Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 SDI] Mała moc na 4 biegu , muli i hałasuje
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420 SDI] Mała moc na 4 biegu , muli i hałasuje
Autor Wiadomość
nowy880 




Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 52
Skąd: Toruń

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 18, 2013 01:28   [R420 SDI] Mała moc na 4 biegu , muli i hałasuje
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam , ostatnio w moim roverku pojawił się dziwny problem . Jakiś czas temu wrzucenie 4 biegu przy 45-50 km/h to nie był żaden problem auto napedzalo sie bez problemu ale ostatnio juz tak nie jest podczas własnie takiej prędkości auto nie ma siły i do tego słychać dziwny hałas ( buczenie ) silnika , to nie jest dźwięk trzęsiawki przy za szybkim wrzuceniu biegu tylko własnie takie dość głośne i nie miłe buczenie , samochód przy tym nie gaśnie tylko poprostu ledwo sie zbiera . na innych biegach tak nie ma , ale ogólnie wydaje mi się że jest słabszy co do osiągów . ostatnio trochę się wykosztowałem na samochód a boje sie pomyśleć co to moze być . ostatnio wymieniałem :
kompletne sprzęgło
Olej i filtr oleju
3/4 zawieszenia i wszystkie hamulce
_________________
OPEL ?? FORD ?? VOLKSWAGEN ?? ... NIE ... -- ROVER :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 18, 2013 01:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pon Lut 18, 2013 05:55   

Byc moze przedtem sprzeglo sie troche slizgalo i jak wrzucales 4ke to przyspieszales kosztem
wlasnie sprzegla , teraz nowe nie slizga i jak zlapie to trzyma Cie turbo dziura ktorej przedtem tak nie odczuwales.

Na 4 ce przy 2000obr powinienes miec 65-70km/h wiecprzy 40 maszPewnie z 1300-1500obr a raczej nie masz vnt wiec masz efekt turbodziury
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 18, 2013 08:25   

ja jadac na zimny silniku zmienim biegi wlasnie na 2000 czyli 3 bieg ma tyle wlasnie na 50km i wtedy zmieniam na 4 bieg i jakos idzie, nie muli
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lut 18, 2013 10:13   

sprawdź szczelność gumowych rur od turbiny :ok: i jak masz możliwość to zmierz ciśnienie doładowania lub przyn jamniej popatrz, czy po mocnym dodaniu gazu rury "puchną"
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
nowy880 




Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 52
Skąd: Toruń

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 18, 2013 10:48   

ogólnie to z tą turbiną już miałem kiedyś temat , bo ktoś mi podpowiedział że dziwnie łapie tzn. że prawdopodobnie jest wąż zaciśnięty . Powiem szczerze , że to moje pierwsze auto z turbo i nigdy jakoś w ten temat nie wchodziłem głęboko , kiedyś przy jakiejś tam okazji jednorazowej sprawdzałem się na uboczu z innym autem i turbina ciągnęła do 4tyś później nie było przyspieszenia jedynie dźwięk dmuchania . Sprawdze te węże jak kolega podpowiada i napisze jak to wygląda
_________________
OPEL ?? FORD ?? VOLKSWAGEN ?? ... NIE ... -- ROVER :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lut 18, 2013 11:13   

Turbo samo z siebie jak padnie, to już i tak nie pojedziesz dalej i będziesz miał zasłonę dymną z tyłu. Tego typu spadki mocy itp, są zwiazane najczesciej z wężami od turbiny i wszelkimi innymi nieszczelnościami w dolocie. Mozesz jeszcze jedną rzecz zrobić ... odepnij przepływomierz i zobacz czy jest różnica w jeździe.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
nowy880 




Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 52
Skąd: Toruń

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 18, 2013 11:22   

ok , sprawdze dziś co i jak , w każdym razie dzięki za porade , jak sprawdze wszystko opisze jak to wygląda
_________________
OPEL ?? FORD ?? VOLKSWAGEN ?? ... NIE ... -- ROVER :)
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 18, 2013 11:49   

i warto sprawdzic dzialanie ciegna wastegate, moze sie zacielo na otwartym
 
 
 
nowy880 




Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 52
Skąd: Toruń

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 18, 2013 11:55   

tylko co to jest ? :D na prawde z mechaniki a tym bardziej z "turbo spraw" jestem cienki , zawieszenie hamulce owszem , ale nie to . Pogrzebie dziś mam nadzieje ze zaobserwuje coś istotnego i jak zdam sprawozdanie to bedzie wiadomo o co chodzi ;)
_________________
OPEL ?? FORD ?? VOLKSWAGEN ?? ... NIE ... -- ROVER :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lut 18, 2013 15:55   

cięgło wastegate, to taki pręcik na turbinie ... jak turbo za dużo ciśneinia daje, to on uchyla taki "bypass" i czesc spalin idzie bokiem. Żeby go sprawdzić, to trzeba zdjąć zabezpieczenie i go ściagnać ... sam zawór na turbinie ma chodzić leciutko i jak tak jest, to jest ok.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
nowy880 




Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 52
Skąd: Toruń

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 18, 2013 19:13   

Ciężki temat , obserwowałem ten wąż od turbiny no i jakos nic dziwnego nie zobaczyłem , przy dodawaniu gazu trochę go trzęsie ogólnie to ona chodzi tak jak zawsze bo nie gwiżdże tylko syczy przy wysokich obrotach . Nie wiem czy to ma związek z tą usterką ale od jakiegoś czasu czasami obroty skaczą w granicach 1000/1100 czuć to w lewarku bo lata jak w autobusach wtedy nawet praca silnika jest porównywalna z dźwiękiem Jelcza.... znajomy podpowiedział że to nie wina turbo tylko filtra paliwa bo jak traci moc ( zamula ) to też tak bywa jak filtr jest do wymiany . postudiuje temat i postaram się zweryfikować całą reszte z tą turbiną . Ale boje się myśli że to jednak turbo... :|
_________________
OPEL ?? FORD ?? VOLKSWAGEN ?? ... NIE ... -- ROVER :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lut 18, 2013 19:17   

to nie turbo ... szukaj gdzieś indziej przyczyny ... a co z tymi rurami ?? jak dodasz gazu na max to widać jak "puchną" ?? Filtr paliwa też warto wymienić, jeśli go nie ruszałeś do tej pory ... kosztuje niewiele, a masz spokój na 2 - 3 sezony.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 18, 2013 20:27   

no i filtr powietrza. ostatnio wymienialem po chyba dwoch latach i momentalnie odzyl.
 
 
 
nowy880 




Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 52
Skąd: Toruń

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 19, 2013 00:50   

nie pałowałem go na maxa , ale przy żwawym gazowaniu poprostu drgały , filtr był wymieniany tylko jeden olejowy , reszta nie wiem kiedy ja mam autko od sierpnia i nie wymienialem ani paliwa ani powietrza , moge tylko powiedziec że obok filtra paliwa czuć zapach metanolu nie wiem czy byliście panowie kiedyś na żużlu ale własnie taki zapach żużlowy czuć z filtra , poprzednik nie był typem osoby która dba o auto więc śmiem wątpić aby filtry były wymieniane na czas . Jutro nagrzeje po pracy auto i wtedy go pokręcę wyżej i jeszcze raz zerknę na ten wąż
_________________
OPEL ?? FORD ?? VOLKSWAGEN ?? ... NIE ... -- ROVER :)
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Wto Lut 19, 2013 08:59   

nowy880 napisał/a:
nie pałowałem go na maxa , ale przy żwawym gazowaniu poprostu drgały , filtr był wymieniany tylko jeden olejowy , reszta nie wiem kiedy ja mam autko od sierpnia i nie wymienialem ani paliwa ani powietrza


wymieniłeś olej i filtr oleju, a zaoszczędziłeś na filtrze powietrza za 15zł ?:P to płuca diesla, tak samo paliwa od 15 do 35zł - to jest zasilanie paliwowe, stary zapchany filtr = wolny, utrudniony przepływ paliwa, szczególnie w momencie wyższych obrotów kiedy pompa chce zassać paliwo szybciej.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 19, 2013 09:23   

dokladnie. wymien te filtry, zwlaszcza jesli jest ryzyko ze byly wymieniane 4 lata temu i ja zakladam ze problem zniknie
 
 
 
nowy880 




Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 52
Skąd: Toruń

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 22, 2013 14:39   

wymieniłem dziś rano filtr paliwa , powietrza jest w ładnym stanie czysty ( chociaż nie wiem czy to świadczy na pewno że jest dobry ) w kazdym razie po wymianie filtra paliwa problem nadal jest
_________________
OPEL ?? FORD ?? VOLKSWAGEN ?? ... NIE ... -- ROVER :)
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 22, 2013 15:23   

w kazdym razie wymiana na filtra i tak nie poszla na marne bo i tak by Cie to czekalo. a te weze sprawdzales czy puchna?
 
 
 
nowy880 




Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 52
Skąd: Toruń

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 22, 2013 18:01   

bizon napisał/a:
w kazdym razie wymiana na filtra i tak nie poszla na marne bo i tak by Cie to czekalo. a te weze sprawdzales czy puchna?


Zgadza się i tak filtr nadawał sie do wymiany , węże puchną , ale nie mocno . Dziwne jest to zjawisko bo silnik ogółem pracuje jak pracował , nie dusi sie nie zacina , czasem się lekko zadławi , ale to sie już zdarzało . Po prostu mam wrazenie przy przyspieszaniu jak by go coś trzymało , :|
_________________
OPEL ?? FORD ?? VOLKSWAGEN ?? ... NIE ... -- ROVER :)
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 22, 2013 18:36   

sprawdz wezyk idacy od turbo do map sensora czy nie jest dziurawy, co prawda wtedy raczej by sie check swiecil ale moze jes lekko dziurawy i tylko troche przeklamuje
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r420] Mała rada co do odpalania diesla przy -15 stopnia...
veldrin_scoll Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Lut 10, 2012 09:12
wooy11
Brak nowych postów [R420] Zgrzyt na 3 biegu
chrupol Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Lis 07, 2011 13:30
kqba
Brak nowych postów [R420] Zgrzyt na 3 i 5 biegu
chrupol Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Nie Paź 19, 2008 19:47
chrupol
Brak nowych postów [R420] Słabiutki na 4 i 5tym biegu
pgrad Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sob Kwi 12, 2008 14:36
pgrad
Brak nowych postów [R420] Spalanie na biegu jałowym
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Gru 09, 2007 21:16
GG



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink