Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] ROZRZĄD 2,0 V6 BENZYNA
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] ROZRZĄD 2,0 V6 BENZYNA
Autor Wiadomość
kirk50 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 97
Skąd: Poznań

Rover 75

  Wysłany: Pon Lut 04, 2013 21:36   [R75] ROZRZĄD 2,0 V6 BENZYNA
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam wszystkich forumowiczów!
Po krótce napiszę historię mojego R75 - jak w temacie chodzi o rozrząd! Samochód kupiłem prawie 3 lata temu i zaryzykowałem z rozrządem nie wymieniając go po zakupie - wiadomo, koszty (chociaż poprzedni właściciel go nie wymieniał, informując mnie o tym a miał go ponad rok, samochód był sprowadzany z Niemiec gdzie również nie było wiadomo czywłaściciel z Niemiec go robił - tamten gośc kupił go z przebiegiem 150 000 a ja z przebiegiem 160 000 km)- w tej chwili samochód ma 190 000 km. Samochód był zadbany a u mnie jest jeszcze bardziej zadbany - dbam lepiej o niego niż o siebie :grin: Wszystko w nim chodzi jak w zegarku i na przestrzeni tych 3 lat wymieniłem tylko to co było ze spraw eksploatacyjnych (olej, filtry, klocki i 2 wahacze przednie a z niespodzianek tylko termostat no i że mam automat był też i wsteczny :sad: - no ale teraz automat pracuje jak nówka. Samochód jest kompletnie bezawaryjny - no ale teraz zaczyna po głowie chodzic mi ten rozrząd bo trochę się naczytałem o spustoszeniach w razie jego awarii no i zaczynam miec obawy że może już nie byc tak pięknie :o a więc będzie u mnie to pierwszy raz więc chcę zaczerpnąc waszych doświadczeń (wiem że było dużo postów na ten temat i prawie wszystko wyczytałem ale jak wiadomo aktualizacje są zawsze mile widziane :mrgreen:
Jak wiadomo finanse zawsze grają rolę ale jakośc w tym przypadku również:

Mam na uwadze dwa komplety rozrządu:

http://www.s-part.pl/rover-75,39,3.html z s-part i

http://allegro.pl/rover-7...2964020172.html z allegro

Pytania:

1. Który byście wybrali zestaw?

2. Jak wygląda jakośc pasków DAYCO (podobno szybko się rozciągają)? - może inne lepsze są GATES, CONITECH...

3. Która pompa wody jest lepsza QH (Quinton Hazell czy SKF a może jeszcze inna w zestawie z Allegro jest CONTINENTAL?)

4. Sprawa uszczelniaczy, w zestawie ich nie ma, na forum jest napisane 8 a w innych miejscach że 6 (4 uszczelniacze "czerwone tylne i 2 uszczelniacze "czarne" przednie a poza tym jest zaślepka wałka rozrządu przednia więc jest jeszcze tylnia? - wtedy było by 8 pozycji ale z zaślepkami - czy dobrze myślę?

5. No i sprawa najważniejsza jakie są koszty robocizny?

Bardzo byłbym wdzięczny gdyby też odpowiedziały osoby które już robiły rozrząd jakiś czas temu (albo już drugi raz) i jakich firm części używali no i ile ich kosztowała robocizna bo części będę kupował sam.

Jestem z Poznania (może byc również iokoloice) więc może ktoś poleci mi dobry warsztat który to zrobi naprawdę fachowo.

Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam :mrgreen:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 04, 2013 21:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lut 04, 2013 22:48   

DANMAR M.Nowak (PH JOWI ) Nowe Miasto n/W
http://www.roverki.pl/czc...=47&sobi2Id=142
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
mariusz_technik 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 14
Skąd: Jawor koło Legnicy



Wysłany: Wto Lut 05, 2013 10:49   

Też chętnie poczytam bo w najbliższym miesiącu będę też kupował rozrząd :roll:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lut 05, 2013 10:57   

kirk50, Zapytaj u Wojtka w Puszczykowie to taki nasz guru lokalny :mrgreen:
http://www.roverki.pl/czc...=47&sobi2Id=183
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 05, 2013 12:01   

kirk50 napisał/a:
Jak wygląda jakośc pasków DAYCO

na pierwszy montaż Dayco dostarcza paski
http://www.the75andztclub...&t=75282&page=2

ja osobiście kupiłem Gaytes, ale jak bym znalazł wcześniej informacje o Dayco, to bym je wziął

kirk50 napisał/a:
Która pompa wody jest lepsza QH

pompę zalecają oryginalną, ze względu na jej duże obciążenie, pompę kupiłem w landroverowy.p

l
kirk50 napisał/a:
4 uszczelniacze "czerwone tylne i 2 uszczelniacze "czarne" przednie


łącznie 6 i nic więcej
kirk50 napisał/a:
No i sprawa najważniejsza jakie są koszty robocizny?

wiem że robocizna u PH JOWI kosztuje 1000 zł
w mojej miejscowości, można rozrząd zrobić za 500 zł
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kirk50 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 97
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 05, 2013 12:48   

Sknerko: Pana Wojtka jeszcze nie pytałem bo najpierw chcę wiedziec gdzie inni robili (może też robiłeś masz ten sam silnik).
Przy okazji, wielkie dzięki za polecenie pana Wojtka z Puszczykowa :grin: mieliśmy okazję poznac się na stacji benzynowej "BP" koło PLAZA gdzie właśnie wracałem z naprawy skrzyni automatycznej i padł mi wtedy termostat a ja to łączyłem z naprawą skrzyni biegów bo stało się to w jednym czasie i dałeś mi wizytówkę Pana Wojtka z czego skorzystałem i jestem bardzo zadowolony (resztę czyli oleje, filtry wahacze...i wszysko zrobione perfect) ale nie pytałem czy robi rozrząd :cry: Pana Wojtka jak najbardziej polecam :ok:

[ Dodano: Wto Lut 05, 2013 12:47 ]
R
rafalmis1: Dzięki za informację :grin:

A z pasków GATES jesteś zadowolony?

W takim razie ta oryginalna pompa wody to CONTINENTAL bo właśnie landrowerowy taką sprzedaje?

A w twoim mieście robią za 500 ale czy mahją blokady i robią to dobrze??? Robiłeś to u nich?

A ta miejscowośc to gdzie jest?

[ Dodano: Wto Lut 05, 2013 12:48 ]
Przy okazji,...powiedzcie jak się pogrubia nick osoby dla której odpowiadam - bo nie wiem :mad:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lut 05, 2013 13:23   

Wojtek robi rozrząd w V6 bo robił Zukowatemu.
W moim rozrząd robił serwis w Komornikach za czasu poprzedniego właściciela.
Nick pogrubia sie zaznaczając tekst klikając na przycisk z literka B po prawej okienka szybka odpowiedź lub analogicznie w oknie odpowiedzi
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 05, 2013 13:31   

kirk50 napisał/a:
A z pasków GATES jesteś zadowolony?

czekam na założenie, w niedziele mam dzwonić kiedy oddać samochód

kirk50 napisał/a:
W takim razie ta oryginalna pompa wody to CONTINENTAL bo właśnie landrowerowy taką sprzedaje?

nie wiem, ponieważ ja zadzwoniłem i poprosiłem o oryginalny i jak dostałem paczkę, to jest pudełko MG ROVER

kirk50 napisał/a:
A w twoim mieście robią za 500 ale czy mahją blokady i robią to dobrze

nie mają blokad, ale jak będę się umawiał, to będę proponował, ze załatwię i czy nie mają nic przeciwko, oczywiście cenę będę negocjował jak będą chcieli blokady

kirk50 napisał/a:
A ta miejscowośc to gdzie jest

Podkarpacie, okolice Rzeszowa

kirk50 napisał/a:
Przy okazji,...powiedzcie jak się pogrubia nick osoby dla której odpowiadam - bo nie wiem

możesz np. kliknąć na nick osoby i automatycznie w "szybkiej odpowiedzi" pogrubi się
lub po prawej stronie w szybkiej odpowiedzi masz takie ikonki jak "B";"I";"U", zaznaczasz tekst i klikasz w "B"

a jak chcesz kogoś cytować, to zaznaczasz w jego poście tekst który chcesz cytować i po prawej stronie u góry postu zaznaczanego masz takie ikonki jak "ignoruj";"cudzysłów";"cudzysłów-cytuj" klikasz który Ci odpowiada


ps. za
-pompę wody
-napinacz hydrauliczny
-rolki INA
zapłaciłem 1050
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kirk50 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 97
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 05, 2013 22:16   

rafalmis1, no to dzięki za instrukcję :)
A bez blokad trochę bym się bał robic rozrząd, jakby nie patrzec to najważniejsza rzecz...

[ Dodano: Wto Lut 05, 2013 22:16 ]
sknerko, ...też dzięki za intrukcję :)
A nie wiesz czy Wojtek używa blokady?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lut 06, 2013 08:17   

kirk50 napisał/a:
A nie wiesz czy Wojtek używa blokady?
Nie wiem ale podejrzewam, że ma a nawet jak nie ma to ma patent jak zrobić bo Zukowatemu to chyba 3 razy rozbierał i składał na 3 silnikach.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Wto Maj 19, 2015 14:10   

Co myślicie o zestawie wyposażenia oryginalnego OEM, OES ?
Na allegro jest taki zestawik:
http://allegro.pl/rozrzad...5132872218.html
Można śmiało brać czy lepiej będzie jak kupię każdą część oddzielnie gdzie pompa będzie na pudełku MGRover, tak samo napinacz hydrauliczny? No i rolki INA i paski Dayco ale w tej aukcji akurat to jest.
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 19, 2015 20:16   

Ja kupowałem ten zestaw w sierpniu ubiegłego roku za 1300 PLN, i powiem tak tobie też go polecam ;) . Kupowałem rozrząd bezpośrednio na stronie http://s-part.pl po wcześniejszym kontakcie tel z właścicielem, brałem jeszcze inne części na kasę w sumie ponad 2000 tys pamiętam że dostałem zniżkę na ok 200zł dla klubowicza wszystkie części tak jak napisane i oryginalne. Jedyne co musisz się o pompę dopytać bo oryginalna podobno miała biały wirnik a ta nie miała. Jak byś chciał mam nawet zdjęcia części/pudełek.
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 19, 2015 20:47   

Jeżeli chodzi o blokady rozrządu, to mój lokalny szaman ma na to sprytny sposób.

Rozcina stary pasek nożykiem do tapet wzdłuż w połowie szerokości, po czym zdejmuje jedną połówkę. Druga połówka trzyma koła zębate, wtedy spokojnie wsuwa nowy pasek aż do połówki starego paska. Stary rozcina i zdejmuje, nowy dosuwa do końca.

Przy tej metodzie nie ma szans na przestawienie rozrządu i nie potrzeba żadnych blokad. :)
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Maj 20, 2015 06:31   

cin1391, sprytny ten Twój szaman :-)

Tylko tym sposobem ciężko zmienić pompę, napinacz, nie wspominając o uszczelniaczach walka rozrządu:-) pompę i napinacz przy pomocy drugiej osoby to jeszcze zrobi, ale to meczarnia
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 20, 2015 08:50   

AdaskoC napisał/a:
Tylko tym sposobem ciężko zmienić pompę, napinacz, nie wspominając o uszczelniaczach walka rozrządu:-) pompę i napinacz przy pomocy drugiej osoby to jeszcze zrobi, ale to meczarnia


Fakt, to sposób na wymianę samego paska :)
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
karol77787 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 292



Wysłany: Nie Maj 24, 2015 13:40   

Hmm. Hmm ja pamiętam ze mój mechanik przy wymianie rozrządu nie potrzebował żadnych blokad zrobił sobie jakieś samorobki w miedzy czasie wiec jak ktoś ma pojęcie to zmieni w tym aucie bez problemu a koszt z tego co pamiętam nie przekroczył 300zl za robocizny. Pozdro
 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Nie Maj 24, 2015 19:14   

adam_26 napisał/a:
Ja kupowałem ten zestaw w sierpniu ubiegłego roku za 1300 PLN, i powiem tak tobie też go polecam ;) . Kupowałem rozrząd bezpośrednio na stronie http://s-part.pl po wcześniejszym kontakcie tel z właścicielem, brałem jeszcze inne części na kasę w sumie ponad 2000 tys pamiętam że dostałem zniżkę na ok 200zł dla klubowicza wszystkie części tak jak napisane i oryginalne. Jedyne co musisz się o pompę dopytać bo oryginalna podobno miała biały wirnik a ta nie miała. Jak byś chciał mam nawet zdjęcia części/pudełek.

Dzięki adam_26, jednak chyba kupię na landroverowy.pl bo tam znalazłem zestaw gdzie wszystko jest oryginalne a cena nie różni się znacznie od tych OEM.

Jeszcze pytanie do wszystkich. Czy tych 7 uszczelniaczy ( 1 na wale i 6 na wałkach ) wymienia się zawsze zapobiegawczo czy tylko jak się pocą ?
I jeszcze są jakieś zaślepki odpowietrzenia skrzyni korbowej - te takie wielkości zakrętek. Może je też wymienić zapobiegawczo ? Czy zostawić w spokoju ? No chyba, że coś źle przeczytałem o tych zaślepkach.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Nie Maj 24, 2015 19:18   

Alex_Tom napisał/a:
Jeszcze pytanie do wszystkich. Czy tych 7 uszczelniaczy ( 1 na wale i 6 na wałkach ) wymienia się zawsze zapobiegawczo czy tylko jak się pocą ?


Zapobiegawczo, żeby później rozrządu nie rozbierać jak zacznie się pocić
 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Wto Sty 19, 2016 19:15   

Mam prośbę, może głupią.
Chodzi o to, że będę wymieniał rozrząd ale przed tym chciałbym na ten temat popatrzeć coś w Rave. Problem mam w tym, że nie mogę w ogóle zaprzyjaźnić się z tym Rave :oops: Mógłbym mnie ktoś poinstruować gdzie wejść w Rave aby dokopać się do rozrządu, np. do momentów jakimi należy dokręcać poszczególne podzespoły. Mam wydruk z Autodaty ale chciałbym sobie porównać z Rave.
Bo rozumiem, że odpalam Rave, wchodzę w Rover, dalej Technical Information, potem Rover 75 & Tourer i dalej nie wiem co w tym drzewku z lewej strony rozwinać. Przeglądałem wszystko ale o rozrządzie i momentach nic nie znalazłem. Chyba, że słabo szukam :cry:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Sty 19, 2016 22:23   

Alex_Tom napisał/a:
gdzie wejść w Rave aby dokopać się do rozrządu,
nie ma w całości opisu wymiany rozrządu , wszystko jest porozrzucane .
Alex_Tom napisał/a:
wchodzę w Rover, dalej Technical Information, potem Rover 75 & Tourer i dalej nie wiem co w tym drzewku z lewej strony rozwinać.
Workshop manual, Service procedures i tu szukać w poszczególnych procedurach.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] rozrzad 1.8 benzyna ustawienie
daniolas Rover serii 75, MG ZT 10 Wto Lis 17, 2015 21:37
daniolas
Brak nowych postów [R75] Diesel (CR), a benzyna
sniffi Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Sty 29, 2010 11:10
iktorn73
Brak nowych postów [R75] Chłodnica - benzyna, a diesel
felippe Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Lut 12, 2009 19:24
Rowan
Brak nowych postów [R75] Śmierdzi benzyną co jest ?
MarcinRad Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Lip 12, 2008 15:41
Zukowaty
Brak nowych postów [R75] wymiana silnika 1.8 na 2.0 benzyna
imel1-2 Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Wrz 23, 2011 14:12
Piotrass



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink