Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Klimatyzacja, nie chłodzi w czasie jazdy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Klimatyzacja, nie chłodzi w czasie jazdy
Autor Wiadomość
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 13, 2011 23:40   

apples napisał/a:
Czynnik chłodzący niedostatecznie schłodzony

gdyby to był problem to w czasie jazdy raczej było by chłodno...
apples napisał/a:
Wentylator. Czy jak przekręcisz kluczyk w poz. 2 (bez uruchamiania silnika) i wciśniesz AUTO na panelu AC wentylator się uruchamia?

klima manualna, ale wentylator startuje dopiero po odpaleniu silnika.
automechanik napisał/a:
Obserwuj tarcze sprzęgiełka po włączeniu klimatyzacji musi kręcić się razem z kołem paowym sprężarki

kreci się z razem z kołem pasowym niezależnie czy dmucha zimnym czy nie, po włączeniu AC kręci się.
automechanik napisał/a:
pomiaru ciśnienia

z tym muszę podjechać do klimaciarzy, tylko dlaczego raz chłodzi, a raz nie? :(
_________________
75 Red Edition
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 13, 2011 23:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 06:17   

longer86, zachownie Twojej klimatyzacji może być spowodowane zawilgoceniem czynnika. Wilgoć czyli woda zamarza na zaworze rozprężnym blokując przepływ czynnika. Powoduje to wzrost cinienia i w związku z tym temperatury i wyłączenie klimy. Wzrost temperatury czynnika rozmraża zawór i czynnik przy rozprężaniu ponownie zaczyna się schładzać a związany z tym spadek ciśnienia po stronie wysokiego powoduje ponowne włączenie sprężarki, stąd falowe działanie klimy. Wczasie jazdy obroty sprężarki są wyższe w związku ztym ciśnienie robi się szybciej za wysokie i następuje rozłączenie sprzęgiełka.
Jeszcze jedną przyczyną może być poprostu za duża ilość czynnika.
_________________
rom
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 08:02   

Tak obserwuje ten temat bo ja mam kłopot z moja klima od początku jak mam R75. Jak go kupiłem napełniłem klimę i miałem dokładnie takie objawy jak longer86, potem mi czynnik zwiał z okładu i rok nie miałem klimy wcale znów napełniłem i objawy podobne ale klima jakby dużo słabsza. Tyle ze ja mam klimatronik. A co do tego
automechanik napisał/a:
achownie Twojej klimatyzacji może być spowodowane zawilgoceniem czynnika. Wilgoć czyli woda zamarza na zaworze rozprężnym blokując przepływ czynnika.
to jakoś nie wydaje mi się żeby świeży czynnik zawilgocony był i longer86, i ja, mamy świeży czynnik w odpowiedniej ilości ja miałem napełnianą u PHJOWI i zmierzył ciśnienie maszyną i było w normie a klima nadal do d... Mi powiedział ze sprężarka już umiera i najprawdopodobniej dlatego. Szwagier w Alfie 156 miał podobnie i wymiana sprężarki pomogła
.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 08:28   

Może to wina osuszacza klimatyzacji. :/ Jest zabrudzony już i dlatego spadek wydajności.
Temat o osuszaczu http://forum.roverki.eu/v...p=369484#369484
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Cze 14, 2011 12:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 09:23   

POtwierdzam to co pisze apples, dodatkowo bardzo często czas ustawiany dla odssysania i wytwarzania próżni jest zbyt krótki by z układu odparowała wilgoć.
Jeśli ciśnienia są prawidłowe to niema mowy o umierającej sprężarce.
_________________
rom
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 14, 2011 11:17   

automechanik napisał/a:
achownie Twojej klimatyzacji może być spowodowane zawilgoceniem czynnika.

tak jak ktoś niżej napisał, klima nabita jakieś 2-3 tygodnie temu. Choć przy nabijaniu stwierdzili, że było 60 g starego. trochę mało bo była nieszczelność.
sknerko napisał/a:
powiedział ze sprężarka już umiera i najprawdopodobniej dlatego

gdyby umierała to nie chłodziło by wcale, przynajmniej tak mi się wydaje, ciśnienie potrafi wytworzyć bo zdarza się jej mocno chłodzić.

Co do alfy to właśnie na ich forum trafiłem z googl'a i było parę przypadków z za duża ilością czynnika.

W Rave doczytałem gdzieś, że klima ręczna rozłączana jest w chyba 4 czy 5 przypadkach i jak dobrze pamiętam jednym z nich było zdaje się nagłe przyspieszenie... i tak mi chodzi po głowie czy może jakiś ABS nie ma z tym związku bo juz pomysłów nie mam
sknerko napisał/a:
ak obserwuje ten temat bo ja mam kłopot z moja klima od początku jak mam R75.
ehh te wielkopolskie roverki

A jeszcze na temat umierającej sprężarki, gdyby nie dawała rady to rurki nie robiły by sie ciepłe, prawda?
_________________
75 Red Edition
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 12:03   

longer86 napisał/a:
Co do alfy to właśnie na ich forum trafiłem z googl'a i było parę przypadków z za duża ilością czynnika.
Coś mi świta w głowie że u nas na forum też był taki przypadek ale musiałbyś poszukać. Dodatkowo czujnik ABS miał jakiś chyba wpływ.

[ Dodano: Wto Cze 14, 2011 13:03 ]
Znalazłem :wink:
http://forum.roverki.eu/v...p=328331#328331
http://forum.roverki.eu/v...p=122071#122071
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 14, 2011 12:45   

no więc tak z tą ilością czynnika to podjadę sprawdzić w innym warsztacie bo z tego co pamiętam napuścili chyba 500 z tego co widziałem, może być faktycznie za dużo.

jeśli idzie o resztę to sprężarka nie wyłącza się przynajmniej na postoju przy włączonym AC kręci się a zimno nie leci. :(

a z tym ABS'em kontrolka zapala sie tylko na chwilę przy przękręceniu kluczyka na II pozycję, w trakcie odpalania gaśnie jak odpalę to świeci się nawet nie sekundę i gasnie, ABS działa raczej prawidłowo
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 14:45   

JOWI napełnia wszystkie R75 tak samo więc za dużo czynnika nie mam. Co do osuszacza to może być trop, bo od początku go podejrzewałem ale że zdobycie go graniczy z cudem a potem wymiana to rozwalenie przodu jak do naprawy wentylatora to wybito mi go z głowy. Tym bardziej że w naszych roverkach zmienia się go dość rzadko. Chyba SeniorA pisał że osuszacz to mało prawdopodobny trop.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 15:47   

sknerko napisał/a:
ale że zdobycie go graniczy z cudem
Nie ma problemu aby kupić http://forum.roverki.eu/v...p=462894#462894
sknerko napisał/a:
a potem wymiana to rozwalenie przodu jak do naprawy wentylatora to wybito mi go z głowy. Tym bardziej że w naszych roverkach zmienia się go dość rzadko.
O ile dany model chłodnicy klimatyzacji ma wymienny osuszacz. Były dwa rodzaje.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 15, 2011 08:18   

apples napisał/a:
Nie ma problemu aby kupić http://forum.roverki.eu/v...p=462894#462894
Dzisiaj tak ale 3 lata temu nawet nikt na forum nie wiedział jaki i gdzie i dopiero ja pierwszy wykminiłem ze od toyoty a potem ty gdzieś numery do niego znalazłeś ale wtedy mi wymianę z głowy wybili.
apples napisał/a:
O ile dany model chłodnicy klimatyzacji ma wymienny osuszacz. Były dwa rodzaje.
w obu da się wymienić tylko ponoć w tej jednej dużo rzeźby wymaga.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Cze 15, 2011 08:28   

sknerko napisał/a:
gdzie i dopiero ja pierwszy wykminiłem ze od toyoty
Szkoda że nie napisałeś o tym na forum. :/
sknerko napisał/a:
w obu da się wymienić tylko ponoć w tej jednej dużo rzeźby wymaga.
Nie wiem. Na zdjęciach widać że jest w zamkniętej tubie i aby się do niego dobrać trzeba by było rozcinać ją.
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Cze 15, 2011 08:47   

Osuszacz jest z boku skraplacza, trzeba tylko odkręcić korek z dwoma oringami i wyciągnąć stary jet tam jezcze tulejka plastykowa, najperw osuszacz potem tulejka i korek.
Oczywiscie czynnik odessany, a potem pełna obsługa tzn. odsysanie , wytworzenie próżni by odparowała woda i odessało zanieczyzczenia.

[ Dodano: Sro Cze 15, 2011 09:45 ]
Nic nie trzeba rozcinać

[ Dodano: Sro Cze 15, 2011 09:47 ]
Korek jest od spodu po prawej stronie
Oringi smarujemy lekko olejem sprężarkowym
_________________
rom
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Cze 15, 2011 08:54   

automechanik napisał/a:
Osuszacz jest z boku skraplacza, trzeba tylko odkręcić korek z dwoma oringami i wyciągnąć stary jet tam jezcze tulejka plastykowa, najperw osuszacz potem tulejka i korek.
Są 2 typy montowane w R75. :wink: W jednym jest korek i się odkręca, a 2 jest niewymienialny.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 15, 2011 18:10   

tak szukam informacji różnych na google i znalazłem coś takiego:

http://service.citroen.co...a_circ_clim.pdf

ciekawa jest strona 3 tego pdf'a. Co prawda nie o roverze, ale klimy w różnych autach działają na tej samej zasadzie. Jest tam info o przechłodzeniu czynnika, dokładniej informacja ostatni wers pierwszej tabeli. Za duża ilość czynnika w stanie płynnym w skraplaczu.
_________________
75 Red Edition
 
 
it73 



Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 5



Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 20:24   

Witam wszystkich. ja mam taki problem: sprężarka rusza na 2 sek i się wyłącza. pomoże ktoś ?? dodam że cała procedura z czynnikiem została wykonana
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75] Wyłączająca się klimatyzacja w czasie jazdy
proartur Rover serii 75, MG ZT 12 Sob Cze 09, 2018 08:53
Marcink00
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja nie chłodzi
zyphar Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Cze 18, 2010 19:17
zyphar
Brak nowych postów [R75] Zgasł w czasie jazdy.
zgasł w czasie jazdy i nie moge odpalić
polbeer Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Maj 26, 2009 20:32
polbeer
Brak nowych postów [R75] Gaśnie w czasie jazdy
2corso2 Rover serii 75, MG ZT 13 Pon Wrz 28, 2009 11:12
2corso2
Brak nowych postów [R75] Niestabilny w czasie jazdy
zaniewka Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Mar 31, 2009 20:07
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink