Wysłany: Pią Lis 23, 2012 18:29 [R416] Jaki jest objaw uszkodzenia łożyska oporowego?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Witam
Ostatnio zabrałem się ostro za przegląd moich Roverków gdyż wcześniej tak dogłębnie ich nie sprawdzałem. Dzisiaj padło na Roverka 416 gdyż on najciężej pracuje. Przejechałem nim ponad 40.000 km przez 9 miesięcy . Odwiedziłem mechanika. Wziął go na kanał. Pooglądał, posłuchał i prawdopodobnie jest coś nie tak ze sprzęgłem. Ja tam za bardzo się nie przysłuchuje, ale jednak coś tam jest nie tak. Otóż, gdy silnik chodzi na luzie słychać jakby klekot. Gdy wciśnie się sprzęgło silnik chodzi bardzo cichutko. Czy to może być łożysko oporowe? Jeśli tak to chyba najlepiej wymienić całe sprzęgło zamiast jednego łożyska. Możecie mi coś podpowiedzieć?
Aaaaaa, gdy zakupiłem Roverka były wymieniane uszczelniacze półosi oraz wlewany nowy olej do skrzyni biegów.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 23, 2012 18:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
i tak jest u Ciebie! łożysko odzywałoby się wtedy gdy wciskasz pedał
w końcu trafiłem na taką skrzynie która jest cicha
sobrus, po wymianie skrzynki (cisza) nie ma już tego "helikoptera"
Witam, miałem podobnie w golfie 3 też tak chrobotało i okazało się że to było łożysko oporowe po wymianie kompletnego sprzęgła ucichło
W Roverze miałem taką sytuację że coś jakby drżało w okolicy skrzyni, mechanik stwierdził że to wałek główny taki dźwięk wydaje i zalecił zwiększyć odrobinę obroty jałowe silnika i ucichło
i tak jest u Ciebie! łożysko odzywałoby się wtedy gdy wciskasz pedał
w końcu trafiłem na taką skrzynie która jest cicha
sobrus, po wymianie skrzynki (cisza) nie ma już tego "helikoptera"
Według opisu tak też jest u autora wątku, więc nie wiem czy pomoże mu coś wymiana sprzęgła.
Cytat:
Otóż, gdy silnik chodzi na luzie słychać jakby klekot. Gdy wciśnie się sprzęgło silnik chodzi bardzo cichutko.
Nie rozumiem natomiast dlaczego wszyscy wymieniają skrzynie? Nie da się tego naprawić? Przecież to nie jest skrzynia z UFO, była montowana w Citroenach i Mini, więc części pewnie są dostępne. Kupno używanej to jednak ruletka. Ja wolałbym zrobić tą co mam.
U mnie jest sprawa oczywista, tak powiedział mechanik. Otóż na luzie silnik klekocze, wciskam sprzęgło, ustaje. Nie ruszając skrzyni biegów wciskam powtórnie tylko, że mocniej, puszczam i odgłosu nie ma. Jest też jeden plus jak to stwierdził. Podczas dodawania gazu klekot nie ustaje, więc to w 90% sprzęgło a właściwie to łożysko. Gdyby to była skrzynia on nie wymieni a będzie naprawiał chyba, że koszta naprawy i części przewyższą samą skrzynię.
Według opisu tak też jest u autora wątku, więc nie wiem czy pomoże mu coś wymiana sprzęgła.
właśnie wtedy jak wciskasz powinno się nie odzywać
co prawda mam diesla ale to bez znaczenia i u mnie słychać trochę łożysko oporowe a jak wciskam pedał sprzęgła to jest cisza, więc co to może być jak nie łożysko, u autora tematu jest podobnie
Sprawa łożyska oporowego u mnie związana jest z tym, że źle obija czy coś takiego. Ono robi klekot. Wcisnę mocniej, szybko puszczę klekot ustaje. Odwiedziłem dzisiaj 4 mechaników. Ich opinia była jednoznaczna. W poniedziałek jestem umówiony na wymianę sprzęgła. Gdy tylko wrócę dam znać czy w 100% pomogło
Ale nie zdziw się jak będzie to skrzynia. Miałem takie objawy jak łożyska na wałku sprzęgłowym się zużyły. Puszczasz sprzęgło na luzie słychać pracę, wciskasz sprzęgło to cisza.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie zdziwię się na pewno. Już mnie nic nie zdziwi Jak zmiana sprzęgła nic nie da to skrzynię ma mi robić o tyle taniej ile wyniesie sprzęgło i jego robocizna. Także jestem spokojny. A napisz mi czy jak to by były te łożyska w skrzyni to opłaca się to w ogóle naprawiać? …- czy może szukać używanej?
To czy się opłaca to pojęcie względne bo nie wiadomo za ile kupisz skrzynie a bardziej w jakim stanie (czy przypadkiem nie gorszym). Osobiście wolałbym wymienić łożyska gdybym nie miał skrzyni z pewnych rąk.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Ale nie zdziw się jak będzie to skrzynia. Miałem takie objawy jak łożyska na wałku sprzęgłowym się zużyły. Puszczasz sprzęgło na luzie słychać pracę, wciskasz sprzęgło to cisza.
Zgadzam się, to będzie skrzynia. Miałem to samo w swoim roverku i pech chciał że padło mi sprzęgło.
Wymieniłem komplet(łożysko tarcza docisk) i dźwięk nadal został.
Rozwiązałem to zwiększając delikatnie obroty silnika na biegu jałowym i cisza
To znaczy, że tylko zamaskowałeś objaw a nie wyeliminowałeś usterki. U mnie nie pomaga zwiększenie obrotów. U mnie pomaga mocniej docisnąć sprzęgło, po czym gwałtowne puszczenie. Wszyscy mechanicy stwierdzili, że łożysko oporowe, jakieś tam sprężynki się mogły rozsypać, ale w tym momencie skrzyni nie wykluczam.
W pierwszym poście tego tematu opisałem objawy mojego padniętego łożyska. Dodam, że pierwszy szum usłyszałem we wtorek (14 sierpnia) a już w piątek (17.08) łożysko zaczęło już bardzo, bardzo głośno zgrzytać/tłuc/piszczeć. Wymieniłem w ostatniej chwili (sobota 18.08) : w momencie zdejmowania łożysko rozsypało się całkowicie.[/quote]
O 7 zawiozłem Roverka do mechanika. Kazali poczekać. Czekałem 60 minut, po czym przynieśli mi moje sprzęgło w kawałkach. Jakieś sprężynki same wyskakiwały a łożysko oporowe było jak to powiedzieli rozklekotane. Po południu będzie sprzęgło jutro z rana odbiór samochodu. Teraz są w 100% pewni, że skrzynia jest dobra a winę ze ten klekot powodowało sprzęgło.
Uszczelniacze półosi i olej były niedawno wymieniane także przynajmniej to mam z głowy. Nie wiem tylko czy nie zadzwonię, aby mimo wszystko wlali nowy olej.
Dodano 17;24
Właśnie wróciłem samochodzikiem. Po wymianie sprzęgła cisza, która aż przytłacza
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum