią(za pompą).
Ja w SD bez problemu wymieniłem 4tą świecę bez piłowania czy luzowania pompy ale możliwe ,że wszystko zależy od ustawienia pompy wtryskowej. W każdym egzemplarzu może siedzieć pod troszkę innym kątem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum