Wysłany: Pon Sty 14, 2013 11:26 [R75] Telestart T90 + webasto - problemy z elektroniką
Typ: CDTi Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Hej,
Prosiłbym o pomoc dotyczącą zachowania webasto (R75, 98570B, T90). Było ok, podłaczyłem telestart T90 (Plus i mase dla telestartu wziąłem z wtyczki napięcia webasto X2 ) i się zaczęło. Albo przesłay działać kierunkowskazy, albo świeciły się kontrolki niezamkniętej klapy lub dzwi kierowcy - przez co nie można było zamknąc samochodu z pilota, albo był Err na klimie, albo nie uruchamiały się światła po uruchomieniu silnika. Pomagało odłączeniu webasto. Odciąłem przewód K-bus, z pinu 2 na X1. Jest troche lepiej, teraz w trakcie pracy webasto mam czasem kontrolke niezamkniętych dzwi kierowcy(jak na razie). I tu pytanie, czy przyczyną może być podłaczenie telestartu bezpośredniu pod zasilanie X2 webasto? Może jakieś nadmierne obciążenie linii. Czy występowały u kogoś pdobne problemy i jak temu zaradzic? (Bezpiecznik F8 ma 20A)
Korzystając z okazji, chciałem jeszcze zapytać pod który kabel podpiąć +12v z pinu 4 webasto, by uruchamiał sie nawiew po uruchomieniu pieca. Czy jest to jakiś jeden kabel od klimy (prośba o podpowiedź koloru i gdzie go szukać w okolicy pieca), czy trzeba troche naprodukować w instalacji?
Dziękuje, Tomek
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 14, 2013 11:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
przyczyną może być podłaczenie telestartu bezpośredniu pod zasilanie X2 webasto?
nie może być
Jeżeli po odłaczeniu k-bus pieca dalej szaleje to masz coś nie tak z BCU lub modułem świateł. Może jakaś wilgoć, zalanie.
tu masz jak podlaczyć się pod wentylatory w kabinie (tylko z klimatyzacją automatyczną da radę)
http://www.roverki.pl/zro...5-cdt-cdti.html
Musisz wszystko podłaczyć za panelem klimatyzacji i nie bezpośrednio z pin4 pieca tylko poprzez przekaźnik
Wysłany: Pon Sty 14, 2013 14:01 [R75] Telestart T90 + webasto - problemy z elektroniką
Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź.
Wzorowałem się na tym samym poście, jednak po jego analizie chciałem dopytać czy tu przekażniki są w ogóle potrzebne i stąd moje pytanie. Z tego co widze nie ma nigdzie wykorzystania pinu4 webasta, na którym po uruchomieniu pieca jest +12v, w związku z czym może da rade wykonać to łatwiej.
Pytanie, czy dmuchawy się uruchomią jak połącze pin4 z kablem C (oczywiście uwzględniając zamontowanie czterech diod prostowniczych). Jeśli tak to może tylko to wystarczy.
Co więcej, nie wiem po co siedzi tu przekażnik2. Przecież układ sterujący, gdy jest aktywny, podaje +12V do webasto*, a gdy nie jest aktywny nie podaje. Może czegoś nie rozumiem, ale wydaje się łatwiej.
A apropos przekaźnika1, jeżeli po uruchomieniu silnika wyłącze telestart, to przekażnik1 również nie będzie potrzebny?
*)piec 98570B jest uruchamiany podaniem masy na pin3, wiec po drodze "zamieniam" jeszcze przekaźnikiem 12v na 0v
Pytanie, czy dmuchawy się uruchomią jak połącze pin4 z kablem C (oczywiście uwzględniając zamontowanie czterech diod prostowniczych). Jeśli tak to może tylko to wystarczy.
Nie wystarczy, ze względu na moc odbiornika. Na pin 4 masz sygnał +12V ale jego obciążalność to max 1-3A Więc musisz zasilać przez przekaźnik aby mieć większą obciążalność linii
geffi napisał/a:
Z tego co widze nie ma nigdzie wykorzystania pinu4 webasta
pin4 możesz wykorzystać bądź nie. Możesz użyć sygnału z centralki. W piecu 570B nie ma to znaczenia, ale w innych piecach sygnał na pin4 pojawia się dopiero jak płyn ma 30 stopni, więc jest to duża zaleta użycia sygnału z PIN4 bo niepotrzebnie kręcisz wentylatorami jak płyn jest jeszcze zimny.
Jak widzisz 2 przekaźniki są potrzebne, jeden do podania masy sterującej na piec i drugi do sterowania wentylatorami
Wysłany: Pon Sty 14, 2013 16:18 [R75] Telestart T90 + webasto - problemy z elektroniką
Pieta napisał/a:
Nie wystarczy, ze względu na moc odbiornika. Na pin 4 masz sygnał +12V ale jego obciążalność to max 1-3A Więc musisz zasilać przez przekaźnik aby mieć większą obciążalność linii
Ok, dziekuję.
Jest bardzo jasno, ale zostal 1 wariant, moze wynikający z mojej nieznajomości poboru Amperów przez podzespoły.
Co w przypadku gdy na kabel C od klimy podam bezpośrednio +12v z telestartu. Gdy telestart jest w stanie czuwania, nie puszcza +12. Gdy się go włączy, pusci +12 zarówno na piec (jak jest to teraz) jak i na kabel C.
Czy takie rozwiązanie "bezprzekaźnikowe" jest ok i będzie dobrze działać?
Dodam, że na chwilę obecną wygląda to tak (jakoś działa):
Telestart bierze +12v i masę z wtyczki zasilania X2 webasto. Gdy jest włączony to podaje +12v zamienione przekaźnikeim na masę do pinu3 pieca i go uruchamia.
Co w przypadku gdy na kabel C od klimy podam bezpośrednio +12v z telestartu. Gdy telestart jest w stanie czuwania, nie puszcza +12. Gdy się go włączy, pusci +12 zarówno na piec (jak jest to teraz) jak i na kabel C.
Widzę, że nie znasz podstaw elektryki samochodowej
jak popatrzysz na schemat to zobaczysz ze panel jest zasilany dwoma liniami 10A i 5A. Czyli takie samo zasilanie musisz zapewnić
Telestart ma wyjście sterujące o bardzo małej obciążalności tak jak 99% sterowników/modułów elektronicznych. Dlatego musisz zasilić wentylatory z akumulatora lub z pinów 1 i 4 wtyczki w panelu klimatyzacji.
nie odkrywaj Ameryki tylku rób według przykładowego schematu w przeciwnym razie będziesz musiał użyć gaśnicy w swoim R75
geffi mam to samo.Po podlaczeniu jakiegos programu do webasta i odpaleniu ,zaczely sie dziac dziwne rzeczy z kierunkami,swiatlami,drzwiami itd.Musialem odlaczyc webasto i wszystko sie uspokoilo,tylko teraz nie wiem co mam z tym zrobic.
czyli drugi pin w duzej wtyczce?Nie,ale slyszalem ze niby pomaga,tylko ze to nie rozwiazanie,wolal bym zeby chulalo tak jak wczesniej,bo inaczej znaczy ze cos jest dalej nie tak.Kabelka nie trzeba obcinac,bardzo latwo jest rozpiac wtyczke i wysunac przewod razem z koncowka
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Wto Sty 15, 2013 20:27
o widzisz sam te piny przekładałem a nie pomyślałem o tym ale odpięcie K-bus od webasto nic nie zmienia w funkcjonowaniu pieca jak i samochodu,on jest tylko do diagnostyki komputerowej potrzebny
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Wto Sty 15, 2013 21:56
... w sęsie gdy jest wszystko ok to czy jest k-bus podpięty do webasto czy nie to niema żadnego znaczenia bo auto nie pobiera sobie rzadnych informacji od niego... możesz mieć sprawne webasto tylko program coś namieszał bo np nałożyły sie komunikaty na k-bus i bedzie Ci syf już w całym aucie robił,albo masz płytke już uwaloną od webasto i trza naprawić,osobiście wolałbym w zimie mieć sprawne webasto z odłączonym k-bus niż niemieć go wcale
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Wysłany: Nie Sty 20, 2013 22:20 [R75] Telestart T90 + webasto - problemy z elektroniką
Panowie, u mnie odciecie k-busa z pinu 2 raczej pomogło, wiec polecam taka metode.
Napsałem raczej, poniewaz ze wszytkich problemów, czasem w trakcie jazdy mam komunikat niezamknietych dzwi przednich pasazera. Co ciekawe, po nagrzaniu silnika czerwony komuikat na zegarach znika. Może to po prostu zbieg okolicznosci i zamek sobie przymarza.
W sumie, jak znacie skuteczny preparat do napsiukania do zamka, bez rozbieania dzwi, to prosze o info.
PS. w tygodniu postaram sie podpiac nawiew i przedstawie swoj alternatywny, uproszczony schemat. Prosiłbym jedynie o potwierdzenie, czy podpięcie +12v z odpowiednim amperażem pod przewód C w rozwiązaniu Mariana_K (link na górze) powinno uruchomic dmuchawy.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Sty 20, 2013 22:40
do zamków biały smar w sprayu - używam i skończyły mi sie problemy z zamkami w mróz, i to raczej zbieg okoliczności bo webasto niema nic wspólnego z zamkami a tym bardziej gdy jest odłączone
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon Sty 21, 2013 09:09
sash997 napisał/a:
do zamków biały smar w sprayu
Też zdecydowanie polecam, stosuję od niedawna, ale okazał się receptą na wiele rzeczy. Ostatnio ostro sypał śnieg i delikatnie posmarowałem przednią szybę przed wyjazdem z garażu- prawie nie musiałem włączać wycieraczek. Oczywiście wszystko z umiarem.
Wysłany: Pon Sty 21, 2013 11:52 [R75] Telestart T90 + webasto - problemy z elektroniką
ok, smar pójdzie w ruch jeszcze dziś. Dziękuję.
Została tylko jedna, mam nadzieje ostatnia moja bolączka dt. webasto.
Prosiłbym o potwierdzenie, czy podpięcie +12v z odpowiednim amperażem pod przewód C w rozwiązaniu Mariana_K (link na górze) powinno uruchomic dmuchawy.
No u mnie odpiecie kabelka nic nie dalo.Kiedy webasto sie zalacza obroty spadaja drastycznie,az czasami zgasnie silnik.Jak sie rozkreci to jest juz dobrze.Czyzby tyle pradu potrzebowalo do uruchomienia?.Mam problem tez z rannym odpaleniem silnika kiedy jest zimny,ale nie wiem czy to ma zwiazek z webasto.Na cieplym rozruch jest normalny.Ktos pisal ze drugi bezpiecznik w komorze silnikowej jest od webasto.A mi przy wyjetym bezpieczniku i odpietym drugim kabelku z wtyczki webasto dziala. Wiec o co tu chodzi?
Oprucz tego ze obroty wariuja dopuki sie silnik nie rozgrzeje to nic sie nie dzieje.Swiatla,kierunki normalnie.Raz tylko choinka sie zrobila,teraz spokój. Problem z rannym odpalaniem lezy jednak gdzie indziej bo po odpieciu webasta dalej tak jest.Jeszcze nie wiem gdzie.Czy to mozliwe zeby tak duzy pobor pradu byl ze obroty siadaj?Zreszta wypialem go calkiem juz do konca zimy,musze sie zajac ciezkim rozruchem bo masakra sie robi. Dzisiaj kupuje filtr paliwa,od tego zaczne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum