Wysłany: Pon Gru 10, 2012 20:14 [R220] Catch tank do 2.0 Turbo - montował ktoś?
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Siema,
jak w temacie, ma ktoś jakieś doświadczenia?moj badyta pali troche oleju,chcialbym to ograniczyc bez remontu,slyszalem ze te catch tanki daja rade.ktos sie spotkal?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 10, 2012 20:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Wto Gru 11, 2012 21:45 Re: [R220] Catch tank do 2.0 Turbo - montował ktoś?
catch tank słuzy tylko do tego zeby z odmy nie walił ci olej oraz syf w przepustnice i tylko tyle... ja sobie załozyłem na niego taki mały filtr pipercross i jest git http://www.motointegrator...ipercross-c9024
Jezeli przez odme wali olej to tez to moze swiadczyc o nienajlepszej kondycji silnika. Oczywiscie przy mocnym uzytkowaniu silnika olej bedzie tamtedy wypluwac z racji roznicy cisnien i duzym rozbryzgiem oleju. Sam jezdzilem z wypieta odma i nie mialo to negatywnego wplywu na silnik.
Niestet co do spalania oleju, przyczyna sa albo gumki zaworowe albo pierscienie badz turbo..
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 92 Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Gru 12, 2012 11:26
Tak jak napisali poprzednicy, nie ograniczy Ci to spalania oleju.
Sprawdź kompresje silnika manometrem, to może ukierunkować Cię w strone gumek lub pierścieni, choć mógł puścić sam pierścień olejowy a ciśnieniowy trzyma, więc dla świętego spokoju w przypadku remontu należy wymienić obie rzeczy.
Ja również na odme mam założony mały filterek.
_________________ Rover 220XW Coupe 2.0 TURBO - 206KM/313Nm 0.88bar T25
Ostatnio zmieniony przez Vito_ Sro Gru 12, 2012 11:37, w całości zmieniany 1 raz
ale zaraz chwila - jezeli tamtedy(przez odme)wali olej na wyzszych obrotach/przy ostrzejszym traktowaniu i leci do przepustnicy to jest potem spalany w silniku tak?wiec jakby byl tam zbiorniczek to by w silniku spalany nie byl,mozna go wtedy odpiac,dolac to co sie zebralo tam gdzie byc powinno i git:)myle sie?wiadomo ze to calego problemu nie wyeliminuje,ale przynajmniej ograniczy,zwlaszcza ze u mnie to spalanie oleju widac glownie na wysokich obrotach - jak jezdze spokojnie to go prawie nie ubywa,a jak cisne to znika w oczach i lubi dymka podobno puscic.turbo wykluczam bo raz ze kupilem od Dobrego Zioma ktory regenerowal,a dwa ze w wezach susza.
Sam filterek na odme też kiedyś miałem ale średnio się spisywał (nie był to pipercross, nazwy nie pamietam ale był chyba 2 razy tanszy wiec to może przez to) niby syf w dolot nie leciał ale też filterek nie wyłapywał 100% par oleju i po dłuższym użytkowaniu było widac że wszystko wokół filterka powoli zaczyna sie robić tłuste, a to co wyłapał i tak wracało do silnika. Lepszym rozwiązaniem jest oil catch tank domowej roboty. Nawet u nas na forum jest opis co i jak zrobić. Koszty niewielkie a wyłapuje prawie cały syf który zostaje w osobnym zbiorniczku. Cena zrobienia takiego czegoś pewnie na poziomie tego filterka co dobry wklejał albo nawet niższa jak ktoś lubi pomajesterkować
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Wracajac do tematu to kompresje trzyma na wszystkich cylindrach rowna,miezona wielokrotnie.zeby wymienic pierscienie to juz pelen remont trzeba zrobic?ktos ma pojecie o kosztach?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2004 Posty: 163 Skąd: Nowy Sącż
Wysłany: Nie Sty 13, 2013 16:10
Czyli rozumiem, że masz profesjonalny zestaw do piaskowania, precyzyjnego wywazania elementów wirujących oraz dowazania wysokoobrotowego elementów wirujących jak i rdzenia?
Heh, akurat mąż kuzynki pracuje w firmie BorgWarner i jest specem od turbin, nie ma żadnego problemu z wymianą tego w domu, wystarczy dobrze zaznaczyć pozycję wirnika i śrub, wiele turbin już tak zrobił
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2004 Posty: 163 Skąd: Nowy Sącż
Wysłany: Nie Sty 13, 2013 16:17
To co tam chcesz wymieniać, jak podstawą każdej regeneracji jest wymiana łożysk slizgowych + uszczelnień, bez wyjecia ukladu wirnikowego jest to nie możliwe, a pożniej ważenie i dowazanie tego wszystkiego?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum