Forum Klubu ROVERki.pl :: Piroliza plastikow PE, PP na Diesel
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Piroliza plastikow PE, PP na Diesel
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

  Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 16:35   Piroliza plastikow PE, PP na Diesel

Hejka,

Mozę ktoś takie już budował destylator na plastik :) Zaciekawiła mnie piroliza (dystylacja) plastików PP oraz PE na frakcje diesla do uyztku.

Czytałem ciekawy artykuł ze coraz więcej teraz takich fabryk powstaje a proces jest taki sam prawie co robi rafineria czyli destyluje ropę na rożne frakcje tym ze piroliza jest odwrotne działanie. Przerobienie plastiku na ropę.

Fajny opis jest tutaj:

http://www.energeticforum...el-cheaply.html

Najlepiej się nadają kruche plastiki PP ponieważ z PE dostaje się jak by parafinę i trzeba ja jeszcze raz destylować żeby nam nie krze piała poniżej 20°C.

Nie zaleca się innych plastików używać do tego procesu typu PTE (butelki), PCV i temu podobne ponieważ maja inne związki w sobie i wydzielają się trujące gazy :neutral:

Trzeba tylko wsadzić plastik do pojemnika który jest szczelnie zamknięty, pogrzać to do 400°C przez kilka godzin i wyłapać gazy oraz schłodzić żeby znów uzyskać ropę :mrgreen:

Na YouTube pełno jest filmów własnych konstrukcji i najprostszy jest taki z puszka po farbie :razz:

http://www.youtube.com/watch?v=0AbgA49pSXQ



http://www.youtube.com/watch?v=fbNou1lXBck



Z tego co mi wiadomo to z 1kg plastiku można uzyskać ok 0,8l ropy :wink: PRad w sumie tani jest po nawet jak w linku by takie cos chodzilo przez 4 godziny z 6kW to mam jakieś 14zl rachunku :wink: oraz ok 15-20l ropy :P
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 16:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kzrr 




Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2078
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 08:46   

Remi, wszystko fajnie pięknie tylko czy produkt końcowy z takiego "domowego" reaktora będzie spełniał wszystkiego wymagania dla ropy według normy ? Zmotaj próbkę to pobadamy ;)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
ADI-mistrzu 




Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 08:58   

Coś czuje że pompa wtryskowa bardzo by się pogniewała :mrgreen:
 
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 12:00   

Według rożnych wypowiedzi jak się użyje dobrego surowca to się ma to niczym nie różnic. Cały myk tak samo w rafinerii polega tylko na podanej temperaturze, w tedy się uzyskuje pewna frakcje z ropy naftowej.

Dopóki to będzie tłuste to pompa się nic nie pogniewa nie przesadzajcie :wink:

Zmotam próbki z rożnych surowców i zobaczymy co z tego wyjdzie. Tylko tak myślę i faktycznie takie elektryczne grzanie jest lepsze ponieważ mamy możliwość ustalenia temp. oraz szybkiej regulacji :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 12:24   

Wiesz... w tym na pewno niema samej ropy a są i inne środki, pytanie jak one zachowują się po spaleniu.

Żebyś nie musiał do wydechu sezonowo kominiarza wzywać na czyszczenie :mrgreen:
 
 
 
tuners 




Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 13:56   

Albo żeby nie kopcił na wszystkie kolory tęczy a z rury wydobywać się będzie tablica mendelejewa :-) heh remi wkładaj to vnt bo coś słońce zaczyna przypalać :-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SyntaX 



Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 14:14   

Oj tam oj tam Marek na Zlocie zamknie wszystkie pokoje i pozakłada blokady na auta.
Każdy dostanie worki i bez 20kg butelek nie ma po co wracać :mrgreen: :mrgreen:
 
 
kadzaf 




Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 14:14   

ADI-mistrzu napisał/a:
Coś czuje że pompa wtryskowa bardzo by się pogniewała :mrgreen:

pod tym wzgledem sprawa załatwiona uzywana pompa ok 200zł (vp21) uwierz mi ona potrawi sporo znieść :mrgreen:
bo na vp30 to troche za droga impreza (najbardziej chodliwe i kosztowne pompy ,dlaczego kazdy pewnie domysla sie) :lol:
ADI-mistrzu napisał/a:

Żebyś nie musiał do wydechu sezonowo kominiarza wzywać na czyszczenie :mrgreen:

przegoni sie na czerwonym polu to kominiarz nie bedzie potrzebny :P


Jednie co zraża to czas oraz ilosc włozonej energii w przedsiewziecie :-)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Diesel + LPG
magneto Offtopic 2 Wto Mar 29, 2011 19:24
Tomek1212
Brak nowych postów DIESEL mycie
pytanie odnośnie mycia komory silnika
lukasz17 Offtopic 61 Sob Paź 15, 2011 16:23
maryba
Brak nowych postów diesel z konca lat 90
berserker8888 Offtopic 37 Sro Sie 08, 2012 17:46
bociannielot
Brak nowych postów Diesel czy benzyna?
szymon1986 Offtopic 26 Sro Maj 26, 2010 22:42
szymon1986
Brak nowych postów BMW e39 diesel - koszty utrzymania
KRYS Offtopic 11 Sob Maj 30, 2015 15:30
MD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink