Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2000
Dzis w koncu wzialem sie za przelozenie foteli (wymontowalem moje manual i wzialem sie za montaz elektrycznych).
Niestety pomimo starannosci i sprawdzania wszystkiego (tutaj wielkie dzieki dla ROADKING bo sporo mi przez telefon dzis podpowiedzial) po kilka razy nie wszystko dziala.
Sprawa wyglada tak: podlaczenia sa wykonane dokladnie jak w RAVE (przekroje kabli zachowane - czyli tam gdzie potrzeba odpowiednio duze). Nawet punkty masy sa w tych miejscach co opisuje RAVE.
Fotel kierowcy dziala nastepujaco: nacisniecie ktoregokolwiek przycisku powoduje prace silniczka przez ok 1,5 sekundy i zatrzymanie zeby dalej przesunac znowu trzeba nacisnac itd (czyli zeby regulowac cokolwiek trzeba pstrykac caly czas wlacznikami). Programowanie pamieci dziala tak jak nalezy tzn. auto sygnalizuje zaprogramowanie sygnalem dzwiekowym. Jednak wybranie ktorejkolwiek z pamieci nie powoduje zadnego ruchu fotela tylko odrazu dwukrotny dzwiek (tak jakby fotel juz byl we wlasciwej pozycji)
Ma ktos pomysl co to moze byc i jak sobie z tym poradzic ... ?
Jaymz
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lis 20, 2010 21:21, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 17, 2007 22:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A czy te fotele nie pochodza przypadkiem z jakiegos rozbitka?
Bo jesli tak, to cos moze byc skrzywione i silniczki pod odpowiednim oporem same sie wylaczaja................tak sobie dywaguje.....
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Sprawdź na jakiej zasadzie układ sterowania fotelami rozpoznaje pozycje fotela,w większości tego typu mechanizmów jest coś na zasadzie licznika impulsów ,silnik robi obrót a czujnik zlicza impulsy i elektronika je zapamiętuje
Czy nie powinno sie zapamiętać początkowe i skrajnie ustawienia fotela???
Sam objaw zachowania sie pamięci sugeruje ze elektronika nie zna faktycznego położenia fotela bo nie dostaje impulsów od czujnika ,dlatego po wciśnięciu memory fotel nie jedzie a daje sygnał zakończenia ustawiana sie fotela do zapisu w pamięci
hmm
a ja już sobie pomyślałem że też sobie założę pamięć foteli ale widzę że to nie takie proste nawet już znalazłem za 250 pln ,chyba się jeszcze wstrzymam
pozdro
To zależy jak się trafi - u mnie poszło wszystko od pierwszego pstryknięcia, ale tak jak pisane było wcześniej może być moduł ustawiony w inny tryb (layzy) i bedzie się konfliktował z BCU... albo tak jak pisał ktoś inny a co tez podejrzewałem walnięty jest system Halotronowych czujników ruchu silniczków ... ale żeby na wszystkich na raz ...
tak czy inaczej memory nie jest aż takie ważne - grunt że działają silniczki
a czy mechanizm czymś się różni ? Chodzi mi o to ,że mam swoje fotele EU w pełnej elektryce bez pamięci ale już niestety trochę podniszczone przez transportowanie przy przeprowadzce różnych przedmiotów. Myślałem żeby kupić wersję angielską foteli z pamięcią w stanie idealnym i przełożyć same pokrowce oraz pamięć.Jak to wygląda od strony technicznej?
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Lut 20, 2013 20:16
od strony technicznej jest troche dłubania,trzeba przełożyć mocowania napinacza pirotechnicznego oraz uchwyt linki regulującej wysokość pasa na słupku ale na twoim miejscu jak masz fotele elektryczne to bym przełożył samą wiązke z silnikami z anglika no i oczywiście moduł pamięci który jest pod fotelem, tu masz temat o przerabianiu foteli angielskich na eu http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=66514
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
od strony technicznej jest troche dłubania,trzeba przełożyć mocowania napinacza pirotechnicznego oraz uchwyt linki regulującej wysokość pasa na słupku ale na twoim miejscu jak masz fotele elektryczne to bym przełożył samą wiązke z silnikami z anglika no i oczywiście moduł pamięci który jest pod fotelem, tu masz temat o przerabianiu foteli angielskich na eu http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=66514
Właśnie o to mi chodzi.Ja chciałem przełożyć nawet sam moduł z wiązką i chodzi mi o to czy jest to możliwe? Widziałem już wcześniej temat Markza i taka "dłubanina" nie wchodzi w grę.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Lut 20, 2013 20:58
moduł z wiązką da sie ale trzeba bedzie też silniki chyba przełożyć bo są z czujnikiem położenia w wersji z pamięcią
[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 20:58 ]
aha co najważniejsze to musisz sprawdzić czy masz instalacje naszykowaną w aucie pod fotel z pamięcią czy pod zwykły tylko
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Lut 20, 2013 21:16
musisz oglądnąć pod fotelem wtyczke taką dużą czarną ale ile tam kabli powinno być to niewiem bo przy swoim sam robiłem instalacje,wiem tylko tyle że jak przy kostce bedziesz miał 4 przewody to pamięci tam nie podłączysz bo fotel nawet nie ruszy ale to może ktoś kto ma instalacje podpowie,ja może pod koniec marca obejrze w aucie kture ma fabrycznie pamięć
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Witam
podepnę się pod temat
elektryk wywalił mi w kosmos poduchę siedzenia kierowcy , i tu moje pytanie czy jeśli kupie fotel z pamięcią ustawień to czy będzie działał po podpięciu kostki od starego bez pamięci .
Bardzo proszę o pomoc
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum