Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
mam mały problem z moim nowo nabytym roverkiem.po przekroczeniu 60km/h kierownica ma dziwne drgania w obu kierunkach i jest odgłos trzepotania.nadmienie że jadąc wolniej wszystko jest okzero drgań i cisza. czy to normalne w tym typie?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 09, 2013 21:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
uszkodzona opona. sprawdź czy przy hamowaniu mocniej nie trzepie kierownicą - jeśli tak - szukałbym przyczyny w układzie hamulcowym. jeśli nie, a po zmianie kół i opon trzepie dalej - układ zawieszenie bądź kierowniczy.
lucy15081972, Wybierz kawałek prostej i bardzo równej drogi (wiem że w naszym kraju będzie ciężko ale postaraj się) i tam przetestuj. Rozpędź się wrzuć na luz i spróbuj wyczuć czy przy swobodnym toczeniu się auto jedzie gładko. Zwróć uwagę na koła, opony.
U mnie występował podobny problem, dałem tarcze do przetoczenia i nic.
Okazało się że tylna felga jest lekko uderzona, lekkie jajo i to powodowało że przednia oś wpadała w drgania a przy hamowaniu auto hamowało z pulsowaniem.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
uszkodzona opona. sprawdź czy przy hamowaniu mocniej nie trzepie kierownicą - jeśli tak - szukałbym przyczyny w układzie hamulcowym. jeśli nie, a po zmianie kół i opon trzepie dalej - układ zawieszenie bądź kierowniczy.
kierownicą trzepie na letnich i zimówkach więc to nie wina opon a to trzepotanie kierownicą jest przy hamowaniu
[ Dodano: Sro Kwi 10, 2013 19:59 ]
robsson78 napisał/a:
lucy15081972, Wybierz kawałek prostej i bardzo równej drogi (wiem że w naszym kraju będzie ciężko ale postaraj się) i tam przetestuj. Rozpędź się wrzuć na luz i spróbuj wyczuć czy przy swobodnym toczeniu się auto jedzie gładko. Zwróć uwagę na koła, opony.
U mnie występował podobny problem, dałem tarcze do przetoczenia i nic.
Okazało się że tylna felga jest lekko uderzona, lekkie jajo i to powodowało że przednia oś wpadała w drgania a przy hamowaniu auto hamowało z pulsowaniem.
to trzepotanie występuje jak jadę powyżej 60km/h i zaczynam hamować.jadąc wolniej tego incydentu nie ma.przy normalnej jeżdzie. autko jedzie bez żadnych dziwnych odgłosów
Ciężka sprawa. Rozwiązanie problemu może być proste ale gdzie leży przyczyna tego nie wiem. Piszesz że tylko powyżej 60 to występuje ?
A jak z felgami ? Masz proste ? Przy zmianie opon nic nie zauważyłeś ?
Powiem Ci ze u mnie z krzywą felgą jak jechałem wolno tak do 30 km/h było czuć że coś jest nie tak na równym asfalcie ale z większą predkością 60-90 km/h nic już nie było czuć.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Ciężka sprawa. Rozwiązanie problemu może być proste ale gdzie leży przyczyna tego nie wiem. Piszesz że tylko powyżej 60 to występuje ?
A jak z felgami ? Masz proste ? Przy zmianie opon nic nie zauważyłeś ?
Powiem Ci ze u mnie z krzywą felgą jak jechałem wolno tak do 30 km/h było czuć że coś jest nie tak na równym asfalcie ale z większą predkością 60-90 km/h nic już nie było czuć.
koła sprawdzałem na wulkanizacji i jest ok więc to nie jest ta przyczyna lecz mechanik mi powiedział że to są tarcze hamulcowe(krzywe).może wiesz ile kosztują nowe?
podepnę się trzepanie kierownicą także u mnie występuje ( obojętnie z jakiej prędkości hamuje ) a gdy jadę to wszystko jest OK. Mam 2 felgi troszkę skrzywione ale myślę, że objawy były by też podczas jazdy?
podepnę się trzepanie kierownicą także u mnie występuje ( obojętnie z jakiej prędkości hamuje ) a gdy jadę to wszystko jest OK. Mam 2 felgi troszkę skrzywione ale myślę, że objawy były by też podczas jazdy?
też tak mi się wydaje że te objawy nie mają wpływu na felgi
równiez mam taki sam problem;/ przełożyłem koła z tyłu na przód zeby zobaczyc czy cos sie zmienie i jest gorzej;/ jutro przekładka z powrotem na swoje miejscie.. tylko jak przykręciłem koła to pokręciłem sobie tylnim i dosyć cięzko chodzi;/ sam już nie wiem czy to welka czy tarcze;/ dodam że koła były wyważane
_________________ Najważniejsze wiedzieć na czym stoisz:)
Pozdrawiam, Damian
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 06:46
lucy15081972 napisał/a:
po wymianie nadal telepie?
Nie wymieniałem bo były to nowe tarcze Delphi, w tej chwili telepać można powiedzieć przestało, bo chyba się ułożyły Gorzej z tyłem, bo na przeglądzie powiedział że słabo hamuje i właściwie tarcze wyglądają jak nie używane
podepnę się trzepanie kierownicą także u mnie występuje ( obojętnie z jakiej prędkości hamuje ) a gdy jadę to wszystko jest OK. Mam 2 felgi troszkę skrzywione ale myślę, że objawy były by też podczas jazdy?
odebrałem auto od mechanika i jest ok. nic nie trzepie kierownicą.wymienił końcówke drążka kierownicy i to było przyczyną.
ja do mechanika w za 2 tygodnie w czwartek odstawie autko
[ Dodano: Sro Maj 01, 2013 09:48 ]
wiecie co jest dobre, wracając z pikniku motoryzacyjnego w kamieniu Śląskim, musiałem na autostradzie wyhamować na krótkim odcinku z 170 km/h aż śmierdziało gumą. Jaki efekt tego? nie bije mi kierownicą przy hamowaniu ( minimalnie, ale z większych prędkości ) z 60, 80 nic nie czuć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum