Wysłany: Sob Mar 16, 2013 12:16 [Rover 214] Wysokie spalanie
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 2000
Witam,
Jestem nowym uzytkownikiem Rovera i przerazilem ise jesli chodzi o spalanie moje autka. Wychodzi ok 14l na 100km. Jazda tylko po miescie bardzo male odleglosci (ok 3km do pracy i 3km po pracy). Sprawdzilem juz sonde lambda, czujnik temperatury silnika. Co jeszcze moge sprawdzic albo co moze byc powodem tak duzego apetytu moje autka? Dzieki ze wszystkie podpowiedzi.
pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 16, 2013 12:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
wlalem 20l paliwka i jezdzilem az zgasl:( zrobilem jakie 150km
Takie mierzenie to wiesz. Najlepiej to się tankuje do pełna przejeżdża z 200-300 km i znowu do pełna i wtedy mierzymy.
Ogólnie teraz pogoda wiemy jaka jest. W sumie już coraz bliżej wiosny i cieplej jest, ale niech sobie. Do tego robisz strasznie krótkie odcinki. Silnik nawet dobrze się nie nagrzeje, więc więcej drogi jeździsz na ssaniu i dlatego takie spalanie może wychodzić. Ja osobiście podpiął bym się po kompa i zczytal błędy i sprawdził prace sondy.
kaczorek1979, napisał że robi 3 km. w jedną stronę i 3 w drugą stronę, czyli auto ledwo zdąży złapać prawidłową temperaturę silnika nie mówiąc już o dobrym rozgrzaniu. Ile według Was powinien palić (uwzględniając temperaturę zewnętrzną) jeśli robi tak krótkie trasy ?
Proponuję aby autor postu sprawdzał spalanie na dłuższych dystansach.
A jak na 20 litrach zrobił 150 kilometrów to spalanie wychodzi 13,3 L
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Musisz mieć trójnik i manometr do 0,4 MPa. Można też sam manometr podłączyć kawałkiem gumowego lub igelitowego przewodu (musi być zbrojony) Manometr wkręcić w przewód, odkręcić przewód od filtra (zasilanie) i wcisnąć na niego przewód z manometrem. Koniecznie załóż opaski. Pomkę najlepiej zasterować bezpośrednio na przekażniku ale można też stacyjką (kręcić kilka sekund) Powinno być 3,2 bar. Ale ten sposób nie uwzględnia filtra i regulatora ciśnienia. Dowiesz się tylko czy pomka daje odpowiednie ciśnienie.
Ponawiam więc pytanie, co ma ciśnienie paliwa do wysokiego spalania ?
Hipotetycznie: jest za niskie ciśnienie paliwa, komputer poprzez - strzelam - MAP sensor dostaje informację, że jest coś nie tak, więc zwiększa dawkę paliwa i tak w kółko. Jeśli źle kombinuję, niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu.
Komputer na podstawie MAP sensora określa zapotrzebowanie silnika na paliwo i według map tyle go podaje.
Spalone paliwo trafia na lambdę i komputer dokonuje korekcji dawki paliwa.
Przy zbyt wysokim ciśnieniu paliwa mapy by nie pasowały ale lambda by powodowała pewną korektę.
Jeśli sonda jest uszkodzona to może dawać błędną informację że spaliny sa zbyt bogate w tlen przez co ECU będzie podnosić dawkę paliwa.
Ciśnienie paliwa ma bardzo duże znaczenie. Miałem u siebie uszkodzony regulator ciśnienia na listwie, i w lecie auto potrafiło mi w cyklu mieszanym łyknąć nawet ok 15l/100km. Po wymianie listwy pali ok 7,5-8l/100km.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum