Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS 180] Na klimie rosnie temperatura
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS 180] Na klimie rosnie temperatura
Autor Wiadomość
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



  Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 19:41   [MG ZS 180] Na klimie rosnie temperatura
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002

Hej!

Dziwny problem i szukam przyczny. Wczoraj przy cieplejszym dniu zauwazylem ze przy wlaczonej klimie rosnie temperatura na wskazniku na desce rozdzielczej. Wylaczenie klimy powoduje powrot do normy. No to eksperyment, podlaczam OBDII i temperatura pokazywana przez czujnik w bloku (z niego jest brana temperatura do kompa i co wazne kontrolowane obroty wentylatorow) jest na klimie w okolicach 100-106 stopni i w tych granicach sie utrzymuje, co ponoc jak mowil Mariusz jest akceptowalne. A na desce powoli ale systematycznie rosnie gdy stoje w korku. W koncu spanikowalem i wylaczylem klime. Teraz pytanie jakie sie nasuwa to gdzie jest problem? Moje rozwazania ida nastepujacymi tropami:
1. Zwalony czujnik w bloku - pokazuje caly czas temperature nie wyzsza niz jakis poziom przez co nie wlaczaja sie wentylatory na wyzszy bieg i rosniecie temparatury ktora pokazuje czujnik na desce, ale on nie ma wplywu na wlaczanie sie wentylatorow.
2. Zwalony czujnik ten ktory podaje temp na deske - tylko czemu by sie tak mialo dziac akurat przy wlaczonej klimie - gdyby byl zwalony pokazywalby niezaleznie od tego albo odczyty z kosmosu albo nic.
3. Wiatraki nie chodza jak powinny, ale wyglada na to ze oba dzialaja tylko jak sprawdzic czy sa w stanie krecic sie szybciej? Z tego co pamietam w KSerii odlaczenie czujnika temperatury powodowalo ze wiatraki wkrecaly sie na max - gdzie jest czujnik w KV6? Mam tylko obawe ze nawet jesli sie kreca maksymalnie to moze byc tez walniety przekaznik ktory wplywa na bieg pracy wentylatorow. Tylko wtedy czy na obu czujnikach nie roslaby temperatura?

No i jeszcze jedno - czemu dzieje sie tak tylko przy wlaczonej klimie? Wydaje mi sie ze gdyby byl to problem ktoregos z powyzszych to bez klimy ale przy lekkim przykatowaniu samochodu powinno dziac sie to samo a jest wszystko ok. Moze jakie problem z elektryka w momencie kiedy jest wlaczona klima?

Mala podpowiedz jeszcze - klima lekko puszcza czynnik przy osuszaczu - moze to miec jakies znaczenie?

Moze ktos mial podobny problem?

A i jeszcze jedno - mam wrazenie ze w momencie kiedy lekko jest podniesiona temperatura ta na desce (minimalnie - nawet wskazowka nie odrywa sie od srodkowej kreski w gore) po wylaczeniu silnika i wlaczeniu temperatura przez niego wskazywana od razu jest nizsza... Nie mozliwe zeby sie autko schlodzilo w ciagu doslownie kilku sekund.

Jedyne co mi na razie do glowy przychodzi to wymiana na wszelki wypadek obu czujnikow i obserwowanie dalej sytuacji. W nastepnej kolejnosci przekaznik od wiatrakow, potem wiatraki a na koniec droznosc chlodnic klimatyzacji i plynu.

Co o tym sadzicie?
Pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 19:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 20:39   

sprawdź jeszcze napięcie w instalacji jak klima chodzi. Sprężarka to dodatkowe obciążenie na pasku i może się powoli ślizgać, a wskazanie na desce jest zależne od napięcia. Może to być problem z regulatorem napięcia, albo nawet już starość akumulatora :/ albo po protu braki w masie na silniku, albo na karoserii.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 20:44   

sTERYD napisał/a:
a wskazanie na desce jest zależne od napięcia
W jaki sposob jest zalezne? Im mniejsze napiecie tym wyzsza temperatura? Bo domyslam sie ze o spadki chodzi.
Jedyne co widzialem to napiecie po OBD i tam bylo 12,4V jak pamietam, a nie wiem ile bylo po wylaczeniu - jutro to sprawdze.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 21:13   

12,4 to chyba na wyłączonym silniku :hm:
Dokładnie to trzeba by było przejrzeć charakterystykę termistora w czujniku, ale skoro tak ci się zachowuje, to pewnie jest tak jak mówisz. Na pewno jest pozbawiony kompensacji (albo jest to jakiś mało sprawny układ) w przeciwieństwie do tego w komputerze, dlatego wszelkie problemy z napięciem ładowania mogą odbijać się na wskazaniach.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 21:32   

Napiecie sprawdze jutro wieczorem, ale to napiecie o ktorym pisalem jest z OBDII. To wystarczy? Jeszcze nie jestem pewien jak jest interpretowana temperatura czy tez napiecie przez torquepro - moze tu jest jakis psikus, ale nie powinno raczej byc z tym problemu.
Czyli co? Zaczac od wymiany czujnika tego podajacego dane na deske?
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 21:36   

Ja bym najpierw punkty masy przeczyścił.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 08:40   

Czujnik będzie ok sprawdź napięcie zwykłym woltomierzem, wtedy będziesz widział, bo jak faktycznie jest 12,4 na uruchomionym silniku, to alternator ledwo zipie.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 18:54   

Woltomierzem jeszcze pozniej sprawdze. Na razie wyniki z przejazdzki. czy takie wartosci napiecia sa ok? Nie za nisko? W zalaczniku arkusz z testowej wyprawy oraz screen z wynikow torquepro. Jak na zlosc dzisiaj chlodno, wiec pewnie nie uda mi sie odtworzyc tego co dzialo sie w piatek.
Od 2555 linii (od godziny 18:30) wylaczona klima, wczesniej caly czas wlaczona.
 
 
 
x.klonik 



Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 15

Rover 45

Wysłany: Sob Cze 08, 2013 18:34   

o! o! O! ja też mam taki problem... powiedziano mi, że po pierwsze mam wymienić termostat... jeszcze do tego nie dotarłem - staram się nie używać klimy (brak kasy/czasu na naprawy)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 09, 2013 13:26   

W zs180 masz sterowanie wiatrakami przez PWM, czyli płynna regulacja prędkości ;) W czasie jazdy nie ma tego problemu pewnie prawda? klima to dodatkowe obciążenie, najprościej sprawdzić sam czujnik od wiatraków, bo może on szwankuje?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Sob Sie 10, 2013 14:11   

Panowie, troche pozno odpisuje, ale moze sie komus przyda. Poki co w te upaly do 38st. ktore byly bylo ok. pomogla jedna albo wszystkie z nastepujacych rzeczy:
1. Uzupelnienie czynnika
2. Wyczyszczenie masy przy zatrzasku maski i zabezpieczenie miedzia
3. Wymiana korka w zbiorniczku wyrownawczym

Od tamtej pory poki co narzekac nie moge - bylo i stanie w korku w upal i na postoju. Raz sie minimalnie podniosla temperatura do polowy po lekkim palowaniu na klimie, ale uznalem ze mialo prawo - potem spadla. Co wiecej okazalo sie ze napiecie na obd2 nie odzwierciedla rzeczywistego, niemniej jednak wystarcza w zupelnosci do obserwowania spadków - po powyzszych operacjach napiecie znaaacznie stabilniejsze. No i problemu brak.

Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] rośnie temperatura
ebson Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Maj 03, 2013 14:27
Patriko2009
Brak nowych postów [R416] Temperatura rośnie...
jurus Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Cze 13, 2008 16:03
themartino
Brak nowych postów [R416] Rośnie temperatura, brak przyczyny
bartos512 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Sie 14, 2012 16:59
bartos512
Brak nowych postów [R45] temperatura silnika rośnie, nie włącza sie wentylator
cwieta Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Lip 19, 2016 12:25
cwieta
Brak nowych postów [Civic 20T2N] czasem nie przyśpiesza,dławi się i temp rośnie
piter-t Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Pią Lip 29, 2011 08:38
sobrus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink