Wysłany: Pon Lut 18, 2013 01:28 [R420 SDI] Mała moc na 4 biegu , muli i hałasuje
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam , ostatnio w moim roverku pojawił się dziwny problem . Jakiś czas temu wrzucenie 4 biegu przy 45-50 km/h to nie był żaden problem auto napedzalo sie bez problemu ale ostatnio juz tak nie jest podczas własnie takiej prędkości auto nie ma siły i do tego słychać dziwny hałas ( buczenie ) silnika , to nie jest dźwięk trzęsiawki przy za szybkim wrzuceniu biegu tylko własnie takie dość głośne i nie miłe buczenie , samochód przy tym nie gaśnie tylko poprostu ledwo sie zbiera . na innych biegach tak nie ma , ale ogólnie wydaje mi się że jest słabszy co do osiągów . ostatnio trochę się wykosztowałem na samochód a boje sie pomyśleć co to moze być . ostatnio wymieniałem :
kompletne sprzęgło
Olej i filtr oleju
3/4 zawieszenia i wszystkie hamulce
_________________ OPEL FORD VOLKSWAGEN ... NIE ... -- ROVER
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 18, 2013 01:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Byc moze przedtem sprzeglo sie troche slizgalo i jak wrzucales 4ke to przyspieszales kosztem
wlasnie sprzegla , teraz nowe nie slizga i jak zlapie to trzyma Cie turbo dziura ktorej przedtem tak nie odczuwales.
Na 4 ce przy 2000obr powinienes miec 65-70km/h wiecprzy 40 maszPewnie z 1300-1500obr a raczej nie masz vnt wiec masz efekt turbodziury
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
sprawdź szczelność gumowych rur od turbiny i jak masz możliwość to zmierz ciśnienie doładowania lub przyn jamniej popatrz, czy po mocnym dodaniu gazu rury "puchną"
ogólnie to z tą turbiną już miałem kiedyś temat , bo ktoś mi podpowiedział że dziwnie łapie tzn. że prawdopodobnie jest wąż zaciśnięty . Powiem szczerze , że to moje pierwsze auto z turbo i nigdy jakoś w ten temat nie wchodziłem głęboko , kiedyś przy jakiejś tam okazji jednorazowej sprawdzałem się na uboczu z innym autem i turbina ciągnęła do 4tyś później nie było przyspieszenia jedynie dźwięk dmuchania . Sprawdze te węże jak kolega podpowiada i napisze jak to wygląda
_________________ OPEL FORD VOLKSWAGEN ... NIE ... -- ROVER
Turbo samo z siebie jak padnie, to już i tak nie pojedziesz dalej i będziesz miał zasłonę dymną z tyłu. Tego typu spadki mocy itp, są zwiazane najczesciej z wężami od turbiny i wszelkimi innymi nieszczelnościami w dolocie. Mozesz jeszcze jedną rzecz zrobić ... odepnij przepływomierz i zobacz czy jest różnica w jeździe.
tylko co to jest ? na prawde z mechaniki a tym bardziej z "turbo spraw" jestem cienki , zawieszenie hamulce owszem , ale nie to . Pogrzebie dziś mam nadzieje ze zaobserwuje coś istotnego i jak zdam sprawozdanie to bedzie wiadomo o co chodzi
_________________ OPEL FORD VOLKSWAGEN ... NIE ... -- ROVER
cięgło wastegate, to taki pręcik na turbinie ... jak turbo za dużo ciśneinia daje, to on uchyla taki "bypass" i czesc spalin idzie bokiem. Żeby go sprawdzić, to trzeba zdjąć zabezpieczenie i go ściagnać ... sam zawór na turbinie ma chodzić leciutko i jak tak jest, to jest ok.
Ciężki temat , obserwowałem ten wąż od turbiny no i jakos nic dziwnego nie zobaczyłem , przy dodawaniu gazu trochę go trzęsie ogólnie to ona chodzi tak jak zawsze bo nie gwiżdże tylko syczy przy wysokich obrotach . Nie wiem czy to ma związek z tą usterką ale od jakiegoś czasu czasami obroty skaczą w granicach 1000/1100 czuć to w lewarku bo lata jak w autobusach wtedy nawet praca silnika jest porównywalna z dźwiękiem Jelcza.... znajomy podpowiedział że to nie wina turbo tylko filtra paliwa bo jak traci moc ( zamula ) to też tak bywa jak filtr jest do wymiany . postudiuje temat i postaram się zweryfikować całą reszte z tą turbiną . Ale boje się myśli że to jednak turbo...
_________________ OPEL FORD VOLKSWAGEN ... NIE ... -- ROVER
to nie turbo ... szukaj gdzieś indziej przyczyny ... a co z tymi rurami jak dodasz gazu na max to widać jak "puchną" Filtr paliwa też warto wymienić, jeśli go nie ruszałeś do tej pory ... kosztuje niewiele, a masz spokój na 2 - 3 sezony.
nie pałowałem go na maxa , ale przy żwawym gazowaniu poprostu drgały , filtr był wymieniany tylko jeden olejowy , reszta nie wiem kiedy ja mam autko od sierpnia i nie wymienialem ani paliwa ani powietrza , moge tylko powiedziec że obok filtra paliwa czuć zapach metanolu nie wiem czy byliście panowie kiedyś na żużlu ale własnie taki zapach żużlowy czuć z filtra , poprzednik nie był typem osoby która dba o auto więc śmiem wątpić aby filtry były wymieniane na czas . Jutro nagrzeje po pracy auto i wtedy go pokręcę wyżej i jeszcze raz zerknę na ten wąż
_________________ OPEL FORD VOLKSWAGEN ... NIE ... -- ROVER
nie pałowałem go na maxa , ale przy żwawym gazowaniu poprostu drgały , filtr był wymieniany tylko jeden olejowy , reszta nie wiem kiedy ja mam autko od sierpnia i nie wymienialem ani paliwa ani powietrza
wymieniłeś olej i filtr oleju, a zaoszczędziłeś na filtrze powietrza za 15zł ?:P to płuca diesla, tak samo paliwa od 15 do 35zł - to jest zasilanie paliwowe, stary zapchany filtr = wolny, utrudniony przepływ paliwa, szczególnie w momencie wyższych obrotów kiedy pompa chce zassać paliwo szybciej.
wymieniłem dziś rano filtr paliwa , powietrza jest w ładnym stanie czysty ( chociaż nie wiem czy to świadczy na pewno że jest dobry ) w kazdym razie po wymianie filtra paliwa problem nadal jest
_________________ OPEL FORD VOLKSWAGEN ... NIE ... -- ROVER
w kazdym razie wymiana na filtra i tak nie poszla na marne bo i tak by Cie to czekalo. a te weze sprawdzales czy puchna?
Zgadza się i tak filtr nadawał sie do wymiany , węże puchną , ale nie mocno . Dziwne jest to zjawisko bo silnik ogółem pracuje jak pracował , nie dusi sie nie zacina , czasem się lekko zadławi , ale to sie już zdarzało . Po prostu mam wrazenie przy przyspieszaniu jak by go coś trzymało ,
_________________ OPEL FORD VOLKSWAGEN ... NIE ... -- ROVER
sprawdz wezyk idacy od turbo do map sensora czy nie jest dziurawy, co prawda wtedy raczej by sie check swiecil ale moze jes lekko dziurawy i tylko troche przeklamuje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum