Witam! Jestem tu nowy i mam problem ponieważ kupiłem ROVERKA 416 i okazało się że w ogóle nie leci ciepłe powietrze. Wiem że był poruszany ten temat nie raz ale zauważyłem że przy kręceniu pokrętełkiem zimne-ciepłe powietrze linka nie jest do niczego przypięta i rusza się luźno. nie ma nic gdzie powinna być zamocowana. Proszę o pomoc gdzie ona ma być przypięta i do czego?
Ps. Mam go dopiero kilka dni i nie mam pojęcia gdzie ma być ta linka więc proszę o wyrozumiałość. Pozdrawiam!
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 03, 2012 18:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 29 razy Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 459 Skąd: Wrocław/Wieluń
Wysłany: Pon Gru 03, 2012 19:30
do zaworka doprowadzającego płyn chłodniczy do nagrzewnicy, znajdziesz go między silnikiem a ścianą grodziową. Najłatwiej dostać się do niego wchodząc pod samochód.
musiał go ktoś usunąć bo na wężu nie ma kompletnie nic, jest tylko kawałek rurki w tym wężu i zaciśnięte zaciskami. Tam pewnie powinien być ten zawór a nie jakaś rurka. a linka jest cała, w ogóle nie uszkodzona. I właśnie dlatego tu piszę o tym dziwnym zjawisku bo to nie jest normalne żeby ot tak ktoś to usunął bo komuś przeszkadzał ten zaworek:/
[ Dodano: Pon Gru 03, 2012 23:41 ]
pokazałbym zdjęcie jak to wygląda ale niestety auto stoi u mechanika, który też głowił się dlaczego tam nie ma nic do czego ma być ta linka przymocowana tylko lata ona luźno.
Pomógł: 29 razy Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 459 Skąd: Wrocław/Wieluń
Wysłany: Pon Gru 03, 2012 23:47
pewnie komuś się uszkodził a szkoda mu było kasy na nowy i wstawił rurkę a skoro nie grzeje to albo nagrzewinca do wymiany/czyszczenia albo przez tą rurkę nie płynie płyn. Kup zaworek i zaczep linkę.
grzybers1991, poszukaj na forum i stronie klubowej schematów układu chłodzenia w silnikach serii K. Zobacz, czy wszystko oprócz tego zaworka wygląda u Ciebie tak jak powinno, być moze ktoś przerobił obejście nagrzewnicy tak, że za szybko puszcza płyn niie przez nią.. Zanurkuj jeszcze w okolice pedałów i pod konsolą środkową zobaczysz koniec tej linki, która jest przyczepiona do pokrętła ciepło-zimno. jest tam zaczepiona do dźwigienki pośredniej, a dopiero stamtąd idzie druga linka do zaworka pod maską. Jest tak dlatego, że dźwigienka pośrednia steruje jednocześnie przepływem powietrza przez nagrzewnicę, i przy zamykaniu ciepłego a otwieraniu zimnego puszcza powietrze nie przez nagrzewnicę tylko na około. To po to, zeby od razu był chłodny nawiew, a nie cały czas przez gorącą jeszcze nagrzewnicę. Jeśli tam Ci linka spadła, bądź coś się stało przy pokrętle i dźwigienka pośrednia się nie porusza wraz z pokrętłem, to nawet jeśli cały czas gorący płyn jest w nagrzewnicy, w aucie będziesz miał zimno.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
pewnie komuś się uszkodził a szkoda mu było kasy na nowy i wstawił rurkę a skoro nie grzeje to albo nagrzewinca do wymiany/czyszczenia albo przez tą rurkę nie płynie płyn. Kup zaworek i zaczep linkę.
właśnie że raczej płynie przez nią płyn bo nagrzewa się. Nagrzewają się oba węże. Czyli jeżeli ktoś usunął ten zaworek i dolot w wężu jest cały czas otwarty to tym bardziej powinno lecieć ciepłe powietrze prawda? jeśli tak to została mi nagrzewnica albo jak napisał sTERYD zobaczyć pod konsolę czy nie spadła linka z dźwigienki pośredniej.
Dzięki panowie, bardzo mi pomogliście! Pozdrawiam!
No i po problemie, ale tylko po części. A wiec: nagrzewnicę wyjąłem, okazało się że "pióro" (czy jak się tam to nazywa) któro zasłaniało i odsłaniało nagrzewnicę jest urwane. Naprawiłem, zamontowałem nagrzewnicę i okazało się, że na postoju silnik nagrzewa się, wszystko pięknie, ale w czasie jazdy po przejechaniu ok 10km dopiero wskazówka temp się podnosi, ale ledwo co, a w aucie leci chłodne powietrze. Czy wie ktoś co to za wada? czy to wina termostatu? dodam, że go nie posiadam, ponieważ tamten był popsuty, a w moich okolicach cieżko taki dostać więc zasłoniłem chłodnicę kartonem, ale to też prawie wógóle nic nie daje. Proszę o pomoc co może być, że ciecz jest gorąca, a wskazówka się nie podnosi? Pozdrawiam!
[ Dodano: Sro Gru 12, 2012 20:53 ]
Mam jeszcze jedno małe pytanie. Dziś jakieś 2 godziny temu zauważyłem, że spod pokrywy zaworów wydziela się płyn chłodniczy. Wiem że to płym dlatego jestem zdziwiony że nie olej. Więc mam pytanie - co może być przyczyną że płyn chłodniczy leci akurat stamtąd? czy to uszczelka pokrywy zaworów czy głowicy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum