Wysłany: Sob Paź 13, 2012 12:19 [R75] olej na świecach
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001
przy wymianie świec na 3 i 4 cylindrze przy wykręceniu świec zapłonowych ukazał mi się olej. Początkowo wyczyściłem wszystko benzyną i po 200 km sprawdziłem i olej ukazał się ponownie, na zdjęciu zaznaczyłem miejsce wycieku. Dlatego pytanie jaka uszczelka jest do wymiany i czy wymiana uszczelki w tym miejscu wiąże się z rozbieraniem rozrządu
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez rafalmis1 Sob Paź 13, 2012 20:07, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 13, 2012 12:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
SeniorA, ja zwykle pomocny zrobiłem tak jak mówiłeś i tylna pokrywa naprawdę słabo była dokręcona. Dobrze że dzisiaj wymieniałem kolektor, miałem dostęp do wszystkich śrób bezproblemowy
[ Dodano: Pon Sty 14, 2013 18:04 ]
muszę odświeżyć temat, ponieważ kupiłem uszczelki pokrywy zaworów i po rozebraniu kolektora okazuje się, że wyciek nie znajduje są z pod pokrywy zaworów, tylko pokrywy wałków rozrządu dodaje zdjęcia, aby ocenić czy się nie mylę
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Czyli wymiana tylko przy rozegranym rozrzadzie?? Czy powodem rozszczelnienia mogło być słabe dokrecenie tego elementu czy raczej rzadkie wymiany oleju luz przez to ze wlałem olej 10W40 marki Valvolin(w sumie wszystko i nic z wymienionych ma wplyw:D) dlatego taki, ponieważ taka plakietke znalazłem. Teraz myślę nad przejściem na 5W40 Liqui Moly
Może ktoś podrzucić gdzie kupie uszczelke? Bo nie mogę znaleźć
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Sty 15, 2013 08:19
rafalmis1 napisał/a:
da się to zrobić również nie dotykają rozrządu??
nie nie, trzeba ściągnąć półgłowiczkę do zmiany uszczelnienia czyli ruszyć rozrząd.Miałem na myśli to , że jak wyciek jest niewielki to można dojeździć do wymiany rozrządu , może sprawdzić czy jest właściwie dokręcona , może olej Mobil 5W/50 ?.
wyciek jest niewielki to można dojeździć do wymiany rozrządu
3 miesiące temu dokręcałem i już więcej nie będę ryzykował. Wyciek jest niewielki, bo przez 3 miesiące zrobiłem około 3 tys. km i oleju wysączyło bardzo malutko.
Przed dokręceniem jak wyciągałem cewkę, to była tłusta, a teraz suchutka
SeniorA napisał/a:
Mobil 5W/50 ?
faktycznie jest lepszy i tańszy od 5W40 LIQUI MOLY
SeniorA,
[ Dodano: Wto Sty 15, 2013 12:31 ]
dziwi mnie dlaczego obie głowice w tym miejscu się rozszczelniły, dlaczego nie wyżej chociaż przedni rząd po dokręceniu się uspokoił
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Sty 15, 2013 14:37
rafalmis1 napisał/a:
Wyciek jest niewielki, bo przez 3 miesiące zrobiłem około 3 tys. km i oleju wysączyło bardzo malutko.
no to da się żyć .
rafalmis1 napisał/a:
faktycznie jest lepszy i tańszy od 5W40 LIQUI MOLY
ceny są porównywalne , ale Mobil przewyższa własnościami bo ma wyższy wskaźnik lepkości 180 i lepkość w 100 st.C 17.5 , 5W40 LIQUI MOLY ma odpowiednio 171 i lepkość 14.8. i dlatego zaproponowałem bo może nie wyciekać. Serwisy Rovera w Polsce lały 5W/50 .
[ Dodano: Wto Sty 15, 2013 14:37 ]
rafalmis1 napisał/a:
dziwi mnie dlaczego obie głowice w tym miejscu się rozszczelniły, dlaczego nie wyżej
być może nie zachowano kiedyś siły i kolejności dokręcania śrub.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Sty 15, 2013 20:50
nie trzeba płukać, przecież mieszanie olejów o zbliżonych parametrach a także różnych marek i rodzajów w silnikach bez specyficznych wymagań jest dopuszczalne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum