Wysłany: Pią Mar 29, 2013 08:08 [R75] Brak dzwieku przy zapalonych swiatlach
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Hej chlopaki. Ostatnio mechanicy grzebali mi przy skrzyni i sprzegle. WYjechalem z warsztatu i przestal mi dzialac (smiesznie to brzmi) dzwiek przy otwarciu drzwi i zapalonych swiatlach. Zmienilem tez swiatla do jazdy dziennej z takich ktore przy wlaczonych swiatlach lekko ciemnialy a teraz wygaszaja sie calkowicie.
Co moze by przyczyna? ostatnio wlasnie przez brak dzwieku zapomnialem wylaczyc swiatel. Prosze o porade gdzie pogrzebac zeby to naprawic
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 29, 2013 08:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam, podłączę się do tematu, ponieważ w moim MG także brak dźwięku i co jeszcze ciekawe cały czas świeci mi się podświetlenie np. pokrętła od przełącznika świateł, nawet gdzy w ogóle nie mam włączonego zewn. oświetlenia. Nie mogę również na stałe wyłączyć podświetlenia wnętrza jak się otwiera auto, tylko za każdym razem muszę to robić...
Czy to normalka, czy jakaś zwara w elektryce w tych przypadkach?
Witam, podłączę się do tematu, ponieważ w moim MG także brak dźwięku i co jeszcze ciekawe cały czas świeci mi się podświetlenie np. pokrętła od przełącznika świateł, nawet gdzy w ogóle nie mam włączonego zewn. oświetlenia. Nie mogę również na stałe wyłączyć podświetlenia wnętrza jak się otwiera auto, tylko za każdym razem muszę to robić...
Czy to normalka, czy jakaś zwara w elektryce w tych przypadkach?
Pozdrawiam Krzysztof Nowak.
Przytrzymaj przycisk oświetlenia wnętrza przez 5 sekund aż mignie, do reszty się nie wypowiem, a włącznik świateł sprawdzę później u siebie , pozdro
przestal mi dzialac (smiesznie to brzmi) dzwiek przy otwarciu drzwi i zapalonych swiatlach.
zrob taki test zapal silnik wlacz swiatla nastepnie wylacz silnik przekrecajac kluczyk w pozycje 0 nie gaszac swiatel otworz dzwi wtedy powinien dzialac brzeczyk od swiatel
Problem może dotyczyć modułu świateł oraz IPK w którym to ów brzęczyk występuje.
Jeśli ktoś grzebał przy module świateł i zagiał PIN przy wkładaniu może to skutować takim efektem. Może ktoś dłubał jakimiś programem w LSMie i wywalił sobie brzęczyk całkowicie - mnie się tak udało zrobić
Brzęczyk można również wyłączyć w IPK, oraz zmienić obwiednią dźwięku... może pykać, tykać, pierdzieć albo w ogóle nie działać W instalacji ze zintegrowanym czujnikiem parkowania, można sprawdzić czy "pika" jak się włączy wsteczny i zbliżając do przeszkody intensywność "pikania" rośnie i słychać normalnie. Mimo, że to ten sam buzer, to dźwięki są różne, dla pikania czujnik wstecznego oraz gong przy zostawionych światłach lub pozostawionym kluczyku w stacyjce.
Krzysztof_89 napisał/a:
Nie mogę również na stałe wyłączyć podświetlenia wnętrza jak się otwiera auto, tylko za każdym razem muszę to robić...
Chodzi Ci o to, że jak otwierasz auto z pilota lub otwierasz bagażnik to nie masz oświetlenia wnętrza automatycznego? Jeśli tak, to zrób jak piszę kolega Kamil79 - przytrzymaj dłużej (5-7s) przycisk włączenia oświetlenia na podsufitce.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie właśnie zawsze mam oświetlenie wnętrza i nie mogę go zdezaktywować, aby się nie włączało A podświetlenie ciągłe np. przełącznika świateł jest normalne? I gdzie znajduje się ten moduł z brzęczykiem, bo od parktronica chodzi mi elegancko
Nie właśnie zawsze mam oświetlenie wnętrza i nie mogę go zdezaktywować, aby się nie włączało
Pójdź do auta i zrób jak napisał Kamil79. Przytrzymaj 5 sek. oświetlenie kabiny - to o którym wyżej pisałem. Potem zamknij auto i po uzbrojeniu otwórz, zobacz czy jest okej.
Krzysztof_89 napisał/a:
A podświetlenie ciągłe np. przełącznika świateł jest normalne?
Nie jest. Przynajmniej nie spotkałem się z taką opcją. Wygląda na uszkodzony moduł świateł.
Wyjmij i zobacz czy nie jest zaśniedziały, czy nie ma ognisk korozji czy może nie jest zalany wodą. Sprawdź też po drugiej stronie - za schowkiem nad nogami pasażera (zdemontuj go) czy nie jest zalany moduł BCU - komfortu. W ogóle zobacz czy masz drożne odpływy grodziowej w ścianie i czy wykładzina nie jest mokra - zwłaszcza pod nogami kierowcy i pasażera.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Auto ogólnie dłuuuugo stało nie używane i jak je brałem pod swoje skrzydła, to miało troszkę wilgoci w kabinie... Czyli ten moduł jest pod schowkiem pasażera tak? Jak tylko poprawi się pogoda, to zajmę się udrożnieniem kanałów, odgrzybianiem klimy i od razu tam zerknę do tych wszystkich modułów pod schowkiem
Nad nogami pasażera znajduje się BCU (ew. od tempomatu ustrojstwo). BCU - moduł komfortu - poczytaj na forum za co jest odpowiedzialne. Moduł świateł LSM - to jest ten którym włączasz światła, nad pedałem sprzęgła. Moduł IPK - to są zegary.
Może jeszcze SeniorA się wypowie, bo on ma szeroką wiedzę w zakresie elektryki naszych wehikułów
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ogólnie komp mi wyświetla otwarcie wszystkich drzwi, rozumiem z powodu tej wilgoci to i tak pozaglądam pod deskę do tych wszystkich modułów, aby posprawdzać styki i spryskam je specjalnym preparatem na styki Konserwacja nigdy nie zaszkodzi, a wręcz może pomóc
Kurcze sory Marku, źle to ująłem, chodziło mi o to, że jak otworze któreś ze drzwi, to wtedy mi pokazuje, że są otwarte, nie że od razu wszystkie Auto w niemczech było wymeldowane od 2010 r., więc postało sobie troszkę...
To się zgadza więc tutaj wszystko gra! Marku powiedz na co zwrócić szczególną uwagę jak auto długo stało? Pozdejmować tarcze i klocki, posmarować szczęki...? Z tyłu w Roverach 75/MG ZT są chyba tarczo-bębny tak? Jak mam nowe tarcze(mają trochę wżerów mocnych, ale na przeglądzie powiedzieli, że się ułożą), to chyba bęben z tyłu również jest nowy prawda?
No nie wiem jak podchodził do tego niemiec Możesz założyć, że to niemiec i robił dobrze i porządnie Jeśli tak, to tarcze wymienił i tu i tu. Klocki zmienił i tu i tu, ale czy np. zmieniał okładziny hamulca ręcznego - szczęki nie wiem Popatrz w elektrykę, zmień filtry dla spokojnego sumienia, zacznij jeździć i wtedy zobaczysz... To jest 2.5V6 więc niech Ci ktoś oceni stan rozrządu. Popatrz na płyn chłodzący czy nie miesza się z olejem - no takie tam standardowe bolączki R75, o których tutaj na forum się naczytasz
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Super dzięki Marku za pomoc Tarcze i klocki mam nowe na obu osiach, ręczny trzyma ale do regulacji, bo wysoko łapie Rozrząd poleci nowy w przyszłym tygodniu, płyn chłodniczy ok, tylko troszkę ubyło - ale olej czysty na bagnecie i na korku, więc może być wyciek... Wymienię płyn hamulcowy i od wspomagania no i oleje i wszystkie filtry Wyślę VIS'y na kontrolę i założę separator oleju Reszta wyjdzie w praniu
Mialem zapalone swiatla, otworzylem drzwi i nic. Cisza. Ogolnie dzwiek zniknal jak mechanicy wzieli sie za sprzeglo tak jak juz pisalem. Przypadkiem oczywiscie przy odpowietrzaniu zniknal mi tez tempomat (wiem ze trzeba poprawic ten bialy cypelek po zdjeciu obudowy pod kierownica). Czy mogli spieprzyc cos rowniez ze swiatlami? Mozecie mi napisac tak krok po kroku dokladnie co sprawdzic?:) bo w tematyce grzebania w R to taki z lekka zielony jestem:)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Mar 31, 2013 18:02
tazOR napisał/a:
Ostatnio mechanicy grzebali mi przy skrzyni i sprzegle. WYjechalem z warsztatu i przestal mi dzialac (smiesznie to brzmi) dzwiek przy otwarciu drzwi i zapalonych swiatlach.
A co jeśli tak? Ja odłączam b. często aku, ale nigdy nie miałem z tego tytułu problemów.
Wręcz przeciwnie. Grzebiąc softem przy module świateł wywaliłem samopoziomowanie się. Wróciło, jak odłączyłem aku i podłączyłem ponownie.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum