Wysłany: Czw Mar 21, 2013 09:49 [R420] przestawiony rozrząd
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam
Wybaczcie jeśli ten temat był już poruszany. Mam taki przypadek. Wystrzępił mi się pasek , wieloklin ( ten co napędza pompę wody, sprężarkę klimy itd. ) i nitki zablokowały koło. W konsekwencji jak twierdzi mechanik przestawił się rozrząd o jeden ząbek. Mechanik nie ma czasu, a ja potrzebuję auta. Rozebrałem już to co trzeba, ale problem, bo nie mogę znaleźć otworu blokady koła zamachowego. Jak twierdzą na forum, czasami nie ma. Na górnym kole rozrządu są znaki, a na dolnym nie ma. Teraz problem w którą stronę przestawił się o ten jeden ząbek. Kto pomoże
Wcześniej sam wymieniałem rozrząd w tym aucie , to nie było problemu, bo nie potrzebowałem znaków tylko zablokowania kół.
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Mar 21, 2013 14:05, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 21, 2013 09:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dlatego, że wcześniej ustawiłem sobie górne koła na znaki i je zablokowałem ( również koło dolne )Potem zdjąłem pasek rozrządu stary i założyłem nowy. Teraz mam przestawiony rozrząd, a na dolnym kole od wału nie ma znaków, nie mam też otworu blokowania koła zamachowego. Dlatego też nie wiem jak ma być. Rozrząd przestawiony o jeden ząbek, ale w którą stronę ??Jeśli byłby przestawiony o dwa to by wszystko pogięło, a auto jeździ. Prawdopodobnie można też po ustawieniu tłoków. Stojąc przed samochodem w drugim cylindrze od lewej tłok ma być w najniższym położeniu jak koła są na znakach Tego też nie jestem pewien
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Pią Mar 22, 2013 02:09
W linku który podał Szoso ładnie widac na fotkach w którym miejscu jest owy otwor w obudownie silnika oraz punkt w którym musi sie pokrywac kolo zebate wałka rozrzadu.
najprostszy sposob to odnies sobie prawe koło wrzuc najwyzszy bieg i powoli obracaj kołem (bedzie miał wtedy wyczucie w razie gdyby zawor którys opierał sie tłok) wtedy zawsze mozesz cofnac .
Już znalazłem. Wcześniej nie mogłem ,bo szukałem otworu od strony skrzyni biegów, a on jest od strony silnika.Pomogła mi bardzo ta fotka. Założyłem drugi pasek i sprawdzałem kręcąc kluczem czy gdzieś nie opiera. Wszystko było ok. Po odpaleniu silnik pochodził ok. minuty i coś stuknęło i zgasł. Teraz kręci lekko tak jak by pogięło zawory. Jeszcze raz sprawdziłem znaki i wszystko jest ok. Nie wiem dlaczego tak się stało, być może to przez tą jazdę z przestawionym rozrządem.
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Pią Mar 22, 2013 15:43
zrób kolego tak jak pisałem ci wczesniej ,wtedy wczujesz czy na poszczegolnym suwie jest sprezanie na danym garze(jesli którys bedzie nie trzymał bedzie obracało sie dosc lekko oraz bedzie charakt syczenie)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum