Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z ruszaniem i czarny dym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: MaReK
Pią Kwi 05, 2013 17:51
[R75] Problem z ruszaniem i czarny dym
Autor Wiadomość
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

  Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 17:35   [R75] Problem z ruszaniem i czarny dym
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam. Mam problem z ruszaniem, a mianowicie podczas próby ruszenia auto gaśnie. Żeby dobrze ruszyć muszę dać więcej gazu, do tego stopnia że wygląda to tak jakbym się uczył jeździć. Wg. mnie tak to wygląda jakby w momencie ruszania był nagły spadek mocy bądź obrotów. :cry: Oprócz tego w tym samym czasie przy mocniejszym depnięciu w gaz pojawił się czarny dym, a raczej chmura czarnego dymu. Nie wiem czy to może mieć związek z gaśnięciem. A no i takie pytanko jeszcze dzisiaj przy zredukowaniu z 4 biegu na 3 i depnięciu w gaz przez chwile obroty stały w miejscu( ok. 3-4 sekundy ) i dopiero odejście( efekt podobny jak przy ostrym wciśnięciu gazu w automacie). Czy to oznacza że mam rozwalać skarbonki i zbierać na dwumas?? I na koniec pytanko poza tematem. Jak kliknąć komuś " Pomógł "? bo się nie doszukałem.
_________________
"... a ty lowelku jedź"
Ostatnio zmieniony przez Pingiel Pią Kwi 05, 2013 17:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 17:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 17:54   

Wiesz co, co do dymu i braku mocy może być to co i jak miałem tylko w dużo mnijeszym stopniu co u ciebie. Zobacz czy wąż od intercoolera siedzi w rurze czy wypadł. U mnie jak robili klimę to jakoś im wypadł i lekko go wsadzili i to był tego skutek. Co do reszty nie mam pojęcia.
Co do dwumasy to raczej nie ma to nic wspólnego z twoimi objawami. Wiem bo dwimase wymieniałem :)
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 18:02   

Auto kupione we wrześniu 2012 zaraz filtry wymienione do EGR mam zamiar jutro zajrzeć. R mam z komputerem pokładowym.
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 18:03   

Pingiel, Ja tak miałem jak pękła opaska i spadła rura eleastyczna od intecoolera przy EGR, wtedy mocy brak i załona dymna za mną.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 18:10   

markozalko napisał/a:
Co do dwumasy to raczej nie ma to nic wspólnego z twoimi objawami. Wiem bo dwimase wymieniałem


Wiem o tym. Pytanie o dwumas jest dodatkowo poza tematem ruszania

Pingiel napisał/a:
A no i takie pytanko jeszcze dzisiaj przy zredukowaniu z 4 biegu na 3 i depnięciu w gaz przez chwile obroty stały w miejscu( ok. 3-4 sekundy ) i dopiero odejście( efekt podobny jak przy ostrym wciśnięciu gazu w automacie). Czy to oznacza że mam rozwalać skarbonki i zbierać na dwumas??


Ten objaw wygląda mi na dwumas :cry:

[ Dodano: Pią Kwi 05, 2013 19:10 ]
dukat11 napisał/a:
Ja tak miałem jak pękła opaska i spadła rura eleastyczna od intecoolera przy EGR, wtedy mocy brak i załona dymna za mną


U mnie pojawia się dym kiedy próbuje np kogoś wyprzedzić i ostro wciskam w gaz. A auto podczas wyprzedzania zbiera się raczej normalnie.
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 18:15   Re: [R75] Problem z ruszaniem i czarny dym

Pingiel napisał/a:
Jak kliknąć komuś " Pomógł "? bo się nie doszukałem.


Kto może dawać punkty pomógł/pomogła?
Punkty pomógł/pomogła może dać tylko i wyłącznie autor tematu (użytkownik, który założył temat) w obrębie tego tematu.
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 18:19   

Cytat:
Kto może dawać punkty pomógł/pomogła?
Punkty pomógł/pomogła może dać tylko i wyłącznie autor tematu (użytkownik, który założył temat) w obrębie tego tematu.


Ok wiem teraz kto może ale nie wiem w jaki sposób to się robi :oops:
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
GrojecR-75 



Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Grójec

Rover 75

  Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 19:21   

Mam identyczny problem,po sprawdzeniu na T4 u Mariusza418 wyszlo ze wtryski to szrot....po wymianie z anglika dymienie ustalo ale problem gasniecia nie!!!musze swoje R zaciagnac do Mariana:)zeby zdiagnozowac co to jeszcze moze byc?dodam ze na rurze intercoolera pekł oring...przez co łapal lewe powietrze....sadze ze czeka cie ten sam wydatek co mnie!!!nowy wtrys kosztuje okolo 1600 zł:):)a wiesz jak jest z uzywkami róznie mozna trafic ,tyle ze przy aucie za 10 tysi nikt nie kupi wtrysków za 7 tys zł
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 20:07   

Autor tematu jaki Grójec-R75 muszą się wybrać na porządną diagnostykę silnika :)
Ja kupowałem zawsze wtryski używane i sprawne, z angielskich aut, które miały niski przebieg. Ostatni wtrysk mam od Adama z Zakroczymia, kupowany przez Tomiego z GTParts. Nie znam jego pochodzenia, ale działa, śmiga, nie leje, jest okej. Ważne jest przy zakupie wtrysków aby brać ten, który ma na sobie (w połowie wysokości) oring. Te bez oringów pozwalają na dostanie się wilgoci, zapiekają się, rdzewieją przez co wyjęcie jest b. trudne.

Identyczny problem jak ma autor tematu (bez kopcenia, ale może nei zauważyłem) miałem, kiedy wygenerowałem sam, błąd na listwie CR. Oszukiwałem czujnik ciśnienia paliwa, aby przez zaniżone parametry pompa podawała więcej paliwa. Także, jeśli nie masz dopiętego box'a to sprawdź ów czujnik. Może pompa niskiego ciśnienia też padła... no myślę, że więcej powie wizyta na T4 - tylko jak dojechać ;D ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 20:59   

MaReK napisał/a:
Ja kupowałem zawsze wtryski używane i sprawne


Nie załamuj mnie to ile już ich kupiłeś? :mrgreen:

MaReK napisał/a:
Identyczny problem jak ma autor tematu (bez kopcenia, ale może nei zauważyłem


Kopcenie występuje kiedy na biegu jałowym przygazuje lub ostro dam gazu przy np. wyprzedzaniu,

MaReK napisał/a:
no myślę, że więcej powie wizyta na T4 - tylko jak dojechać ;D ?


T4 to raczej nie problem z tego co wiem to ma go przemo285 w Poznaniu a ja do niego mam ok 70 km, więc tragedii nie ma

MaReK napisał/a:
błąd na listwie CR


co to takiego?

A co myślicie na temat EGR. Czy mocno zabrudzony może sprawiać takie problemy?
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 21:20   

Pingiel napisał/a:
Nie załamuj mnie to ile już ich kupiłeś? :mrgreen:

W życiu wymieniłem już 6. Pierwsze 4 padły po zalaniu opałem. Nie chciałem tego robić, nie wiedziałem, że to opał. Skończyło mi się paliwo i tankowałem u "sławka" ;D

Później - padły na skutek podpiętego BOX'a :) Chociaż nie ma na to naukowego dowodu.

Ostatni padł teraz, ale on nie tyle lał, co puściła podkładka miedziana pod spodem.

Pingiel napisał/a:
Kopcenie występuje kiedy na biegu jałowym przygazuje lub ostro dam gazu przy np. wyprzedzaniu,

Jeśli występuje przy tym kolorowy i gryzący dym, np. biały, niebieski to na 100% wtryski ;)
Padnięte wtryski - lejące - powodują najczęściej kłopoty z odpalaniem, albo gaśnięcie auta przy dużym obciążeniu.

Pingiel napisał/a:
T4 to raczej nie problem z tego co wiem to ma go przemo285 w Poznaniu a ja do niego mam ok 70 km, więc tragedii nie ma

No to nie ma tragedi. Ew. jak nie przemo285, to na pewno PHJOWI.

Pingiel napisał/a:
co to takiego?

Czujnik. Mógł paść, albo dostaje nieprawidłowe sygnały.
Ja żeby ruszyć musiałem ruszać z b. wysokich obrotów.
Jak z małych, to gasł.

Co post generalnie to inna będzie teoria ;)
Jak jesteś pewien, że filtry są zmienione i świeże i nie zalałeś jakimś gównem... no no to trzeba szukać w logach silnikach (czujniki, sriki, przepływki).

Filtr skrzyni korbowej zmieniałeś?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 21:40   

MaReK napisał/a:
Jeśli występuje przy tym kolorowy i gryzący dym, np. biały, niebieski to na 100% wtryski ;)


czarny jak smoła

MaReK napisał/a:
Ja żeby ruszyć musiałem ruszać z b. wysokich obrotów.


Generalnie jak puszczę baaaaardzo poooowoli sprzęgło to ruszy bez gazu, ale kiedy chcę to zrobić normalnie to zgaśnie
P.S. Chyba nie oduczyłem się jeździć. :mrgreen:

MaReK napisał/a:
Jak jesteś pewien, że filtry są zmienione i świeże i nie zalałeś jakimś gównem


do wymiany oleju zostało mi ok 3000 km a wraz z olejem mam zamiar wymieniać wszystkie filtry. wszystko po to by R sprawował się nie nagannie. A mój R jeździ przy pełnym zakresie obrotów i prędkości ( w niemczech oczywiście i kiedy można )

MaReK napisał/a:
Filtr skrzyni korbowej zmieniałeś?


Gdzie to i co to bo o tym jeszcze nie słyszałem :oops:
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 21:48   

MaReK napisał/a:
Jeśli występuje przy tym kolorowy i gryzący dym, np. biały, niebieski to na 100% wtryski ;)


Ja mam taki po wymianie wtrysków ale tylko przy odpaleniu .

Ale pali za 1 szym razem i ma moc ze Star Treka :)
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 22, 2013 13:56   

Sprawdziłem dziś rano na zimnym. Odpalił jak w zegarku ( na ciepłym też odpalał bez problemów ). Bieg wsteczny ruszyłem normalnie. Bieg 1szy też ruszyłem normalnie.

[ Dodano: Pon Kwi 08, 2013 18:45 ]
Dzisiaj EGR wyczyszczone i elektro zaworek a właściwie siateczka która się w nim znajduje też. Efekt jest taki:

- auto lepiej się zbiera
- dymienie częściowo ustało ( częściowo bo na nie rozgrzanym silniku dymienie było, a na rozgrzanym kręcenie do 4000 na biegach od 1-4 i zero dymku :mrgreen: )
- z ruszaniem też jest lepiej ( brak spadku mocy przy ruszaniu)

Co do problemów z dostępem, jak to niektórzy opisywali w innych tematach, to stwierdzam że przesadzili ;)

No i podsumowanie. Albo jest faktycznie jak napisałem albo moja psycha wmawia mi że jest lepiej :mrgreen:

A no i mój sąsiad mechanik powiedział że można by jeszcze jakimś środkiem przeczyścić wtryski. Co wy na to?

[ Dodano: Wto Wrz 17, 2013 07:13 ]
I temat powrócił jak boomerang tyle że po wymianie wtrysku. Padł pierwszy wtrysk i został wymieniony na inny używany z oringiem po środku. Stary tego nie miał i był solidnie zapieczony. Sądzę że ten wtrysk jest od nowszego modelu R. i mam pytanie : czy ten nowszy wtrysk nie potrzebuje jakiegoś programowania itp.?

[ Dodano: Wto Paź 22, 2013 14:56 ]
Do tej pory Rover troszkę przydymiał ale teraz to robi już zasłone dymną . POMOCY bo za chwilę mi dowód od R zabiorą.
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 22, 2013 19:16   

jak słabo idzie i kopci z rury jak lokomotywa, to może sprawdź czy kolanko dochodzące do intercoolera jest solidnie wsadzone, czy są oringi. jak rozbierałem przód i mi wywaliło uszczelki w trakcie jazdy to za autem czarno i stracił moc. stał się wtedy zwykłym 2.0 CD bez T. może tu szukać przyczyny brak doładowania jakaś nieszczelność, może rozerwany któryś z węży? tylko nie pasuje tu to okresowe prawidłowe działanie
_________________
75 Red Edition
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 22, 2013 21:14   

Na zimnym nie kopci dopiero jak się rozgrzeje i to w sytuacjach obciążenia np. parkowanie, ruszanie etc. Kopa ma cały czas więc sam wykluczyłem węże od intercoolera.
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Czarny dym
lukasz5992 Rover serii 75, MG ZT 18 Pon Paź 11, 2010 20:29
Warager
Brak nowych postów [R75] Czarny dym
roberp34 Rover serii 75, MG ZT 22 Sob Cze 13, 2009 17:43
roberp34
Brak nowych postów [R75] Czarny dym z rury...
Lukasinio Rover serii 75, MG ZT 39 Sro Sie 06, 2014 14:03
longer86
Brak nowych postów [R75] Czarny dym i falująco spadająca moc
Bender Rover serii 75, MG ZT 16 Sob Cze 19, 2010 19:23
apples
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy, czarny dym
PiotrasM Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Gru 29, 2011 22:01
jesse



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink