Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
ostatnimi czasy jezdzac swoim R slysze dziwne tarcie gdzies z przodu. ciezko mi okreslic tak dokladnie rodzaj tarcia ale to slychac tak jakby troche trze a troche stuka. Przepraszam za niedokladne okreslenie ale tak to slysze. Wczasie jazdy zgasilam silnik i dalej to slyszalam. Kierownica mi nie trzesie, podczas hamowania pedal reaguje normalnie, czyli nie wyczuwam dodatkowych wibracji. Klocki i tarcze sa w porzadku, sprawdzone dzisiaj. wczasie jazdy sciaga mnie delikatnie w prawo ale tak sie dzialo przed dziwnym tarciem tak wiec tym sie nie przejmuje.
prosze o pomoc gdyz jestem w danii a niedlugo chce jechac na urlpo troche dluzszy. Obawiam sie niespodzianki podczas powrotu. Tak sobie myslalam i moze to wina skrzyni biegow? dodam ze kiedy gasze silnik w czasie jazdy aby sprawdzic czy owe tarcie rowniez bedzie slyszalne auto znajduje sie na biegu jalowym. Wiecej informacji nie pamietam. Prosze o szybka i w miare zrozumiala opinie mojego przypadku. Z gory wszystkim dziekuje . iloczu
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Mar 05, 2013 22:51, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 27, 2013 19:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a może to po prostu łożysko się kończy?? przejedz się slalomem czy w czasie dociążania której ze stron nie jest głośniej lub ciszej, albo każde koło do góry i sprawdzać czy nie ma luzów
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
wlasnie jestem po jezdzie i tak zwany slalom nic mi nie "powiedzial"dalej stuki sa slyszalne bez wzgledu czy jade prosto, skrecam w prawo czy tez w lewo. denerwuje mnie to . napewno nic nie odpada . zauwazylam ze jadac wolniej stuki tez sa mniej slyszalne. czekam na pomoc
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Sty 30, 2013 20:53
podnieś każde koło i zakręć ręcznie,może zlokalizujesz w którym kole i czy wogóle w kole
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sro Sty 30, 2013 21:36
Jadąc tak na luzie wsłuchaj się czy po naciśnięciu sprzęgła dźwięk się zmienia. Jeśli to nie
1. tarcze kotwiczne hamulców (te blachy za nimi)
2. łożysko koła
to 3. wewnętrzny mechanizm różnicowy skrzyni. Satelitki oberwały ja tak miałem w Mazdzie przy katowaniu. Jak przy operacji sprzęgłem zmieni się dźwięk to podnieś samochód, jednym kołem kręcisz w przód, a drugim w tył. To ci powie czy mechanizm jeszcze cały czy już na wykończeniu.
Ja wczoraj jadą w trasę nagle zacząłem słyszeć dźwięki takie uu uu co jakieś 2-2,5 sekundy. Myślałem że to tir przede mną ale go zgubiłem i znów to było. Nie wiedziałem czy coś mi trze czy co, ale sie wystraszyłem trochę. Jakby jakiś świerszcz siedział albo ptak jakiś. Jak jechałem w mieście tak 40 km/h to było to słychać dość głośno, miałem wrażenie że ludzie na przystanku to słyszą. Potem przeszło i za jakiś czas wróciło. Było tak kilka razy aż ustało. Dźwięk jakby z przedniego koła od strony kierowcy ale ciężko to było sprawdzić, na pewno z przodu. Jakby coś tarło to słychać by to było cały czas a nie co 2 sekundy. Nie mam pojęcia co to było ale kilka razy dość głośne.
Padło tutaj dużo wskazówek, zacznij sprawdzać je dokładnie - proponował bym jechać na podnośnik, wtedy sprawdzą czy efekt wywoływany/nasilany jest względem obciążenia samochodu, sprawdzić czy żadna z osłon nie obciera, nadkola, osłony tarcz hamulcowych, może coś z wydechem? Wiadomo na start łożyska.
Skoro słychać to po zgaszeniu motory jest to albo element przeniesienia napędu (mechanizm różnicowy, przeguby, półosie, łożyska) albo coś z zawieszeniem, silnik można wiadomo odrzucić.
Mechanizm sprawdź jak pisali powyżej, jeśli coś z nim nie tak to wystarczy wymienić go samego, ale wiadomo skrzynie wyjąć trzeba.
Na początek sprawy proste, podniesienia auta i sprawdzenie łożysk, przegubów, mechanizmu, osłon - nie powinno sprawić problemów mechanikowi, oraz nie powinno obciążyć kieszeni.
Sprawdź czy czasami nie obciera Ci śmigło wentylatora i pas przedni. Ja tak miałem że pod obciążeniem, skręcaniu w prawo/lewo słyszałem "trrrrrr". Potem zrobiłem test; moja żona wsiadła za kierownice i jeździliśmy w kółko powoli z otwartą maską a ja biegłem obok auta i zlokalizowałem źródło dźwieku następnie obejrzałem śmigło i zobaczyłem ślady otarcia śmigła. kol. haszczyc miał to samo z tego co pamiętam.
xRonX dziekuje za podpowiedz ale juz zlokalizowalam i naprawilam usterke. Okazało się ze padło łożysko podpory półosi. Znajduje sie ono po stronie pasazera .Ale najwazniejsze ze usterka została zlokalizowana a nie było łatwo. Chciałam podziekowac Wszystkim za wskaz ówki, naprawde były owocne, dziękuje kochani . Zamykam Temat
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum