Wysłany: Wto Mar 19, 2013 15:25 [Volvo s80 T6 ] Pomoc dla szwagra w potrzebie. 2500 max
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam.
Sprawa jest następująca szwagier niestety posiada volvo s80 z silnikiem T6 którego nikt praktycznie nie chce się dotknąć.
Volvo po odpalenie przez chwile wkręca się normalnie na obroty po kilku sekundach obroty spadają do 2000-2500 max, auto nie wyświetla żadnego komunikatu ze coś jest nie tak, po wpięciu pod kompa tez brak jakichkolwiek błędów. Mechanik stawia na wadliwe paliwo lub pompę paliwa ew filtr ale sam nie wie gdzie się to znajduje i jak to sprawdzić, może ktoś miał coś podobnego lub zna się troszkę i może coś doradzić jak to sprawdzić i gdzie te rzeczy się znajdują ew w czym może być problem. ( niestety na forum volvo nie udało się uzyskać żadnej sensownej odp poza "jedź do mechanika" każdy rozkłada ręce, lub chce wymieniać jak leci może trafi ).
Ewentualnie namiary na dobrego mechanika z okolic Zgorzelca.
Z góry ślicznie dziękuję za każda odpowiedz.
Bardzo proszę o nie zamykanie tematu do czasu zidentyfikowania usterki.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Mar 19, 2013 15:36, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 19, 2013 15:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
potencjometr x 2 ale zawsze jak był jakiś problem z przepustnica to komp wykrywał a teraz nic :-( Będziemy starać się sprawdzać co damy rade i wykluczać.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Wto Mar 19, 2013 17:03
Ja kiedyś miałem podobne objawy w R214. Okazało się, że wężyk od kolektora ssącego do czujnika podciśnienia był zalany olejem i czujnik podciśnienia dawał błędne wskazania do komputera.
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
wiesz, jesli potencjometr daje sygnał do takich obrotów jak wychyla aktuator, to dla kompa jest wszystko w porządku. A może tam jest jakaś śrubka ustalająca przy pedale jak w 75
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
A może katalizator jest niedrożny i blokuje przepływ spalin ? Jeśli stanął bokiem to może być przyczyna, zwiększa się ciśnienie w kolektorze wydechowym i zostaje zakłócona wymiana gazowa.
Dziś został wyczyszczony filtr paliwa i było widać poprawę auto wkręcało się na wyższe obroty do 4 tys ok. Następnie zostało wpięte pod inny komp i mechanik doszukał się uszkodzenia 2 sondy lambda ale powiedział ze on się za to nie zabiera za żadna kasę.
Volvo pluje paliwem dymi do tego dziwnie pachnie czy to wygląda na sondę?.
Czy lipne paliwo ?.
może to być problem sondy
1 sonda dobiera skład mieszanki
2 sonda spr. działanie katalizatora głównie
zawsze możesz pojechać na stacje diagnostyczną i Ci po składzie spalin powiedzą czy sonda czy nie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum