Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620SDi] nie pali po remoncie głowicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620SDi] nie pali po remoncie głowicy
Autor Wiadomość
PaulaMi 



Dołączyła: 29 Sty 2013
Posty: 6



Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 16:38   [R620SDi] nie pali po remoncie głowicy
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam!

Podczas przywracania rovera do stanu używalności, natrafiliśmy na następujący problem. Autko jest po wymianie rozrządu oraz po gruntownym remoncie głowicy. Wcześniej stało trochę bez akumulatora. Po złożeniu wszystkiego i próbie odpalenia chwilę pokręcił, po czym się wyłączył. Przy ponownej próbie uruchomienia silnik nie odpowiada. Kontrolki są w porządku, rozrząd ustawiony dobrze, rozrusznik kręci, paliwo podaje. Czy problem może wynikać z immobilisera? Pojawił się pomysł, że mechanik uszkodził czujnik wału, bądź komputer, natomiast mechanik twierdzi, że problem tkwi w zabezpieczeniu antykradzieżowym. Jak to stwierdzić oraz jak sobie z tym poradzić? Ewentualnie jak ominąć immobiliser?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 16:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 16:43   

PaulaMi napisał/a:
Czy problem może wynikać z immobilisera?
chyba jest on wbudowany w pilota
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 16:46   

PaulaMi, Jak Rozrusznik kreci to immo jest wyłączone bo immo blokuje rozrusznik żeby nie kręcił się.

PaulaMi napisał/a:
Po złożeniu wszystkiego i próbie odpalenia chwilę pokręcił, po czym się wyłączył. Przy ponownej próbie uruchomienia silnik nie odpowiada.


W jakim sensie się wyłączył :?: Ale co silnik nie odpowiada ? Próbowaliście z plaka lub samostartu go odpalić :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
PaulaMi 



Dołączyła: 29 Sty 2013
Posty: 6



Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 16:50   

Próbowaliśmy go odpalić tylko kluczykiem, mechanik stwierdził, że bez elektryka więcej się nie tyka tego sprzętu.

Rozrusznik kręci, słychać świece, pompę, a mimo to nie zapala. Rozrząd ustawiony dobrze i za pierwszym razem normalnie, ładnie odpalił.
 
 
kici3k 



Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 10



Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 17:03   

wybłyskaj błędy, może się czegos dowiesz
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 17:16   

Remigiusz napisał/a:
Jak Rozrusznik kreci to immo jest wyłączone bo immo blokuje rozrusznik żeby nie kręcił się.

z tego co mi wiadomo to w 600 immo nie blokuje rozrusznika, więc będzie kręcił :wink:
 
 
PaulaMi 



Dołączyła: 29 Sty 2013
Posty: 6



Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 18:09   

@kici3k za błędy wezmę się zaraz po weekendzie, nie spodziewałam się, że wystarczy spiąć piny w złączu.

Przyszło mi do głowy jeszcze sprawdzić cewkę oraz filtr paliwa. Auto stało prawie dwa miesiące na dworze w ogóle nie ruszane. Może przyczyną wyłączenia się silnika jest zapchany filtr paliwa? Paliwo daje, ale może za mało? To diesel, więc parafiny... Chociaż przy obecnych temperaturach nie powinno być już z tym problemu?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 18:15   

PaulaMi napisał/a:
Przyszło mi do głowy jeszcze sprawdzić cewkę

a gdzie ma diesel cewkę? :wink:
ja filtr zabije syf to nie pomoże dodatnia temperatura, koszt nie wielki aż śmieszny, więc warto wymienić
 
 
PaulaMi 



Dołączyła: 29 Sty 2013
Posty: 6



Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 18:27   

hehe, nie wiem... :P może gdzieś jakąś ma ;) zasugerowałam się doświadczeniem z własnej pracy :)
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Kwi 13, 2013 13:32   

poluzuj rurek przy wtryskiwaczu bedzie wiadomo czy podaje paliwo czy nie ;-)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
przemo666 



Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 2



Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 13:40   re:

Może koleżanka niech napisze skąd jest ktoś z użytkowników forum może będzie mógł podjechać i pomóc... Widać że koleżanka się za bardzo nie orientuje w temacie , a tak może się uda temat rozwiązać
 
 
PaulaMi 



Dołączyła: 29 Sty 2013
Posty: 6



Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 13:37   

Po dwóch dniach walki z tematem udało nam się ustalić, że mamy za niskie ciśnienie na wyjściu z pompy. Teraz pytanie, czy winny jest immobiliser, czy pompa jest uszkodzona, czy raczej winne jest ustawienie pompy względem rozrządu? Paliwo daje, tylko ciśnienie nijak nie wygląda na 150 atmosfer.
Elektrozawór w pompie działa. Sprawdzone, przetestowane na różne sposoby i ciągle to samo.

Auto stoi w Warszawie. To jest pierwszy diesel, którym jeżdżę i jak na złość nie należy do mnie. W dodatku coraz mniej podoba mi się warsztat, do którego go wstawiłam.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 15:49   

PaulaMi napisał/a:
Teraz pytanie, czy winny jest immobiliser, czy pompa jest uszkodzona, czy raczej winne jest ustawienie pompy względem rozrządu? Paliwo daje, tylko ciśnienie nijak nie wygląda na 150 atmosfer.

zdecydowanie coś z pompą
PaulaMi napisał/a:
Auto stoi w Warszawie

w takim razie skontaktuj się z http://www.britishcars.pl/o-firmie od nas z forum, powinien Ci pomóc z autem
 
 
PaulaMi 



Dołączyła: 29 Sty 2013
Posty: 6



Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 18:09   

Jestem po kolejnej sesji z panami mechanikami ^^ tym razem zawiozłam im znajomego, który co prawda z roverami nie ma wiele wspólnego, za to świetnie radzi sobie z wszelakimi pompami :) zdjął dekielek pompy, pobawił się nastawami i auto pięknie odpaliło. W efekcie tego stoczyłam zażartą walkę z panami mechanikami. Stanęło na tym, że zabiorą się za sprawdzenie swojej własnej pracy i jeszcze raz ustawią pompę. Panowie mechanicy upierali się, że mam ciągnąć auto na drugi koniec miasta do jakiegoś ich fachowca, bo oni na pewno dobrze to zrobili :|
Jutro kolejna sesja i mam nadzieję, że będzie wreszcie ostatnia...

[ Dodano: Sro Kwi 17, 2013 19:09 ]
Sprawa wygląda następująco:
Ściągnęłam sobie RAV pod ten silnik, uzbroiłam się w wiedzę i poszłam na wojnę :)
Jestem upartą babą, więc panowie mechanicy w końcu zmiękli i łaskawie ustawili wszystko jeszcze raz. Okazało się, że koło od pompy było przestawione o dwa zęby. Po ponownym ustawieniu (tym razem na wiertełka) silnik odpalił na dotyk :))
Udało mi się dowiedzieć od panów mechaników, że przy poprzednim nastawianiu kierowali się znacznikami kiedyś tam przez kogoś wyrysowanymi.
A wystarczyło się ściśle trzymać instrukcji...
 
 
Mariusz27 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 116

Rover 600

Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 21:33   

Gratulacje dla Ciebie za to że jako kobieta umiesz walczyć z takimi pseudo mechanikami. Myslę że nastepnym razem sama zmienisz ten rozrząd bez problemów>:)
Jestem pełen uznania naprawdę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620Sdi] Pompa wtryskowa vp37 wymiana uszczelki głowicy
zaq Rover serii 600, Honda Accord 0 Pią Sty 09, 2015 19:15
zaq
Brak nowych postów [r620sdi] Dużo pali ?
radi821 Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Mar 27, 2012 20:29
radi821
Brak nowych postów [r620sdi]Słabo pali jak postoi noc
marcin987 Rover serii 600, Honda Accord 12 Pią Paź 04, 2013 00:55
BlackD
Brak nowych postów [R620] Po wymianie uszczelki głowicy nie pali
jeta2003 Rover serii 600, Honda Accord 13 Nie Lis 09, 2008 15:16
NEOSSS
Brak nowych postów [R620SDI]ABS
Norbi21 Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Lis 11, 2013 21:45
thorm



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink