Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Obudowa filtra powietrza
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adrian
Wto Lis 27, 2012 19:48
[R200] Obudowa filtra powietrza
Autor Wiadomość
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 27, 2012 16:22   [R200] Obudowa filtra powietrza
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Ostatnio naszła mnie myśl, aby zmienić dolot zimnego powietrza. Typ tropem doszedłem, że puszka/obudowa filtra powietrza w silniku 1.4 16V między R200, a R400 różnią się wielkością. Filtr jest nieco szerszy i puszka wygląda na większą. Wie ktoś może dlaczego wstawali większa puchę do R400. Bo tak sobie pomyślałem, żeby zrobić podmiankę. Wstawić kompletny dolot od MG ZR 160KM (jest taki sam jak w R400) + wkładka K&N. Miałoby to jakiś sens ?? Co o tym myślcie ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 27, 2012 16:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 27, 2012 18:44   

Tak na chłopski rozum, wystarczy spojrzeć w dane techniczne 200-tki i 400-tki i porównać, czy coś to dało w tej ostatniej. Moc i moment ten sam, w tym samym zakresie obrotów, więc... Hmmm :]
No chyba, że nie ma wkładki K&N do standardowej obudowy 200 lub jest droższa niż do 400.
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 28, 2012 10:18   

brkzzz napisał/a:
Tak na chłopski rozum, wystarczy spojrzeć w dane techniczne 200-tki i 400-tki i porównać, czy coś to dało w tej ostatniej. Moc i moment ten sam, w tym samym zakresie obrotów, więc... Hmmm

No tak, ale dlaczego dali inna puchę jak moc jest ta sama ?? Przecież mogli wstawić taką samą ja w R200. :wink:
brkzzz napisał/a:
No chyba, że nie ma wkładki K&N do standardowej obudowy 200 lub jest droższa niż do 400.

Wkładki są dostępne bez problemu. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 28, 2012 11:05   

Najpewniej bo R200 ma dolot z pod reflektora lewego, zaś R400/R45 zza klosza reflektora.
Więc nazwijmy to rekompensatą :wink:
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 28, 2012 11:19   

ADI-mistrzu napisał/a:
Najpewniej bo R200 ma dolot z pod reflektora lewego, zaś R400/R45 zza klosza reflektora.

Pewnie też to miało jakieś znaczenie.
Za to w ZR 160KM też spod reflektora, a pucha taka sama jak w R400. :grin:

A powiedzcie do czego to służy. Z tego co zauważyłem, to tylko ZR 160KM to ma w swoim dolocie.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 28, 2012 14:25   

A może R75?

Patrząc na pole powierzchni to mamy tak:
R25 -> 291,1cm²
R45 -> 320,96cm²
R75 1.8 -> 570cm²

Jak widać R75 ma 2x większą puszkę filtra, wydaje mi się że zależy to od masy pojazdu więc coś pewnie na plus dla Nm daje.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 28, 2012 18:07   

ADI-mistrzu napisał/a:
A może R75?

Za duża. Nie upchnę jej do komory silnika w R200.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 28, 2012 19:02   

Akumulator na lewą stronę i wejdzie :mrgreen:
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 28, 2012 19:31   

Pytanie retoryczne. Jaką powierzchnię ma filtr w R200/600 2.0T?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 28, 2012 19:35   

greg-si, 320,96cm²
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Lis 29, 2012 12:11   

ADI-mistrzu napisał/a:
Akumulator na lewą stronę i wejdzie :mrgreen:

Albo do bagażnika. :mrgreen:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sro Gru 05, 2012 10:00   

Załóż większą przepustnicę. Od serii T pasuje, ale chyba najlepsza jest z Poloneza 1.4 Musisz poszukać na forum, bo gdzieś o tym było.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 05, 2012 14:52   

Perez napisał/a:
Załóż większą przepustnicę. Od serii T pasuje, ale chyba najlepsza jest z Poloneza 1.4 Musisz poszukać na forum, bo gdzieś o tym było.

Miałem kiedyś taka, ale jeszcze w 8V, ale wróciłem do oryginału, po tym jak Kozik udowodnił, że nic nie daje.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 07, 2012 08:10   

Ładuj aku w bagażnik i duży dolot zakładaj :) nie spotkałem się, żeby ktoś to robił, ale skoro w kv6 na większym filtrze było lepiej, to samo w fiacie 20v z filtrem od 20vt, to moze i tu zadziała? działaj ;)

jak jesteśmy przy temacie przepustnic... ten łącznik elastyczny do którego jest mocowana przepustnica w Tserii, występuje w jakims innym R? moze Poldek ma taki? bo kurde zauwazylem wczoraj, ze mi tam puszcza ciśnienie :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Obudowa filtra powietrza
dodatkowy dolot?
funfel Tuning mechaniczny 6 Sro Maj 20, 2009 06:31
funfel
Brak nowych postów [R75] Wkładki filtra powietrza od K&N
Dam-Kam Tuning mechaniczny 35 Czw Wrz 18, 2014 15:16
MiReK
Brak nowych postów [620SDI] doprowadzenie powietrza do filtra
funfel Tuning mechaniczny 7 Pon Sie 13, 2007 16:58
srbenda
Brak nowych postów [R420]SDi wkladka filtra powietrza K&N
gacek Tuning mechaniczny 18 Sro Cze 05, 2013 19:11
kadzaf
Brak nowych postów [r200 98r. 2.0 sdi] Zamiast filtra stożek
tuning wizualny skończony czas na mechaniczny. :)
latinoo22 Tuning mechaniczny 5 Czw Lut 04, 2010 23:07
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink