Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] EGR i check engine
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] EGR i check engine
Autor Wiadomość
Svirus
[Usunięty]






  Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 07:16   [MG ZR] EGR i check engine
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Witam, witam Kolegów i Koleżanki.
Zawsze coś:) - a zatem - wymieniłem wtryski z SDI - :D magiczna zmiana. Polecam
Działania poszły dalej i zaślepiłem zawór EGR. Po paru kilometrach zaświeciła się kontrolka "check engine". Czasem po paru cyklach uruchomienia na jakiś czas gaśnie a po podłączeniu do kompa identyfikuje błąd jako 1402 p (czyli egr).
I w tym miejscu moje pytanie. W jaki sposób, poza usunięciem zaślepienia i wyjęciem diody, mogę pozbyć się żółtego punktu z deski rozdzielczej wypalającej oczy podczas jazdy (i nie mówię tu o jakiś ubrudzeniach ;) ) :?:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 07:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 15:07   

Ciekawe , mapek od remiego niemasz? Wtedy by to było normalne hmm
Spróbuj zaślepić jakimś wkrętem wężyk od podciśnienia idący do egr. I odepnij aku na kilka min powinno go wykasować.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 15:15   

w Polifcie z poliftowym kompem nie zaslepisz EGR bo wywala blad. Amen :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 16:15   

A autor ma przed czy po lift?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 16:25   

Autor ma przedlifta z elektronika polifta :razz:

Nie wiecie na jakiej podstawie określa że coś z EGR jest nie tak?
 
 
 
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 17:08   

"Autor ma przedlifta z elektronika polifta :razz: " - dokładnie tak i tylko chyba Ten na górze albo pijany pracownik fabryki wie dlaczego :D . Próbowałem zaślepiać wężyki i nic nie pomogło. Normalnie jak "czarny na pasach" check engine pojawia się i znika.
A mapek nie mam, niestety...
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 21:50   

Nie mam mapek do poliftow niestety :-|

ECu normalnie określa ze coś nie halo jest z EGr bo widzi przez perzplywki ile powietrza wpada i jak EGR działa się wartość powinna zmienić a jak sie zaślepi to się nic nie zmienia i jest błąd. proste :razz:

Albo zmienisz sobie ECU na przedlifta albo zostawisz EGR :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 22:17   

EGR chyba nie powinien powodować znaczącego spadku mocy, raczej w większości świni dolot głownie.
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 04:46   

Ale za to jaki robi gnuj w dolocie

Ja też mam przedlifta z elektroniką polifta ale niewiem czy wawaliło check po egr bo wszystko naraz robiłem
Egr jedynie skąd może brać dane to z tego węzyka
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 07:32   

A po tym wszystkim w chwili obecnej wyrzuca Ci check'a ?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 07:38   

Tu nie chodzi o spadek mocy tylko spada zasysane powietrze bo zasysa część spalin nic innego top nie jest. Jakim cudem ma czytać z jakiegos wężyka jak tam podciśnienie jest i tyle. Poczytaj cie trochę jak to działa :) bajery na kijach wymyślacie
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 09:37   

ok.... Pogodziłem się z faktem:
brak EGR = check engine <====> funkcjonuje EGR - brak check'a.

Z braku możliwości "elektronicznego" zabicia komunikatu (chyba, że takowy jest i tu ukłon w stronę Kolegi z okolicy W-wy ;) ) załóżmy, że zostawię zaślepiony EGR, do tego wytnę katalizator, i teraz - najzwyczajniej w świecie usunę żarówkę od check'a - jak bardzo źle zrobię z tym ostatnim? Wiem, że pozbawię się informacji o błędach - tylko pytanie czy tych "ważnych" i bez tego żyć się da bez uszkodzenia pozostałych elementów silnika?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 10:20   

Trzeba by poszukać w jaki sposób ECU zauważa że coś z EGR.

Jak by tego się dowiedzieć to reszta raczej pikuś.
 
 
 
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 10:56   

To już ponad moje percepcyjne możliwości :)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 12:52   

Napisałem wam jak ecu zauważa brak egr :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
mentos 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 130
Skąd: Elbląg



Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 12:54   

Ktoś kiedyś pisał, ze ECU po otwarciu EGR oczekuje zmiany w ilości zasysanego świeżego powietrza na przepływce.
_________________
Pozdrawiam
Artur
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 13:26   

Tyli pewnie wstawienie wzmacniacza operacyjnego w układzie sumatora napięć gdzie z jednej strony bierze wartość z przepływomierza a z drugiej wartość otwarcia zaworu EGR.

Wtedy wraz ze wzrostem stopnia otwarcia zaworu będzie wzrastać dodawana wartość do tej podawanej przez przepływkę.
 
 
 
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 07:24   

i tego chyba nie rozumiem :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] - check engine
Pawel_T Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Lis 01, 2015 22:50
BigBoyPL
Brak nowych postów [R25] Check engine
RAKU_44 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Maj 23, 2013 15:09
RAKU_44
Brak nowych postów [MG ZR 2.0] check engine
shaggy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Paź 30, 2012 00:45
Remigiusz
Brak nowych postów [r25,1.6,lpg,02r] Check engine
po regulacji wtrysków gazu
morris Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pią Sie 03, 2007 10:01
maciej
Brak nowych postów [MG ZR 160] - check engine po tankowaniu...
BubuZR Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Kwi 08, 2007 21:06
BubuZR



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink