Wysłany: Nie Lut 17, 2013 12:09 [R45] Instalacja LPG na rok 2013
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2003
Witam serdecznie,
Rover 45
Silnik 1.4 16V, benzyna
Rok: 2003
Przebieg: 184 000 km
Miejscowość: Kielce
Przedział cenowy nie większy niż 2500 zł
Czy ktoś może mi doradzić jakąś instalację bazując na w/w informacjach. Ponieważ jadąc do gazownika chciałbym posiadać jakieś obiektywne informacje/doświadczenia.
Samochodem przejeździłem 20 000 km przez rok i poza wymianą rozrządu (po zakupie) nie miałem z nim żadnych problemów.
W poszukiwaniu podobnych tematów natknąłem się jedynie na starsze ( z 2008 roku), dlatego też postanowiłem założyć nowy wątek żeby "zaktualizować" nieco informacje na ten temat.
Pozdrawiam,
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 17, 2013 12:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mam pytanie nie zupełnie na temat. Zapytam z ciekawości jakie masz spalanie w tej chwili przy takim silniku? Bo mnie zastanawia opłacalność montażu instalacji gazowych w autach o małych pojemnościach silnika. (Ogólnie nie jestem zwolennikiem gazu w samochodzie.)
Powiem Ci, że w rodzinie też mam Roverka z takim silnikiem i też jest LPG i się opłaci. Przebieg miesięczny ma podobny, nawet troszkę większy Koszt jazdy na LPG praktycznie połowa kosztów jazdy na PB, sam mam zagazowane 1,6 i bardzo widać różnicę, głównie w portfelu
Jak dobrze zestroi majster instalację to w dynamice jazdy ma NIE BYĆ RÓŻNICY pomiędzy PB, a LPG - i tego się pilnuj przy odbiorze instalacji!
Z doświadczenia wiem, że możesz poprosić, aby jeśli się zmieszczą (zależy od modelu) to wtryskiwacze założył Ci pod kolektorem dolotowym, pomiędzy kolektorem a głowicą silnika, bo wtedy prawie nie widać tej instalacji i paliwo od wtrysków do komory silnika ma krótszą drogę do przebycia co też wpływa na dynamikę jazdy , a nie jak to często da się zaobserwować listwa wtryskowa leży sobie bezwiednie na pokrywie zaworów (bleeeeee).
Zrobiłem małą kalkulację kosztów bezpośrednio pod Twoje potrzeby, zakładając już prawie najwyższe możliwe spalanie gazu (biorę pod uwagę, że robisz nie wielkie odcinki) oraz wliczając koszt samej instalacji oraz przeglądów.
Wartości przyjęte do obliczeń
5.57 PLN Cena Pb
2.71 PLN Cena LPG
51.35 % Gaz jest tańszy od benzyny o
7 l Zużycie benzyny
29 % Większe zużycie gazu w stosunku do benzyny o
9.03 l Zużycie gazu
1 550 km Miesięczny przebieg
2 300 PLN Cena instalacji gazowej z montażem
1 376 PLN Koszt benzyny zużytej do uruchamiania*
1 450 PLN Koszt serwisu instalacji**
252.00 PLN Dodatkowe koszty przeglądów technicznych***
Planowany czas jazdy tym samochodem
4 lat - 74 400 km od momentu założenia instalacji
Dodatkowe informacje
Symulator uwzględnia we wszystkich wyliczeniach koszty instalacji
gazowej oraz (jeśli były zaznaczone) koszty benzyny zużytej do
uruchamiania, serwisu instalacji gazowej oraz dodatkowe koszty
przeglądów.
* Do obliczeń przyjęto orientacyjne koszty benzyny zużytej do uruchamiania silnika. W zależności od: konkretnego samochodu, typu i marki instalacji gazowej, ustawień systemu, sposobu eksploatacji przyjęte do obliczeń wartości mogą się różnić od rzeczywistych.
Przyjęto miesięczny koszt benzyny do uruchamiania - 28.66 PLN
** Do obliczeń przyjęto orientacyjne koszty serwisu instalacji gazowej. Ceny serwisu instalacji gazowej jak i jego częstotliwość mogą się różnić w zależności od marki instalacji i serwisu.
Dla instalacji sekwencyjnej przyjęto koszty części z usługą:
100 PLN za przegląd co 10 000 km
50 PLN za wymianę filtra fazy lotnej co 10 000 km
50 PLN za wymianę filtra gazu co 30 000 km
300 PLN za naprawy co 60 000 km
*** Według aktualnych przepisów instalacja gazowa w samochodzie podlega corocznemu przeglądowi technicznemu, który wykonywany jest wraz z corocznym przegladem technicznym. Z tego powodu przegląd samochodu z instalacją gazową jest droższy od normalnego o 63.00 PLN.
Do obliczeń przyjęto:
w kolejnych latach eksploatacji przyjęto różnicę w kosztach przeglądu samochodu bez i z instalacją - 63.00 PLN.
24.47 PLN 38.99 PLN Koszt przejazdu 100 km
379.31 PLN 604.35 PLN Koszty miesięczne
4 552 PLN 7 252 PLN Koszty roczne
18 207 PLN 29 009 PLN Koszty w okresie 4 lata
2 300 PLN Koszt instalacji gazowej z montażem
Dodatkowe koszty podczas eksploatacji samochodu z instalacją gazową
w przyjętym okresie eksploatacji: 4 lat
1 376 PLN Koszt benzyny zużytej do uruchamiania*
1 450 PLN Koszt serwisu instalacji**
252.00 PLN Dodatkowe koszty przeglądów technicznych***
Podsumowanie
Różnica w kosztach paliw Poniesione wydatki
10 802 PLN
Różnica Pb - LPG
2 300 PLN
Cena instalacji z montażem
3 078 PLN
Wszystkie koszty dodatkowe
Wnioski
10 miesięcy Okres po jakim zamortyzuje się koszt samej instalacji
5 424 PLN W ciągu 4 lata jazdy samochodem
z instalacją gazową oszczędzisz:
Przy założonych cenach, kosztach, przebiegu i czasie
eksploatacji dla tego samochodu montaż instalacji gazowej:
Zwróci się i nieco zarobi!
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 126 Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Lut 22, 2013 12:54
Zgadzam się w 100% z przedmówcą. Ja sam zainstalowałem sobie w kwietniu tamtego roku gazidło - Stag 300 plus, wtryski Hana H2000 czerwone oraz reduktor Zavoli Zeta N, koszt zainstalowania to 2700 u bardzo dobrych fachowców w moim mieście. Auto praktycznie nie straciło na mocy (jeżeli już to jest marginalna różnica!). Polecam gazidło, bo na razie to jest naprawdę tanie jeżdżenie, jeszcze 3 lata i zacznę na tym zarabiać, jeżeli cena samego gazu nie podskoczy
r0wl3n, jak miałoby mi się to zwracac 3 lata to mocno bym się zastanawiał
U mnie w R800 co prawda silnik 2.0 ale po uwzględnieniu spalania beny do rozruchu i rozgrzania wychodzi mi, że na każdych 100km zarabiam na kolejne 30km.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
LPG dobra sprawa! Ja co 2 weekend systematycznie robię trasę Warszawa-Białystok-Zambrów-Białystok-Warszawa. Wychodzi coś koło 500 km. Jeżdżąc na PB oddawałem na paliwo około 660-750zł. Teraz na LPG miesięcznie to koszt max 350-400 zł.
Założenie LPG kosztowało 2100 - DA SIĘ!
Polecam
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Pią Mar 01, 2013 23:41
r0wl3n napisał/a:
Stag 300 plus, wtryski Hana H2000 czerwone oraz reduktor Zavoli Zeta N, koszt zainstalowania to 2700 u bardzo dobrych fachowców w moim mieście
Nie wiem kolego, ale trochę Cię skrobnęli...
Ja rovera gazowałem 5,5 roku temu w Busku-Zdroju w salonie Hyundaia. Pełna kompletna instalacja BRC sequent ze wszystkimi klamotami tej marki. Płaciłem 2800zł z gwarancją na 3 lata. To było ponad 5 lat temu! Instalka jest bezawaryjna. Tylko leję gaz i zmieniam filterki co roku.
Obok Buska jest miejscowość Młyny, tam chłopaki mają autoryzowany punkt Staga i instalacja do Merca A silnik 1,9l na Wtryskach Hana niebieskie i reduktorze Zeta N kosztuje 2300...
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Jeśli można podłącze się do tematu,mam rovera 400 1.4 97r instalacja gazowa komputer stag 4,reduktor tomasetto,wtryski reg fast zółte,auto nie jeździ najlepiej,po dodaniu gazu najpierw się dusi a potem dopiero wkręca się na obroty.Byłem u dwóch gazowników i powiedzieli ,że wtryski za wolne a ten u którego zakładałem to ciągle to samo,że wszystko dobrze i tak ma być.Gwarancja już minęła.Mam pytanie czy ktoś ma te regi w swoim roverku i jak się sprawują i czy można zastosować do tego komputera wtryski hana czerwone bo podobno dobre a jak nie to jakie?
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Sro Mar 13, 2013 23:20
Kolego, olej tamtego gościa i jedź do kogoś innego. Z gazownikiem ślubu nie bierzesz, jak nie jesteś zadowolony z usług to pójdź do kogoś innego.
Poza tym, Rover lubi szybkie wtryski.
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Patrzę na koszty instalacji i obsługi tych stagów, bercegów, wtrysków zbyt wolnych, filtrów stanu ciekłego, lotnego, przegladów po 100zł co 10tyś. km, wymianie popsutych zapchanych wtrysków i zastanawiam się czy nadal warto inwestować w tak kosztowną instalację. Niech powiedzą coś użytkownicy II generacji lpg ,czy tak chętnie zamienili instalację na nowszą. Czy ktoś świadomie wybrał starszą instalację lpg?
Dobrze wyregulowana instalacja gazowa to praktycznie pół sukcesu. Drugie pół to odpowiednie wtryski, znaczy szybkie. Zużycie PB do LPG powinno bz nieznaczne. Kolega napisał 29% to naprawdę przesadzone lub złe ustawienia. W zimie temperatura rośnie bardzo powoli ,awięc instalacja z PB przełącza się wolniej, po przejechaniu kilku km. Te reduktory są przystosowane w pracy przy niższej temperaturze niż te z 1/2 generacji. Można ustawić np temperaturę 20*C i nic niepowinno zaszkodzić.
Cena LPG w moim regionie waha się pomiędzy 2,41 a 2,59 za litr.
Rocznie trzeba wymienić dwa filtry, to koszt ok. 15-20zł, wymiana banalnie prosta.
Po moim przeliczeniu instalacja zwraca się o wiele szybciej.
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Czw Mar 28, 2013 21:27
robzar napisał/a:
wymianie popsutych zapchanych wtrysków
Wydaje mi się że nasłuchałeś się "rewelacji" "znawców" tematu, którzy, albo oszczędzili do granic przyzwoitości na swojej instalacji, albo jej wcale nie mają...
Jeśli wtryski są dobre to latasz na nich całe tysiące km.. No chyba że zapomnisz o wymianie filterków raz na rok...
Faktycznie przeglądy gwarancyjne LPG potrafią kosztować po 90-100zł... Ale jest ich nie wiele.
robzar napisał/a:
Faktycznie kosztowna... prawie 6 lat temu zapłaciłęm za nią 2800zł i po prawie 10tys km zwróciła mi się. Teraz jedyne koszty jakie przez nią mam, to droższy przegląd okresowy i koszt filterków fazy ciekłej i lotnej (17 i 7zł)...
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Swięta racja! Ktoś kto nie jeździł na gazie to ma zawsze najwięcej do powiedzenia. A jego wyliczenia są takie że na gazie wychodzi mu drożej niż na benzynie.
Miałem wiele samochodów i prawie wszystkie na gazie. Sprawują i sprawowały się super. Najlepsze jest to że nawet przed wymianą olej po jeździe na gazie jest tak czysty jak by był przed chwilką zalany świeży. A to co już zaoszczędzimy przez np 3 lata spokojnie starczy nam na kupno lepszego samochodu.
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Pią Mar 29, 2013 10:26
Co do oleju to generalnie zasada jest taka:
-W dieslu olej jest zagęszczany przez sadzę. Widzieliście kiedyś bardzo długo nie wymieniany olej z diesla?
-w benzynie rozcieńczany jest przez związki siarki.
-W LPG właściwie nic nie dostaje się do oleju, więc raczej nie zmienia swoich właściwości. (zmiany powstałe na skutek pracy termicznej pozostają-żeby nie było )
Trzeba tez zauważyć, że oleje "specjalnie do LPG" to jest smut. Tak samo jak świece, czy kable "do LPG"
Poprostu układ zapłonowy ma dobrze działać, bo choć na benzynie jakoś tam będą działać strzelająca kable i zużyte świece, to na LPG już nie.
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Co do oleju to generalnie zasada jest taka:
-W dieslu olej jest zagęszczany przez sadzę. Widzieliście kiedyś bardzo długo nie wymieniany olej z diesla?
-w benzynie rozcieńczany jest przez związki siarki.
-W LPG właściwie nic nie dostaje się do oleju, więc raczej nie zmienia swoich właściwości. (zmiany powstałe na skutek pracy termicznej pozostają-żeby nie było )
Trzeba tez zauważyć, że oleje "specjalnie do LPG" to jest smut. Tak samo jak świece, czy kable "do LPG"
Poprostu układ zapłonowy ma dobrze działać, bo choć na benzynie jakoś tam będą działać strzelająca kable i zużyte świece, to na LPG już nie.
Rcaja. Co do oleju to trzeba go zmieniać tak samo jak na benzynie. Mamy jedynie silnik w idealnej czystości. Także kupując używany samochód z LPG nie patrzymy na kolor oleju tylko wymieniamy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum