Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Problem z układem kierowniczym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Problem z układem kierowniczym
Autor Wiadomość
nospa 



Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 31



Wysłany: Pon Gru 10, 2012 17:57   [R200] Problem z układem kierowniczym
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witajcie, ostatnio zauważyłem, że gdy jadę na prostej drodze to ściąga mi na prawo i żeby jechać prosto to musze trzymać kierownice skręconą troche w lewo, jaka może być tego przyczyna? Dodam, że przy hamowaniu też ściąga na prawo, geometria była robiona zaraz po zakupie.
I mam jeszcze jedno dość głupie pytanie, zauważyłem, że w środku z tyłu z prawej strony mam naderwaną podłoge i brzydko to wygląda gdy wyjmie się dywaniki, co można by z tym zrobić żeby to przyzwoicie wyglądało? Kupić kawałek takiego materiału i naszyć?
Czy może są inne ciekawsze i lepsze sposoby żeby to zrobić?

Czekam na odpowiedzi, pozdrawiam :razz:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 10, 2012 17:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Pon Gru 10, 2012 18:29   

Sprawdż ciśnienie w kołach i wyważ koła. Jeżeli nie pomoże to może być zapieczony prawy zacisk (prowadniki)
 
 
nospa 



Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 31



Wysłany: Wto Gru 11, 2012 08:11   

Koła były wyważane, ciśnienie na wszystkich kołach takie same, na letnich kołach jest ten sam problem. A oprócz prowadników może być coś jeszcze?
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Wto Gru 11, 2012 09:19   

Może być jeszcze przytarte tłoczysko, ale częściej łapie prowadniki. Ogólnie sprawdż cały zacisk. A łożsko w piaście lekko chodzi i nie szumi?
 
 
nospa 



Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 31



Wysłany: Sro Gru 12, 2012 16:51   

W weekend zobacze bo narazie nie mam takiej możliwości. Apropo zacisków, są nowe zarówno jak i tarcze, więc to chyba nie tutaj leży wina.. Chociaż nie wiem, nie znam się.
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Sro Gru 12, 2012 17:43   

Jedź na szarpak sprawdź zawieszenie. Końcówka drążka kierowniczego wybita koło ucieka w prawo temu nadrabiasz to kierownicą w przeciwną stronę. Łącznik stabilizatora.
Takie gdybanie to bez sensu.. Tarcze, zaciski nowe. Możesz porównać czy prawa felga zaraz po zatrzymaniu, ( ta na którą sciąga) grzeje sie bardziej niż lewa.
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sro Gru 12, 2012 19:54   

A gdzie robiłeś geometrię ? Bo są fachowcy ,którzy ustawią i nawet nie wspomną ,że auto przekoszone i może ściągać
 
 
nospa 



Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 31



Wysłany: Czw Gru 13, 2012 17:05   

Geometria była robiona u znajomego sprawdzonego mechanika, co do felg, jutro zobacze i napisze co i jak.

[ Dodano: Czw Gru 13, 2012 17:05 ]
Dzisiaj sprawdziłem ciepłote tych felg i prawa felga okazała się minimalnie cieplejsza. Więc jesli okaże się, że to rzeczywiście zacisk jest zapieczony to co można z nim zrobić? Potraktować jakimś specjalnym preparatem?
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Czw Gru 13, 2012 17:20   

nospa napisał/a:

[ Dodano: Czw Gru 13, 2012 17:05 ]
Dzisiaj sprawdziłem ciepłote tych felg i prawa felga okazała się minimalnie cieplejsza. Więc jesli okaże się, że to rzeczywiście zacisk jest zapieczony to co można z nim zrobić? Potraktować jakimś specjalnym preparatem?


Ja bym wyczyścił przeczyścił prowadnice zacisków hamulcowych. No i tłoczek też.
Tutaj masz mniej wiecej jak tam to wszystko wygląda, na przykładzie wymiany klocków.
http://www.roverki.pl/zro...ku-bez-abs.html

albo

http://www.roverki.pl/tec...amulcowych.html
 
 
nospa 



Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 31



Wysłany: Czw Gru 13, 2012 18:37   

Dzięki, jak będzie czas to się za to zabiore, jeśli to nie pomoże to będzie trzeba myśleć dalej..
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Czw Gru 20, 2012 12:05   

Ja ma taki pomysł.

Podnieś auto z każdej strony i zakręć kołem. Jeśli kręci się luźno to następnie przejedź się bez hamowania i zobaczy czy ściąga.

Jeśli wtedy ściąga to możesz wykluczyć hamulce.

i trzeba będzie poszukać winy w zawieszeniu/geometrii:

- poruszać drążkami kierowniczymi czy nie mają luzów
- sprawdzić tuleje wahaczy, ponaginać trochę wahacze jakimś drągiem,
żeby obejrzeć co się dzieje pod obciążeniem
- sprawdzić gumy na drążkach reakcyjnych,
ostro ruszyć bez poślizgu kół i zaraz za parę metrów ostro hamować
(ktoś z zewnątrz musi obserwować czy nie przemieszcza się koło i czy nie słychać stukotu,
uderzeń)
- sprawdzić górne mocowanie amortyzatora.


Jeśli chodzi o podłogę to jak masz wersję z szyberdachem to może gdzieś przecieka.
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Gru 20, 2012 13:41   

nospa napisał/a:
Dzisiaj sprawdziłem ciepłote tych felg i prawa felga okazała się minimalnie cieplejsza. Więc jesli okaże się, że to rzeczywiście zacisk jest zapieczony to co można z nim zrobić? Potraktować jakimś specjalnym preparatem?

zacisk, prowadnice zacisku- trzeba wyciągnąć prowadnice otwory ładnie wyszlifować i założyć nowe prowadnice :wink:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Gru 20, 2012 14:12   

i posmarować smarem do zacisków .. można w sklepie kupić za kilka pln saszetki z takim smarem. Jesli to nie pomoże, to trzeba rozebrać cały zacisk, wyjąć tłok, wymeinić uszczelnienia, sprawdzic czy nie ma wżerów, albo raczej czy ilość wżerów jest niewielka ;) + ogólne czyszczenie, smarowanie poskładanie i musi działać. W 90% przypadkó problemem są zapieczone śruby pływające/prowadnice zacisku.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
nospa 



Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 31



Wysłany: Czw Gru 20, 2012 14:44   

Dziękuje za wskazówki, oczywiście poleciało pomógł.
Teraz nie mam jak tego wszystkiego posprawdzać bo u mnie w garażu nie ma praktycznie miejsca, a na mrozie się męczyć to nie ma sensu :razz:
We wtorek będe miał dostęp do lepszego garażu ponieważ i tak wyjeżdżam na działke, wtedy wszystko na spokojnie posprawdzam i obejrze, ale obstawiałbym raczej zacisk bo przy hamowaniu też delikatnie ściąga na prawą stronę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R 220 SD 96r.]-problem z układem kierowniczym
swiderek11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Mar 20, 2009 09:07
swiderek11
Brak nowych postów [R25] Problem z układem kierowniczym
TOREK513 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Mar 20, 2016 13:50
seraph
Brak nowych postów [R25 2.0 TDi 2000r] Problem z układem kierowniczym
Drabik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Sro Lis 18, 2009 12:24
bociannielot
Brak nowych postów [Rover 200] Problem z układem kierowniczym, sprzęgłem i ABS
SwitchBlade Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Lis 25, 2012 22:48
robsson78



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink