Powoli zaczynam być zmęczony co roczną wymianą tulei w wahaczach. Stąd pomysł by założyć poliuretanowe. Czy ktoś korzystał z tulei poliurtanowych w R75 oraz co myślicie o firmie z Olkusza?
cena jest kusząca, szkoda że do R75 nie mają całego kompletu .
jak by mieli to miałbym spokój pewnie do końca żywota R75 z tulejami
...właśnie robiłem przymiarkę ale poczytałem na innych forach i od problemów ze skrzypieniem, dochodzi szybsze zużycie sworzni wahaczy, guma dużej tulei jednak amortyzuje drgania a zbytnie usztywnienie w jednym punkcie pracującego wahacza musi się odbić na innych elementach
...dlatego sam się zdecydowałem na dobry zamiennik standardowej tulei w cenie tej poliuretanowej ... "lepsze jest wrogiem dobrego" ...opinie były mocno podzielone nawet co do trwałości tych poliuretanowych
...dwa lata temu zmieniłem obydwie tuleje jedna była kompletna a do drugiej kupiłem sam wkład i ta gdzie był wkład się rozleciała więc tym razem kupuję kompletną ...wkład jednak długo nie wytrzymał
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Czy słyszeliście coś o kłopotach podczas przeglądu z tego typu zawieszeniem?
...z przeglądem nie będzie problemu ale już z komfortem jazdy tłumieniem drgań przenoszonych na inne elementy karoserii już tak ...takie zawieszenie można stosować w terenówkach gdzie pozostałe elementy są bardziej trwałe a i komfort żaden więc on się nie pogorszy (zauważcie że duża tuleja nie jest cała wylana gumą właśnie dlatego by dodatkowo pracowała)
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Czy słyszeliście coś o kłopotach podczas przeglądu z tego typu zawieszeniem?
...z przeglądem nie będzie problemu ale już z komfortem jazdy tłumieniem drgań przenoszonych na inne elementy karoserii już tak ...takie zawieszenie można stosować w terenówkach gdzie pozostałe elementy są bardziej trwałe a i komfort żaden więc on się nie pogorszy (zauważcie że duża tuleja nie jest cała wylana gumą właśnie dlatego by dodatkowo pracowała)
Niesprawdzone fakty.
Przez kilka lat jeździłem Lancią Lybrą z poliuretanami z Olkusza na całym tylnym zawieszeniu.
Nie było żadnych problemów, absolutnie żadnej zmiany w prowadzeniu samochodu (tuleje zamówione o standardowej twardości, pochłaniają drgania jak zwykła guma). Teraz zamówiłem też tuleje poliuretanowe z Olkusza do mojego MG ZT na przednie wahacze. Dawno już się przekonałem, że Poliuteran pozwala zapomnieć o kłopotach z elementami gumowymi w zawieszeniach. Oczywiście jeśli ktoś zamówi tuleje twarde, dedykowane do sportu to może mieć problemy, ale takie o twardości zbliżonej do zwykłej gumy nie powodują zmiany w charakterystyce zawieszenia pojazdu. Skrzypienie występuje sporadycznie ( zresztą wolę skrzypnięcie raz na miesiąc niż wymianę tulei co dwa lata)
Z przeglądami nie ma problemów, zbieżność ustawiana też bezproblemowo.
Kilka tygodni temu poliuretany założyłem tez zamiast gum na tzw. bałwanek (poduszki silnika) i jakoś nie stwierdziłem zwiększonych drgań silnika, a według przedstawianych teorii, powinno być o wiele twardziej i drgania przenoszone na karoserię powinny być o wiele bardziej odczuwalne.
Tak więc z własnego doświadczenia nie potwierdzam przytaczanych opinii o tym, że poliuretany nadają się tylko do sportu i w teren.
Na zdjęciach tuleje poliuretanowe już zamontowane w łapach oraz poduszki silnika też oczywiście poliuretanowe.
Niesprawdzone fakty.
Przez kilka lat jeździłem Lancią Lybrą z poliuretanami z Olkusza na całym tylnym zawieszeniu.
oczywiście że są to "niesprawdzone fakty" gdybym miał zamontowanie w R75 w przednim zawieszeniu i przejeździł na takim dłużej niż na standardowym i taka tuleja nie uszkodziła by sworzni wahacza to mógł bym powiedzieć że są sprawdzone
...ale że w Lanci w tylnym zawieszeniu się sprawdzają to już wiemy
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Ja zaczynam testy takich tulejek w wahaczach Otrzymałem od GTParts komplecik, w BritichCars zamontowano mi je zanim zdążyłem wypić szklankę coli... wyjechałem na testy i różnica jest. Na pewno w stosunku do tych, które były już rozdarte Jest sztywniej. Pewniej wchodzi się w zakręt dodając lub ujmując gazu. Nie pamiętam już jak było na sprawnych standardowych. Teraz przy pokonywaniu nierówności poprzecznych na pewno jest dużo ciszej... Od ponad pół roku mam pouliretan w "ósemce" między skrzynią a silnikiem i... zapomniałem co to problem z pękaniem poduszki przy agresywnym ruszaniu. Łącznik elastyczny też dłużej pożyje
Póki co, osobiście polecam
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
U Tomateam tez mozna kupic takie tuleje http://www.tomateam.pl/sk...ieszenie&c=306. Ja tez kupilem i w piatek zakladam na dwie strony, a zdecydowalem sie na takie bo taniej mnie wyjda niz zwykle gumowe. Za febi u mnie w sklepie krzycza po 130zl za szt a poliuretanowe wyszly mnie 169 z przesylka za 2szt wiec roznica duza i spokoj swiety. A teknorot to lipa niecale 20 tys pociagnol po rownych drogach.
[ Dodano: Pon Mar 17, 2014 13:59 ]
I jakie wrazenia z jazdy na nowych tulejach? bo ja przejechalem juz ok 500 km i auto jest troszke sztywniejsze niz na gumowych przez co lepiej sie prowadzi przy szybkiej jezdzie wiec pozytywnie ale na dziurawych drogach jest troszke gozej zwlaszcza na profilu opony 55. Podsumowujac to jakies 15-20% twardsze sa tuleje poliuretanowe, oczywiscie w moim odczuciu. Ciekawi mnie jak tam u was.
mnie trudno powiedzieć jaka jest różnica w samych tulejach, gdyż jednocześnie z wymianą ich wymienione zostały także sprężyny na twardsze i niższe. No i wiadomo, lepiej się trzyma drogi, mniejsze przechyły, ale jest twardo zdecydowanie odczuwalnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum