Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Problem z LPG KOLTEC POMOCY
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Problem z LPG KOLTEC POMOCY
Autor Wiadomość
Marefcik 



Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 34
Skąd: stg



Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 17:53   [R416] Problem z LPG KOLTEC POMOCY
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Witam posiadam Rover 416 z silnikiem 1,6 posiadam w nim holenderski gaz Koltec VG392. Otóż problem jest taki że gdy przełączam go na GAZ to słyszę dwa styczniki jak chodzą, ostatnio gdy był bardzo duży upał zadziałał mi gaz.Byłem u gazowników to polecali mi wymienić albo cały gaz albo elektrykę, ale mam wrażenie ze chcą po prostu zarobić. Podczas przełączania słychać styczniki i próbuje się przełączyć ale nie daje rady . a gdy odłączyłem pompę paliwową to zgasł.
Auto przy porządnej temperaturze ( w korku ) zadziałał na gaz !
Proszę o szybką pomoc :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 17:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kurczak 




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 19:33   

miałem parę aut w gazie i to ,że styczniki -zaworki słychać nie oznacza jeszcze że otwierają i gaz przepływa .może też być wina parownika .trzeba sprawdzać po kolei dokąd gaz dochodzi .a filterki wymieniałeś ?
 
 
Marefcik 



Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 34
Skąd: stg



Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 15:23   [R416] Problem z LPG KOLTEC POMOCY

filtr czysty ;) byłem u gazownika i gaz dochodzi do końca. myślę ze to czujnik od temperatury ale on kosztuje 100zł a szkoda wydawać stówe na coś gdy nie jestem pewny ;)
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 20:30   

Jeśli kiedy jest skwar to działa gaz to raczej czujnik temperatury... :roll:
Marefcik napisał/a:
myślę ze to czujnik od temperatury ale on kosztuje 100zł

Takie życie...

Co do Holenderskiej instalacji. Mało kto ma do nich interfejsy i się nimi zajmuje.
Z reguły jest tak, że jak działa, to nie grzeb. A jak padła to wszyscy zalecają wymianę jej podstawowych elementów na sterowniki, wtryski popularnych u nas producentów.
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Marefcik 



Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 34
Skąd: stg



Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 19:56   [R416] Problem z LPG KOLTEC POMOCY

no wiec zamawiac jednak czujnik temperatury za 100zl ?; )
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 21:55   

Myślę że tak, choć mogło się poprostu przestawić w oprogramowaniu z czujnika "C" na "K".
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Marefcik 



Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 34
Skąd: stg



Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 11:02   [R416] Problem z LPG KOLTEC POMOCY

no to zamówię to ;) oby to było to . ;D
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 19:56   

Swoją drogą, nie ma tańszego czujnika?
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Rademenez_ 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Maj 05, 2013 13:41   

Witam. Jeśli wiadomo, gdzie jest ten czujnik , proponowałbym go odłączyć i zmierzyć jego rezystancję. Jeśli ma np 4,7k ohma , zamontowałbym potencjometr np 10kohm za 2zł i nim zmieniając rezystancję, sprawdził, czy auto przełączy się na gaz. Wymiana w ciemno termistora za 100zł to duże ryzyko. Podobny objaw da uszkodzony parownik, czy przestawiona temperatura przełączania na LPG. Tak samo będzie się zachowywać instalacja ze zbyt małą ilością płynu chłodzącego, lub zapowietrzonym układem chłodzącym.
 
 
oskarlelystad 



Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 12
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Maj 23, 2013 18:06   

Mam 1.8 ale ta sama instalacja. Sprawdz czy krokowiec chodzi lekko...u mnie zanim calkiem padl to auto szarpalo. Jak auto sie nagrzeje to parownik jest cieply/goracy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] koltec vg392 krokowy
Marefcik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Kwi 01, 2014 18:14
Marefcik
Brak nowych postów [R416] koltec vg392 zamiana reduktora
Marefcik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Mar 26, 2014 22:58
Marefcik
Brak nowych postów [R400] Reduktor Koltec VG-392 - problemy
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Wto Wrz 16, 2008 11:39
arckrakow
Brak nowych postów [R416 95r] Pomocy - przecieka
Woda pod dywanikiem pasażera z przodu
kris88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Lip 30, 2009 08:03
Lechos
Brak nowych postów [R416 Si 1,6 1997] Nie odpala. POMOCY!
wiktorio0001 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Mar 01, 2012 22:09
gregor13



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink