Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] alternator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] alternator
Autor Wiadomość
albindeb 



Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 15



  Wysłany: Wto Sty 22, 2013 19:58   [R420] alternator
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

witam od pewnego czasu jak dodaję gazu to wszystko to co świeci jaśniej się zaczyna palić to znaczy od 1,5 tyś obrotu tak się właśnie dzieje jak wciskam gaz nie wiem czy dobrze kojarzę czy to może być regulator napięcia
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 22, 2013 19:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
michu027 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 125
Skąd: Piotrkowice

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 22, 2013 20:23   

Mam ten sam problem, zauważyłem też że gdy mam włączoną dmuchawę i dodam gazu to mocniej dmucha :D
Ze światłami mam również to samo, gdy wkręce silnik powyżej około 1500rpm to światła mocniej świecą.
Sprawdzałem mase, czyściłem klemy, przewody przy alternatorze i nic.

Również wydaję mi się że to regulator napięcia, ale na razie nie mam czasu ani kasy żeby się tym zająć.
 
 
albindeb 



Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 15



Wysłany: Wto Sty 22, 2013 21:09   

czy może ktoś mi pomóc ? :cry:

[ Dodano: Wto Sty 22, 2013 21:03 ]
chyba najprościej będzie wyjąc alternator i to sprawdzić

[ Dodano: Wto Sty 22, 2013 21:08 ]
a tak ogólnie to wielkie dzięki że się odezwałeś michu027

[ Dodano: Wto Sty 22, 2013 21:09 ]
ja jutro albo po jutrze to sprawdzę i dam znać
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 22, 2013 21:42   

Najprostszy miernik i sprawdzić jakie jest ładowanie.
Jeśli jak dajecie w gaz i jest więcej niż 14.4V to znaczy że coś jest nie tak.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
albindeb 



Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 15



  Wysłany: Wto Sty 22, 2013 22:29   

ok dzięki sprawdzę te napięcie
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 23, 2013 07:17   

A kiedy to się dzieje? Zawsze czy tylko przez jakiś czas po odpalaniu na zimno? U mnie jak z rana odpalę zimny silnik to przez jakis czas dzieje sie podobnie. Ale po kilku minutach już jest ok. Byłem u dobrego elektryka, posprawdzał ładowanie i było wszystko w porządku. Powiedział mi, że przy dieslach tak może być bo podobno świece po odpaleniu jeszcze jakis czas jeszcze grzeją.
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 23, 2013 07:33   

mirwin napisał/a:
świece po odpaleniu jeszcze jakis czas jeszcze grzeją.
ok. 10s
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 23, 2013 08:42   

mirwin napisał/a:
po odpaleniu jeszcze jakis czas jeszcze grzeją.

po odpaleniu i przy zmianie biegu na poczatku jazdy.

mirwin napisał/a:
A kiedy to się dzieje? Zawsze czy tylko przez jakiś czas po odpalaniu na zimno?

jak odpalasz to rozrusznik tyle zjedzie akumulatora, ze nie ma od razu tych 14, przez chwile jest ok12 i wtedy jak dodasz gazu to na chwile rosnie na 14 i wtedy wszystkie urzadzenia (oswietlenie, dmuchawa) przez chwile daja mocniej. po jakiejs minucie (u mnie) napiecie jest na 14 caly czas i wtedy pedal gazu nie ma wplywu na zwiekszanie napiecia.

regulator napiecia jakby siadl i dawal za duze napiecie to juz bys zarowki wszystkie wymienial
 
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 23, 2013 09:42   

U mnie jest podobnie. Jak odpalę auto po zgaśnięciu kontrolki grzania świec to nie ma od razu takiego ładowania jak powinno być. Zegary, światła są przyciemnione i dmuchawa wolniej chodzi. Ale jeżeli poczekam aż zgaśnie kontrolka grzania świec i przekaźnik też odpuści i wtedy odpalę to wydaje mi się że ten problem nie występuje i ładowanie jest normalne. Może od razu po odpaleniu świece jeszcze grzeją i ciągną dużo prądu.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 23, 2013 09:56   

Lukasik napisał/a:
U mnie jest podobnie. Jak odpalę auto po zgaśnięciu kontrolki grzania świec to nie ma od razu takiego ładowania jak powinno być. Zegary, światła są przyciemnione i dmuchawa wolniej chodzi. Ale jeżeli poczekam aż zgaśnie kontrolka grzania świec i przekaźnik też odpuści i wtedy odpalę to wydaje mi się że ten problem nie występuje i ładowanie jest normalne. Może od razu po odpaleniu świece jeszcze grzeją i ciągną dużo prądu.

mam zalozony i wskaznik napiecia i kontrolke rzeczywistego grzania swiec. te dwie rzeczy nie pokrywaja sie. jak jest cieplej i swiece nie grzeja sie po odpaleniu za dlugo, a dlugo krecilem rozrusznikiem, to i tak ladowanie 14 bedzie po dluzszej chwili.
 
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 24, 2013 08:17   

No załóżmy że bizon masz rację i podczas odpalania dużo prądu z aku pójdzie na rozruch to przecież jak autko odpali to już prąd nie idzie z aku tylko alternator wytwarza prąd i doładowuje akumulator. To skąd ładowanie mniejsze niż 14V. Przecież alternator nie jest napędzany z aku. Powinien od razu ładować normalnym napięciem. No chyba że dużo prądu z alternatora idzie na doładowanie akumulatora a nie na oświetlenie przyrządów czy dmuchawę. I akumulator zabiera prąd z alternatora. Ale nie zmienia to faktu że alternator nie wytwarza prądu 14V tylko mniej.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 24, 2013 08:40   

nie wiem nie rozmyslalem nad takimi szczegolami, mowie to co zaobserwowalem przez dwa lata majac zalozony wskaznik napiecia i od niedawna kontrolke grzania swiec.
jak musialem krecic dluzej bo sie paliwowy zapowietrzyl to 14V na wskazniku pojawialo sie pozniej niz jak zakrecilem tylko chwile. nie mialo na to wplywu dlugosc grzania swiec, tu znaczenie miala jedynie temperatura na zewnatrz.
 
 
 
albindeb 



Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 15



Wysłany: Czw Sty 24, 2013 09:56   

u mnie się dzieje zawsze z tym napięciem dzisiaj kupiłem alternator ale nie wiem kiedy go zamontuje bo jestem chory jak to zrobie dam znać zobaczymy czy jest lepiej
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 24, 2013 11:17   

albindeb napisał/a:
dzisiaj kupiłem alternator

ale z tego powodu kupiles nowy?? to niepotrzebnie
 
 
 
albindeb 



Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 15



Wysłany: Czw Sty 24, 2013 11:39   

trudno czasami jestem narwany
 
 
karollo844 




Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 12
Skąd: Szczytno



Wysłany: Czw Sty 24, 2013 14:22   

W R420 86km przy minusowej temperaturze grzeją świece nawet kilka minut na wolnych obrotach do 1800obr/min to normalne i dlatego jest spadek napięcia, świece maja pobór około 40A
 
 
albindeb 



Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 15



Wysłany: Czw Sty 24, 2013 14:50   

wcześniej nie miałem tego problemu było wszystko ok a mam 105 km powiem jeszcze że zaczeły mi sie palić czujniki wymieniłem czujnik temperatury 2- pinowy tem na zegarze pojawiła się , jeszcze jest padnięty drugi od temperatury jedno pinowy i też go wymienię

[ Dodano: Czw Sty 24, 2013 14:50 ]
sprawdzał mi to mechanik
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 24, 2013 15:09   

albindeb napisał/a:
aczeły mi sie palić czujniki wymieniłem czujnik temperatury 2- pinowy tem na zegarze pojawiła się , jeszcze jest padnięty drugi od temperatury jedno pinowy i też go wymienię

dwupinowy jest od komputera a wlasnie jednopinowy od wskazowki na zegarach
 
 
 
albindeb 



Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 15



Wysłany: Czw Sty 24, 2013 16:39   

powiem tak jak wymieniłem ten dwu pinowy to temperatura wskoczyła na 90 stopni a wcześniej dochodziła gdzieś na 60 stopni
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 24, 2013 16:51   

ten dwupinowy daje sygnal do komputera ktory m.in decyduje o zalaczaniu wentylatorow. moze tamten dawal zly sygnal i wentylatory za czesto chodzily, chodz takie 60stopni to bardziej objaw zepsutego termostatu, ale skoro mowisz ze po wymianie czujnika ustalo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420 Si Lux] Alternator
ArekL Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 34 Czw Lip 21, 2011 07:34
ArekL
Brak nowych postów [R45] Alternator do R45
pajak_r45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Sty 17, 2008 21:11
rozauto
Brak nowych postów [416]Alternator
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Cze 06, 2009 19:21
dulis1
Brak nowych postów [R 420 97r] Alternator
lopil128 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Sie 04, 2010 12:45
des
Brak nowych postów [R416] Alternator
krk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Cze 17, 2011 09:32
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink