longer86, zachownie Twojej klimatyzacji może być spowodowane zawilgoceniem czynnika. Wilgoć czyli woda zamarza na zaworze rozprężnym blokując przepływ czynnika. Powoduje to wzrost cinienia i w związku z tym temperatury i wyłączenie klimy. Wzrost temperatury czynnika rozmraża zawór i czynnik przy rozprężaniu ponownie zaczyna się schładzać a związany z tym spadek ciśnienia po stronie wysokiego powoduje ponowne włączenie sprężarki, stąd falowe działanie klimy. Wczasie jazdy obroty sprężarki są wyższe w związku ztym ciśnienie robi się szybciej za wysokie i następuje rozłączenie sprzęgiełka.
Jeszcze jedną przyczyną może być poprostu za duża ilość czynnika.
Tak obserwuje ten temat bo ja mam kłopot z moja klima od początku jak mam R75. Jak go kupiłem napełniłem klimę i miałem dokładnie takie objawy jak longer86, potem mi czynnik zwiał z okładu i rok nie miałem klimy wcale znów napełniłem i objawy podobne ale klima jakby dużo słabsza. Tyle ze ja mam klimatronik. A co do tego
automechanik napisał/a:
achownie Twojej klimatyzacji może być spowodowane zawilgoceniem czynnika. Wilgoć czyli woda zamarza na zaworze rozprężnym blokując przepływ czynnika.
to jakoś nie wydaje mi się żeby świeży czynnik zawilgocony był i longer86, i ja, mamy świeży czynnik w odpowiedniej ilości ja miałem napełnianą u PHJOWI i zmierzył ciśnienie maszyną i było w normie a klima nadal do d... Mi powiedział ze sprężarka już umiera i najprawdopodobniej dlatego. Szwagier w Alfie 156 miał podobnie i wymiana sprężarki pomogła
.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
POtwierdzam to co pisze apples, dodatkowo bardzo często czas ustawiany dla odssysania i wytwarzania próżni jest zbyt krótki by z układu odparowała wilgoć.
Jeśli ciśnienia są prawidłowe to niema mowy o umierającej sprężarce.
achownie Twojej klimatyzacji może być spowodowane zawilgoceniem czynnika.
tak jak ktoś niżej napisał, klima nabita jakieś 2-3 tygodnie temu. Choć przy nabijaniu stwierdzili, że było 60 g starego. trochę mało bo była nieszczelność.
sknerko napisał/a:
powiedział ze sprężarka już umiera i najprawdopodobniej dlatego
gdyby umierała to nie chłodziło by wcale, przynajmniej tak mi się wydaje, ciśnienie potrafi wytworzyć bo zdarza się jej mocno chłodzić.
Co do alfy to właśnie na ich forum trafiłem z googl'a i było parę przypadków z za duża ilością czynnika.
W Rave doczytałem gdzieś, że klima ręczna rozłączana jest w chyba 4 czy 5 przypadkach i jak dobrze pamiętam jednym z nich było zdaje się nagłe przyspieszenie... i tak mi chodzi po głowie czy może jakiś ABS nie ma z tym związku bo juz pomysłów nie mam
sknerko napisał/a:
ak obserwuje ten temat bo ja mam kłopot z moja klima od początku jak mam R75.
ehh te wielkopolskie roverki
A jeszcze na temat umierającej sprężarki, gdyby nie dawała rady to rurki nie robiły by sie ciepłe, prawda?
no więc tak z tą ilością czynnika to podjadę sprawdzić w innym warsztacie bo z tego co pamiętam napuścili chyba 500 z tego co widziałem, może być faktycznie za dużo.
jeśli idzie o resztę to sprężarka nie wyłącza się przynajmniej na postoju przy włączonym AC kręci się a zimno nie leci.
a z tym ABS'em kontrolka zapala sie tylko na chwilę przy przękręceniu kluczyka na II pozycję, w trakcie odpalania gaśnie jak odpalę to świeci się nawet nie sekundę i gasnie, ABS działa raczej prawidłowo
JOWI napełnia wszystkie R75 tak samo więc za dużo czynnika nie mam. Co do osuszacza to może być trop, bo od początku go podejrzewałem ale że zdobycie go graniczy z cudem a potem wymiana to rozwalenie przodu jak do naprawy wentylatora to wybito mi go z głowy. Tym bardziej że w naszych roverkach zmienia się go dość rzadko. Chyba SeniorA pisał że osuszacz to mało prawdopodobny trop.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
a potem wymiana to rozwalenie przodu jak do naprawy wentylatora to wybito mi go z głowy. Tym bardziej że w naszych roverkach zmienia się go dość rzadko.
O ile dany model chłodnicy klimatyzacji ma wymienny osuszacz. Były dwa rodzaje.
Dzisiaj tak ale 3 lata temu nawet nikt na forum nie wiedział jaki i gdzie i dopiero ja pierwszy wykminiłem ze od toyoty a potem ty gdzieś numery do niego znalazłeś ale wtedy mi wymianę z głowy wybili.
apples napisał/a:
O ile dany model chłodnicy klimatyzacji ma wymienny osuszacz. Były dwa rodzaje.
w obu da się wymienić tylko ponoć w tej jednej dużo rzeźby wymaga.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Osuszacz jest z boku skraplacza, trzeba tylko odkręcić korek z dwoma oringami i wyciągnąć stary jet tam jezcze tulejka plastykowa, najperw osuszacz potem tulejka i korek.
Oczywiscie czynnik odessany, a potem pełna obsługa tzn. odsysanie , wytworzenie próżni by odparowała woda i odessało zanieczyzczenia.
[ Dodano: Sro Cze 15, 2011 09:45 ]
Nic nie trzeba rozcinać
[ Dodano: Sro Cze 15, 2011 09:47 ]
Korek jest od spodu po prawej stronie
Oringi smarujemy lekko olejem sprężarkowym
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Cze 15, 2011 08:54
automechanik napisał/a:
Osuszacz jest z boku skraplacza, trzeba tylko odkręcić korek z dwoma oringami i wyciągnąć stary jet tam jezcze tulejka plastykowa, najperw osuszacz potem tulejka i korek.
Są 2 typy montowane w R75. W jednym jest korek i się odkręca, a 2 jest niewymienialny.
ciekawa jest strona 3 tego pdf'a. Co prawda nie o roverze, ale klimy w różnych autach działają na tej samej zasadzie. Jest tam info o przechłodzeniu czynnika, dokładniej informacja ostatni wers pierwszej tabeli. Za duża ilość czynnika w stanie płynnym w skraplaczu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum