Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 1999
Witam, widziałem wiele tematów o światłach dziennych ale nie odnalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie.
Czy jest w r75 możliwość włączenia świateł drogowych jako dziennych (zmniejszona moc, świecące jedynie drogowe, bez pozycji, tablicy czy oświetlenia wnętrza)?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 26, 2012 17:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw Gru 27, 2012 09:23
0l0 napisał/a:
Przepisy jasno określają kiedy i w jakich warunkach można używać świateł drogowych.
Poza tym w R75 w drogowych są żarówki H1 55W, więc nie wiem gdzie tam mniejsza moc.
Nie kumasz tematu!
Jest możliwość podłączenia układu ograniczającego prąd dochodzący do H1 o ok.60% i stosowanie jako światła dzienne,ale wydaje mi się że w R75 tego nie ma i jedyne wyjście to specjalne modemy dostępne choćby na alledrogo.
Ja po prostu miesiąc temu zamontowałem ledy,choć nie ukrywam że temat H1 też mnie interesował.
Witam, widziałem wiele tematów o światłach dziennych ale nie odnalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie.
Czy jest w r75 możliwość włączenia świateł drogowych jako dziennych (zmniejszona moc, świecące jedynie drogowe, bez pozycji, tablicy czy oświetlenia wnętrza)?
Ja próbowałem włączyć to poprzez navcoder ale bez sukcesów. Niby moduł świateł ten sam co w BMW ale wsad epromu raczej trochę inny.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Gru 27, 2012 10:24
wystarczy na T4 włączyć tryb skandynawski i bedą swiatła dzienne na światłach mijania,też próbowałem navcoderem i niby zapisuje ustawienia mruga światłami ale nic sie nie zmienia,widziałem w bmw to rozwiązanie i przez ograniczenie mocy na drogowych te żarówki świecą na żółto
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw Gru 27, 2012 10:38
Barwę światła zmienia niższe napięcie dochodzące do żarnika,przez co widmo zmierza w stronę czerwieni.
Według mnie i tak byłoby to niezłym rozwiązaniem,bo generalnie żarówki świateł drogowych są sporadycznie używane,a użycie H7 jako dziennych skraca ich żywotność i zmniejsza ich sprawność wtedy gdy są potrzebne, czyli po zmroku.
http://moto.allegro.pl/sw...2880275102.html
Sam używam takiego czegoś w Scenicu i myślałem aby w R założyć. Tylko nie kupowałem u tego sprzedawcy, teraz nie mogę znaleźć aukcji na której ja kupiłem
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
mam u siebie włączona poprzez T4 opcję tzw. dziennych świateł (światła mijania, tylne i podświetlenie tablicy )
Ułatwienie jest, bo nie muszę pamiętać o włączaniu świateł.
Jest w R75 również opcja włączenia dziennych poprzez użycie świateł drogowych o zmniejszonej mocy. Jest taka opcja przygotowana na region Kanady. W innych krajach podobno zabronione.
Jak byłem na T4 włączyć dzienne, serwisant powiedział, że trzeba by było zmienić region w komputerze aby włączyć tą opcję dla Kanady. Nie wiem czym by skutkowała zmiana regionu na inny niż po wyjściu z fabryki.
Pieta, coś nie do końca to jest prawda bo mam kanadę włączoną i różni się tym, że światła zapalają się po odpaleniu silnika a nie jak w skandynawskim po przekręceniu kluczyka.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Dobra czyli są trzy opcje
1. wszystko wyłaczone czyli włączasz sam jak potrzeba
2. włączone krótkie i postojowe plus tablice i tylne a podświetlenia brak po przekręceniu kluczyka.
3. opcja z długimi jako dzienne po przekręceniu kluczyka only Kanada.
Więc miałem najpierw opcje nr 2 włączoną w serwisie rovera i to była wg nich opcja skandynawska i jak byłem u PHJOWI to poprosiłem go o opcje jak mam teraz czyli skandynawska ale po odpaleniu silnika dopiero a nie po kluczyku i on wtedy mi powiedział że musi mi wgrać program Kanadyjski żeby to działało i że to jest opcja dla Kanady. Jak Mariusz418 mi kiedyś dłubał w aucie to mi to przypadkiem znowu przełączył i miałem skandynawię standardową do czasu aż JOWI nie poprawił ponownie. Żukowaty miał tak samo włączone w swoim. Aha i jest to ponoć najnowszy program rovera jaki był i żeby to włączyć to musiał mi cały soft silnika wgrać od nowa ten najnowszy bo na moim z 2000r nie dało się takiego czegoś aktywować.
Ciekawe że w instrukcji nie ma ani słowa o takiej opcji jak mam ja że po odpaleniu silnika się włączają
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie wiedziałem, że jest opcja włączenia świateł po uruchomieniu silnika.
Pytałem wczesniej "szpeca" w od T4 w Gdańsku i powiedział, że nie można tak zrobić. Więc chyba z nie jest tak dobry jak by można było oczekiwać.
Ha Mariusz418 wiedział, że opcja jest ale w moim włączyć nie mógł z jakichś powodów, potem JOWI włączył , Mariusz wyłączył przypadkiem i znowu JOWI włączył i tak mam do teraz, jedynie co zapomniałem to chciałem mieć na kompie pokładowym info o przednich halogenach i nie mam mam ttylko kontrolkę a Zukowaty miał na kompie i kontrolkę
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
a czy po włączeniu tej opcji skandynawskiej czy tam kanadyjskiej, dalej działa opcja tych świateł odprowadzających? że palą sie jakieś 15s po wyłączeniu silnika?
U mnie opcja "Go Home" działała przy włączonej opcji kanadyjskiej, ale niestety na wizycie na T4 przy sprawdzaniu wtrysków "samoistnie" ?! się opcja kanadyjska wyłączyła. Musze ponownie podjechać ją włączyć gdyż już się przyzwyczaiłem do tej wygody.
a czy po włączeniu tej opcji skandynawskiej czy tam kanadyjskiej, dalej działa opcja tych świateł odprowadzających? że palą sie jakieś 15s po wyłączeniu silnika?
Działa to bez względu na to jak zapalają się światła, oczywiście działa tylko wtedy jak masz włączone światła pokrętłem jak jedziesz na dziennych czyli gałka świateł na OFF to światła gasną razem z silnikiem co jest logiczne bo po co ci GO HOME w dzień. Zawsze mnie śmieszy jak wieczorem przy markecie ludzie zwracają mi uwagę że świateł nie wyłączyłem
Punx napisał/a:
ale niestety na wizycie na T4 przy sprawdzaniu wtrysków "samoistnie" ?! się opcja kanadyjska wyłączyła. Musze ponownie podjechać ją włączyć gdyż już się przyzwyczaiłem do tej wygody.
No właśnie, to jest chyba związane z wersją programu w T4 bo Mariusz418 też mi kanadę wyłączył robiąc coś innego w aucie a PHJOWI co by nie robił to tego nie rozprogramowuje
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
To jak już jesteśmy przy światłach dziennych i temat wydaje się wyczerpany, pozwolę sobie na kontynuację go w nieco rozszerzonej formie. Mianowicie jeśli ktoś ma pomysł jak dorobić w R75 czujnik zmierzchu -> urządzenie automatycznie włączające podświetlanie deski rozdzielczej przy włączonym systemie kanadyjskim/skandynawskim to proszę o opisanie swoich pomysłów.
Punx, a to tak ciężko przekręcić gałkę podczas jazdy jak stwierdzisz że zegarów nie widzisz?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pewnie że nie, ale idąc takim tokiem myślenia to po co nam w samochodach ta cała automatyzacja/ulepszacze ? Niech wszystkie drzwi mają szyby na korbki, fotele niech będą przesuwane manualnie, niech radio będzie z mega gałką tylko do ręcznego strojenia, a automatyczne skrzynie biegów niech pozostaną tylko w teorii, nie montujmy ich w samochodach, a bo to przecież tak ciężko pomichrać przekładnią ? A najlepiej żeby wycieraczki nie parkowały same, można je przecież wyłączać w momencie gdy są nad dolną krawędzią przedniej szyby
Ty chyba nie rozumiesz idei systemu kanadyjskiego chodzi o to by nie zapominać włączania świateł w dzień i by nie używać podświetlenia gdy nie jest potrzebne a przy tym nie zużywać przełącznika bo on niestety ale się zużywa. Jak masz włączone dzienne to np. nie zapalisz świateł długich tylko mrugniesz, więc twój automat musiałby więcej funkcji włączać niż tylko podświetlenie. Akurat z tym sarkazmem to trafiłeś na nie odpowiednią osobę bo jestem z tych co lubią automaty na wszystko co może być ale nie przesadzajmy czasem przydaje się ruszyć bo inaczej tylko brzuch rośnie. Nie masz pojęcia ile bym dał za czujnik deszczu w moim 75 bo akurat wycieraczki mnie drażnią w tym aucie a przy pierwszej możliwej okazji zapodałem sobie domykanie szyb kluczykiem a gałkę od świateł i tak używam sporadycznie, dlatego zanim na kogoś naburczysz to przemyśl bo może ci złośliwie tego nie pisze
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum