Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam forumowiczów !
Pompa cieknie w zaznaczonym na zdjęciu (zdjęcie przykładowe) miejscu od strony silnika. Czy jest możliwość po prostu dokręcenia tej pokrywki czy jakoś da się uszczelnić Klucz idzie chyba specjalny torks Pozatym jest tam mało miejsca, żeby podejść tylko do tej pokrywki więc trzeba całą pompę demontować???
[ Dodano: Sob Kwi 20, 2013 13:01 ]
Byłem u pomiarza krzyknął 350 zł za uszczelnienie pompy i trzeba doliczyć wyciągniecie pompy u innego mechanika bo on teraz nie ma czasu na wyciąganie.
Byłem też u mechaniora i zaczał coś marudzić, że trzeba odrazu rozrząd wymienić że za jednym zamachem bo i tak trzeba rozbierać.
Czy naprawdę trzeba to wszystko robić?? nie da rady poprostu wyciągnać tą pompe i wymienić uszczelkę pod tą pokrywką???
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 12:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 08:15
ldob napisał/a:
Pompa cieknie w zaznaczonym na zdjęciu (zdjęcie przykładowe) miejscu od strony silnika. Czy jest możliwość po prostu dokręcenia tej pokrywki czy jakoś da się uszczelnić Klucz idzie chyba specjalny torks Pozatym jest tam mało miejsca, żeby podejść tylko do tej pokrywki więc trzeba całą pompę demontować???
Z dokreceniem to raczej watpie (chyba zeby sie juz była rozkrecana poluzowały sruby ale watpie)
Uszczelnic mozna z tego co pamietam powinen byc pod tym dekielkiem gumy oring.
Co do odkrecenia wystarczy odpowiedni torx .
Niestety zeby moc sie tam dostac trzeba pompe wyciagnac.
ldob napisał/a:
Byłem u pomiarza krzyknął 350 zł za uszczelnienie pompy i trzeba doliczyć wyciągniecie pompy u innego mechanika bo on teraz nie ma czasu na wyciąganie.
Zwykle tak biera za uszczelnie pomp ,choc z przypadku tych pomp cała idzie juz kupic w tych pieniadzach,ceny zaczynaja sie od 200zł
ldob napisał/a:
Byłem też u mechaniora i zaczał coś marudzić, że trzeba odrazu rozrząd wymienić że za jednym zamachem bo i tak trzeba rozbierać.
Na temat tego pana mechanika nie bede sie wypowiadał,kolega koledze nie powinien brudu robic ...
Powiedział tak gdyz tak jak napisałes czyli trzeba pompe wyciagac wiec pasek i rolka odkrecana . Jesli dawno nie były one wymieniane to warto sie tym zajac (tak jak ci powiedział jest jedna robota)
ldob napisał/a:
Czy naprawdę trzeba to wszystko robić?? nie da rady poprostu wyciągnać tą pompe i wymienić uszczelkę pod tą pokrywką???
Pewnie ze da rade ,kwetia tylko komu bedzie sie w tym dłubac .
Jesli jestes troche kumaty to sam mozesz to zrobic ,koszt takiego oringa nie powinien przekroczyc 5zł
Pompa wyciągnięta, meczarni co nie miara ale udało się. Pod wskazanym dekielkiem jest taki zielony oring. Ale też widać że ktoś to już robił bo jedno nieorginalny dekielek a drugie widać że było pod nim szifowane.
Wszytko poznaczone pompa zblokowana za tydzień dopiero spowrotem złoże i zobaczymy. Uszczelki kupie chyba cały komplecik do BOSCH'a bo coś mi się wydaje że na przyszłość mogą się przydać. Tylko pytanko w którym miejscu jest numer seryjny pompy żeby uszczelki dobre kupić bo jakoś nie mogłem znaleźć?????
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 09:48
ldob napisał/a:
Pompa wyciągnięta, meczarni co nie miara ale udało się. Pod wskazanym dekielkiem jest taki zielony oring. Ale też widać że ktoś to już robił bo jedno nieorginalny dekielek a drugie widać że było pod nim szifowane.
Troche jest zabawy ale wszsytko ludzie robili .
Sprawdz czy dobrze styka powierzchnia dekielka do pompy (jesli bedzie nierowno to i nowy oring nie pomoze ) najwyzej dotrzej go na papierze i bedziesz widział czy zabielone sa całe powierzchnie ich styku
ldob napisał/a:
Wszytko poznaczone pompa zblokowana za tydzień dopiero spowrotem złoże i zobaczymy. Uszczelki kupie chyba cały komplecik do BOSCH'a bo coś mi się wydaje że na przyszłość mogą się przydać. Tylko pytanko w którym miejscu jest numer seryjny pompy żeby uszczelki dobre kupić bo jakoś nie mogłem znaleźć?????
Tam z prawej strony masz bite symbole i nr (obok tego zakreslonego dekielka na fotce)
mam numer bo trzeba było trochę przemyć miejsce w którym się on znajduje
[ Dodano: Czw Maj 02, 2013 17:53 ]
Oring wymieniony już nie cieknie tylko pojawił się kolejny problemik źle pali na zimnym do 10 s muszę kręcić. Czy mógł się przestawić kąt wtrysku gdy wymieniałem ten oring ?? I druga sprawa czy przyczyną mogą być wężyki powrotu paliwa?? Bo zauważyłem, że są już trochę zdezelowane bo jeden mi pękł i musiałem go wymienić.
O pozostałych przyczynach już coś czytałem (świece, cofanie paliwa przy gaszeniu i przekaźnik swiec).
[ Dodano: Sob Maj 11, 2013 11:37 ]
Odnośnie regulacji kąta wtrysku w pompach mechanicznych polecam wątek:
U mnie ciężko zaczął palić po wymianie uszczelki w pompie wtryskowej prawdopodobnie delikatnie przestawiłem jakoś ten kąt wtrysku (przy zapalaniu chmura dym po 15 sekundach kręcenia ale zapalał). Czyli kąt wtrysku miałem na minus. Więc na łączeniu kola zaznaczyłem sobie kreskę i przestawiłem w kierunku dodatnim po poluzowaniu tych 4 śrub i napinacza. Tak na oko kątomierzem sprawdziłem ile to będzie 4-5 st. i o tyle przestawiłem. Dokręciłem te 4 śruby i napiąłem pasek i samochód zapalił ze strzała praktycznie. Później sprawdziłem jak się zachowuję autko w trakcie jazdy w całym zakresie pracy silnika było OK. Zobaczymy co będzie w zimie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum