Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 idt] sprzęgło spiekowe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 idt] sprzęgło spiekowe
Autor Wiadomość
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



  Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 22:21   [R45 idt] sprzęgło spiekowe

Witam posiadam R45 z silnikiem diesla idt dolożone maffles i wtryski od SDi. Po krotkim czasie skończyło mi się orginalne sprzegło więc zmieniłem na nówke valeo, lecz długo się nie nacieszyłem bo zaledwie 2otyś km i zaczyna się ślizgać. Teraz juz nie zamierzam wyrzucać 600zl w błoto i chcę założyc sprzęgło spiekowe z 4 tarczkami. Może ktoś już posiada takie sprzęgło i może się wypowiedziec na ten temat? wiem ze bedzie mniejszy komfort ale cos za cos... poleci ktoś dobra firme co to zrobi? Znajomy polecil mi ta firme http://www.sprzegla-regeneracja.pl/ w subaru impreza sti ma zrobionego spieka i mowi ze strzaly nie strzaly nic sie nie dzieje. Mile widziana kazda wypowiedz :)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 22:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Julek 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 520

Rover 25

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 22:43   

kurcze tez sie podlacze do pytania bo w sumie wlozylem wtryski maflesy i powoli sprzeglo zaczyna sie zlizgac :D wiec tez bede szukal jakiegos rozwiazania...
 
 
 
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 22:59   

mowie odrazu nie pchaj sie w nowke sztuke orginal bo skzoda siana lepeij juz cos konkretnego zalozyc u mnie valeo nie dalo rady nie powiem ciezka noge mam bo caly czas ogien... i dlatego juz nie popelnie bledu jak zmieniac to na konkretne a cena za spieka chyba bedzie nawet nizsza koleszka w subarynie dal 380zl
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 06:13   

Tylko pamiętaj, że ze spiekiem się troszkę inaczej jeździ ;) np w korkach :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 07:17   

Dokładnie, radze się najpierw przejechać po mieście na spieku żebyś później nie narzekał. Ogólnie sprzęgło działa praktycznie w systemie "binarnym" czyli albo jest 1 albo 0 nie ma półsprzęgła ;)
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 07:22   

może wzmocniony docisk i jakaś lepsza tarcza? organiczna czy jakoś tak?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 09:09   

jezdzilem tym subaru idzie sie jakos przyzwyczaic trzeba robic sobie odstepy na miescie. zeby zwykle sprzeglo wytrzymywalo to musi miec min 350NM, nie chce mi sie juz wyrzucac skrzyni 2-3 razy w roku bo to bez senu i zbedna kase wywalac...nawet nie ma z czego dobrac bo nawet duze benzyniaki nie maja tyle NM
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 09:38   

łape sprzęgła wogole ktoś przesmarował ? jako nieche mi sie wierzyc ze od samych wtryskow i map p rzeciagu 2 tys znowu zjechales tarcze sprzegla :lol: po 2 valeo ma kiepską opinie jesli chodzi o sprzegla do R.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 11:07   

jak juz to po 20tys :mrgreen: lapa sprzegla byla przesmarowana bardzodobrze przy wymianie sprzegla wiec watpie zeby sie zatarla
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 11:18   

Pewnie za dużo i za nisko masz max NM. Osobiście bym wolał zjechać trochę z NM przy zachowaniu mocy niż pchać sprzęgło ze spieku do codziennego dupowozu ale jak nie bedzie Ci przeszkadzalo szarpanie przy ruszaniu to ok tylko nie wiem co na takie sprzegło powie reszta przesniesienia napędu.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 11:34   

tylko kto mi zrobi korekcje takiego chipa ...?? raczej bym sie przyzwyczail do tego takliego sprzegla moze skrzynia nie wysra sie ...
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 12:21   

z ciekawosci j, jaki masz styl jazdy ? bo jak podobny do kolegi z subaryny to niedlugo wystrzeli skrzynia ;P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 12:29   

strzalow ze sprzegla nie robie :P i nie jezdze w granicach 2tys obrotow tylk ozmieniam biegi przy 3.5tys/obr , roznie ;) zdarza sie ze jak na 2 zaczne przyspieszac to kola zaczynaja tracic trakcje...nie chce kupowac znowu sprzegla za niewiadomo ile i kto wie ile pochodzi a spiek wiem ze posmiga :)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 13:31   

Nie wiem dajecie ładnie popalić tej skrzyni :wink: O golnie to po wymianie sprzęgła jak dobrze pamiętam się powinno go delikatnie obchodzić przez kilka tys km :wink:

Sprawdź w ogolę łapę czy dobrze to wszystko działa bo już był razi taki temat ze komuś w przeciągu od wymiany do wymiany zjadło dwa sprzęgła :wink: I 1. i 2. bieg się nie nadają na ostre bytowanie dopiero do 3 się zaczyna jechać bo tak to tylko mieli kolami ;-)

Choć poszukaj coś mocniejszego i zdaj relacje :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 13:50   

Pływak napisał/a:
Dokładnie, radze się najpierw przejechać po mieście na spieku żebyś później nie narzekał. Ogólnie sprzęgło działa praktycznie w systemie "binarnym" czyli albo jest 1 albo 0 nie ma półsprzęgła ;)

Nieprawda. Brednia strzelona przez kogoś kto nie umiał się poruszać na takim sprzęgle.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 15:03   

A nie umie nikt kto wcześniej nie jeżdził. Sorry ale przy autach z tak małą mocą i momentem spiek, który widziałem tak właśnie przy ruszaniu z jedynki działał, puszczasz i od razu łapał. Może przy mocnym aucie uślizg będzie przy ruszaniu ale przy klekocie jaki widziałem nie było czegoś takiego jak półsprzęgło przy ruszaniu. Tak wiem wiara jeździ na co dzień i nie narzeka ale inni jeżdza PKSem i też sobie chwalą dlatego napisałem aby sie sam przekonał i pojeżdził po mieście trochę co z resztą i tak nie będzie w 100% miarodajne bo wszystko zależy od konkretnego sprzęgła. U jednego może i będzie się spisywało ok, a u innego będzie tak jak napisałem po za tym na duz eprzeloty na spieku bym sie nie nastawiał. Moment i owszem 4 płytkowe zniesie spory ale km duzo nie nakręcisz.

Z resztą żeby nie być gołosłownym cytat ze strony Radzikowskiego chyba, ze wg Ciebie on tez bzdury pisze:

Cytat:
Możemy zwiększyć średnicę sprzęgła, choć w wielu przypadkach jest to niemożliwe. Możemy zamienić tarczę seryjną na tarczę spiekową, której sprawność będzie od 20 do 30% większa niż tarczy seryjnej. Sprawność tej tarczy jest uzależniona od liczby spieków. Trójramienny spiek będzie w stanie przenieść większy moment obrotowy bez poślizgu, będzie "spinał" szybciej napęd z mało wyczuwalnym półsprzęgłem, jego przebieg będzie mniejszy. Sześcioramienny spiek będzie łagodniejszy w działaniu. Jego przebieg będzie większy, lecz zdolność przenoszenia momentu obrotowego będzie mniejsza. Żonglując ilością spieków możemy znaleźć kompromis między komfortem, a sprawnością sprzęgła. Należy jednak pamiętać, że bez względu na liczbę spieków sprzęgło będzie agresywne w działaniu. W związku z tym nie polecamy zestawiania spieków z kołem dwumasowym, które jest delikatną, bardzo awaryjną częścią, o krótkim przebiegu. Tarcza spiekowa działa w wyższej temperaturze, przenosi większy moment obrotowy, ale nie jest pozbawiona wad. Jej przebieg to tylko od 20 do 40 tysięcy kilometrów, czyli jeden sezon jazdy. Spiek niszczy powierzchnie cierne docisku i koła zamachowego, zwłaszcza w ruchu miejskim, dlatego przy wymianie spieków należy przeszlifować obie te powierzchnie. Spięcie napędu jest dużo szybsze, stąd siła generowana przez silnik uderza gwałtownie w skrzynie biegów w półosie, w przeguby, w poduszki zawieszenia skrzyni i silnika. W związku z tym proponujemy montować tarcze "miękkie" z mechanizmem sprężyn, które kompensują uderzenie przy gwałtownej zmianie biegów. Tarcze "sztywne" ze względu na swoją małą masę montowane są w samochodach startujących w np. sprincie, gdzie kierowcy zależy na szybkim przepięciu biegów. Musimy uświadomić sobie, że tarcza sprzęgła jest częścią należącą do skrzyni biegów i po wysprzęgleniu stanowi swoiste koło zamachowe dla tej skrzyni stąd walka o jej, jak najmniejszą masę!
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 16:35   

Dieslem na spieku jeździłem jednym, ARL w okolicach 250km. Sprzęgło chodziło jak w innych spiekach które miałem okazję poczuć. Było jedno audi w okolicach 450km i też nie było jak Ty to napisałeś 0-1. Fakt że sprzęgło szybciej łapie ale wszystko zależy od tego jak się nim operuje, jak zrobiony jest cały układ wysprzęglenia oraz co to za spiek.
Pływak, w Twoi cytacie nie ma nic na temat działania zero-jedynkowego. Jedynie:
Pływak napisał/a:
Należy jednak pamiętać, że bez względu na liczbę spieków sprzęgło będzie agresywne w działaniu.

I z tym zgadzam się w 100%. Jest agresywniejsze ale nie działa na zasadzie 0-1. Kiedyś ktoś gdzieś tak napisał i teraz krąży to po świecie jako 'najprawdziwsza prawda' i jeden z największych mitów.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 17:16   

wiec tak wyciagnolem wysprzeglikm i sie zdziwilem lapa mstoi nawet nie drgnie... dobrze ze nie pozwolilem slizgac sie sprzeglu duzo tylko pare razy ...na dnaich wurzucam skrzynie dobre smaruje lape i zabezpieczam zeby syf tam sie nie dostal zobaczymy czy nie uszkodziolo tarczy
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 17:24   

Nie ma w prost o 0-1 jest napisane iz półspzregło jest mało wyczuwalne wiec jesli spec w temacie pisze, ze jest mało wyczuwalne półspzregło to ja i zapewne autor tematu przy 4 ramiennym spieku w l serii nie będzie prawdopodobnie w stanie wcale wyczuć tego półsprzęgła. Może jak ktoś dobierze jakiś 6 ramienny pod 350NM to jakoś to będzie działało. Co ciekawsze mit ten powtarzają też osoby które takie sprzęgło mają, może nie kazdy jest urodzonym kubicą jak inni i nie ogarnia spieku bo nie robi z każdego wyjazdu po bułki odcinka specjalnego. Ja nadal jestem zdania, ze do takiego auta najlepiej zejść minimalnie z momentem i takie 320NM powinno już ori znieśc niż bic sie o kilka NM i wrzucac sprzegło spiekowe do codziennej jazdy. Gdyby było tak fajnie jak niektórzy piszą to nikt by nie stosował oryginalnych okładzin.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 17:52   

przy maflesach i wtryskach tylko ślizga wam się sprzegło ?? hmmm to jest około 150 km
ja mam nationala sprzegło i śmiga aż miło :) nawet z II biegu moge startować ostro :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 214 Si] 98 Sprzęgło z 216
Zibski Tuning mechaniczny 22 Czw Sie 28, 2008 07:57
kamil_luczak
Brak nowych postów [K-series] Sprzęgło 200mm
sebeks Tuning mechaniczny 6 Sro Sty 28, 2015 12:52
sebeks
Brak nowych postów [R45/R400/MG ZS] Sprzęgło hydrauliczne
Remigiusz Tuning mechaniczny 15 Czw Kwi 25, 2013 20:01
piniuboss
Brak nowych postów [R820T] Wzmocnione sprzęgło
które wybrać ?
Konix Tuning mechaniczny 31 Sro Cze 03, 2009 19:58
dobryziom
Brak nowych postów [iDT SDi TI] jakie mocniejsze sprzęgło?? cywilno sportowe
borek88 Tuning mechaniczny 53 Sob Gru 29, 2012 00:12
gwidon1701



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink