Szarpnięcie przy 2700 na zimnym silniku jest normalne w manualu to jest Pierwszy VIS (balance), a to co na filmiku to klasyczne klapanie klapek od drugiego VIS (Power). Trzeba sprawdzić przy zimnym silniku czy będzie czuć przy 4000 obr. VIS tez powinno lekko szarpnąć i zmienić dźwięk na piękny . Moim zdaniem to klapie VIS ale może siłownik jeszcze działa tylko klapki luzu dostały. Popychacze dają taki cykający dźwięk.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie wiem o co tobie chodzi ale ja tam popychaczy nie słyszę a wiem jak cykają bo w Landu tak miałem. Kolektorów klepiących słyszałem w życiu 3-5 w tym mój bo kiedyś mi się zaciął Power i klapki miałem lekko uchylone.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie wiem o co tobie chodzi ale ja tam popychaczy nie słyszę a wiem jak cykają bo w Landu tak miałem.
chciałem się dowiedzieć co się dzieje z cykaniem, ponieważ u mnie w przedniej głowicy coś w rodzaju cykania występuje. Chce się dowiedzieć czy jest to głośne, czy szybkie, wolne, co się dzieje podczas dodawania gazu, nie wiem o co jeszcze zapytać
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
cykanie zwiększa się z obrotami ale dźwięk sie nie zmienia tylko cyka szybciej, u mnie było tak ze jak przegazowałem to cykanie znikało i na wyższych już było cicho a na wolnych czasem wracało na ciepłym silniku. Tuż przed wymianą oleju cykały cały czas czy zimny czy ciepły i na każdych obrotach.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80227
cykanie, klekotanie właśnie tak jakby klapki, ale gdy osłuchałem stetoskopem to było słychać, że w głowicy, myślałem, że to popychacz a to czapeczka zaworu się wystukała i rozsypało zamek zaworu i było ciepło w majtach
i 90% waszych opisów zgadza się z moim przypadkiem
[ Dodano: Pon Kwi 08, 2013 23:38 ]
cykają czyli już wiem dlaczego cyka jak dopiero temperatura lekko się podniesie, bo się przełącza na gaż i wtryskiwacze tak pracują
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
wymieniałem też przy okazji rozrząd i zostawiłem chyba 3500zł. w linku masz opisane
[ Dodano: Wto Kwi 09, 2013 18:17 ]
pooglądałem Twój filmik. wyciągnij silniczek VIS ten co jest na górze(chyba power) i cięgnem poruszaj w celu wyeliminowania luzu na klapkach. jeżeli tam jest OK to musisz stetoskopem, lub długim śrubokrętem osłuchać silnik bo powiem Ci, że masakrycznie Ci to tarabani jakby coś gdzieś w silnik wpadło i latało. a na tym świecie różne rzeczy się dzieją
OK Panowie w końcu znalazłem czas na wizyte u mechanika. Diagnostyka. Wykryte błędy
P0340 - czujnik położenia wałka rozrządu; brak sygnału
P1472 - Zawór przepustnicy zmiennej długości kolektora dolotowego; zawieszony otwarty
P1477 - Zawór przepustnicy zmiennej długości kolektora dolotowego
Diagnoza mechanika: Klapki Vis potrzaskane wiec wymiana kolektora, lub silniczka VIS Power
Wymiana czujnika wałka rozrządu
Co radzicie panowie? czekam na wszelkie sugestie...
Co radzicie panowie? czekam na wszelkie sugestie...
szykować kasę i eliminować usterki. czytaj na forum bo są ludzie którzy regenerują silniczki VIS a z kolektorem to kupić używkę ale przed kupnem ją pooglądać i sprawdzić luzy na klapkach.
Mieszkam w UK wiec wysyłać silniczek do Polski do regeneracji moze być bardziej kosztowne niż nowy silniczek... Wiesz moze jak spradzić na sucho czy silniczek działa i czy prąd dochodzi do silniczka? Próbowałem znaleźć schemat ale nic pomocnego nie znalazłem...
Vis możesz naprawić w UK ( http://www.ebay.co.uk/itm...=item3a80e96ef2 ) Albo kupić (http://www.ebay.co.uk/itm/Rover-75-MG-ZT-FREELANDER-vis-motors-v6-/111062396646?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19dbd5aee6 ) Ewentualnie kolektor z visami ( http://www.ebay.co.uk/itm...=item4d0c337947 ) Na Ebay masz tego pełno wystarczy tylko poszukać, a jak masz kase to są nawet nowe silniczki i kolektory
Dzieki wielkie pobawie sie i sprawdze je... A z kolektorem nie jest tak łatwo bo ciezko trafić kolektor używany w idealnym stanie. Mój ma dopiero 67 tys mil a juz teoretycznie wymaga wymiany. nowy kosztuje 500 F czyli prawie tyle co moje auto
Nie da sie jakoś rozkleić go a potem zregenerować lub kupićnowe klapki?bo chyba w nich tkwi problem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum