Różny był przede wszystkim układ zapłonu, tzn. w 25/45 zrezygnowano z rozdzielacza. Są tam 2 cewki umieszczone nad 1/2 oraz 3/4 cylindrem. Dodatkowo inny jest przebieg krzywej momentu (dane na stronie klubowej), niższe spalanie oraz mniejsza emisja szkodliwych substancji do atmosfery (euro3 chyba...).
Jest też chyba nowszy MEMS i wtrysk sekwencyjny, ale o to sobie głowy uciąć nie dam...
jerzu napisał/a:
Czy nie ma problemu z przełożeniem silnika z 45 do 200?
Nikt nie próbował... Teoretycznie problemów jakichś dużych nie powinno być, pod warunkiem, że przełożył wszystko to, co trzeba...
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 17:53
Inny jest kolektor wydechowy, komputer i układ zapłonowy (tak na szybko). Ta ostatnia różnica pociąga za sobą pewną niedogodność. Trzeba niestety wymienić jeden wałek. W R25/45 nie wypustki do montażu palca rozdzielacza (w nowszych modelach go nie ma).
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 18:26
ale polecam kupować silnik od nowszych modeli, są lepsze jeśli chodzi o wytrzymałość i spalanie. a co do samego pytania czy pójdzie tak . Ale ......
jeśli masz stary silnik 16v to jest ok ponieważ przekładasz następujące części ze starego : wałek
aparat + cewkę
kapę
koło zamachowe
kolektor
okablowanie silnika
komputer zostaje twój stary .
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Witam. Nie wiem czy piszę w dobrym temacie. Szykuję się do wymiany silnika w moim 214 Si 1,4 16 V (1999) i chciałbym wsadzić coś młodszego np od rovera 25. Czy on będzie pasował i które elememty silnika muszę przełożyć ze starego, aby wszystko chodziło cacy?
Od 2003r. jest inna magistrala olejowa, więc wtedy cały słupek do wymiany. między 00/03 jedynie ssący trzeba podmienić aby miał wyjście na palec rozdzielacza.
Ogólnie od 2000r.
- inny ECU i reszta elektroniki
- inny system zapłonowy
- inny kolektor ssący
- inny kolektor wydechowy (ale pasuje do głowicy star jak i nowy)
- inna pokrywa głowicy oraz wałek wydechowy (przystosowanie na czujnik wałka rozrządu)
To takie ważniejsze zmiany
od 2003r.
- inna magistrala olejowa
- chyba zmieniki skrzynię biegów z R65 na na IB5
- inna uszczelka pod głowicą (pasuje do wszystkich silników k-serii)
na początku 2005r. też były zmiany wprowadzone razem z wersjami lift samochodów, ale to drobnostki takie jak np. czujnik poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Mar 19, 2013 20:07
ADI-mistrzu napisał/a:
od 2003r.
- inna magistrala olejowa
- inna uszczelka pod głowicą (pasuje do wszystkich silników k-serii)
Nowa magistrala olejowa razem z MLSem "wyszły" dopiero w listopadzie 2006 roku.
Od 2003 była montowana "wzmocniona" uszczelka elastomerowa.
Co masz na myśli, że cały słupek do wymiany ?
Jeśli chodzi o mocowania silnika to co za problem odkręcić "nowe" i przykręcić "stare" ?
Do nowszych silników (na MEMSie3 z 25/ZR) wystarczy zaaplikować wałek ssący z trzpieniem pod palec, albo wyciąć takowy ze starego palca i nabić na nowy.
Nie ma znaczenia z jakiego modelu Ci się trafi, aczkolwiek teoretycznie im młodszy tym lepszy. Szukaj w miarę możliwości z jak najmniejszym przebiegiem.
jeśli dobrze pamiętam, to mls i nowa magistrala były montowane we frelkach, więc mogło to być nawet i w 2006, a co do mocowań, to nawet jeśli łapy się różnią, to mocowania w bloku raczej nie
Nie ma co mieszać koledze w głowie
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum