Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45/R25] Różnice między autami przed i po liftem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45/R25] Różnice między autami przed i po liftem
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 08, 2012 02:14   

ADI-mistrzu, ja mam przedliftowego 45 :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 08, 2012 02:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 13, 2013 14:39   

Dziś chciał bym wyjaśnić sprawę która nie daje spać pewnie niektórym osobom z samochodami poliftowymi.

Mianowicie:
"Co to za ustrojstro na środku deski pod szybą?"

Na wczorajszym spocie zauważyłem że polifty posiadają wystający "cycek" pod szyba, w miejscu gdzie kiedyś była kratka wentylacyjna z nadmuchem na szybę.
Mianowicie chodzi o to:
http://obrazki.elektroda...._1368451401.jpg
Jak widać u mnie jest dziura, a powinien wystawać owy cycek i własnie ten fakt skusił mnie aby się do tego dobrać i zobaczyć co tam jest.

Jest to klapka trzymająca się na 2 zatrzaskach które są na krawędzi najbliżej nas. Ja to wyciągnąłem podważając delikatnie nożem na rogu a następnie wsunąłem cienki śrubokręt owinięty szmatą. W ten sposób zatrzaski odskoczyły i klapka wyszła.

Wewnątrz jest klapka regulacji kierunku nawiewu:
http://obrazki.elektroda...._1368451716.jpg
http://obrazki.elektroda...._1368451719.jpg
http://obrazki.elektroda...._1368451721.jpg
Co ciekawe jest nawet mechanizm poruszania klapką, ale jest ustawiony na zamknięty i dźwignie nie jest do niczego podłączona.
http://obrazki.elektroda...._1368451807.jpg

Ale wracając do sedna, u mnie okazało się że ktoś chyba myślał że ten cycek to przycisk i niechcący wcisnął go do środka.
Po wyjęciu i wypięciu z przewodu całość wygląda tak:
http://obrazki.elektroda...._1368451964.jpg
http://obrazki.elektroda...._1368451967.jpg
http://obrazki.elektroda...._1368451970.jpg

Z ciekawości zrobiłem pomiar czym jest owa rzecz i okazało się ze jest to czujnik nasłonecznienia pracujący w zakresie od 0 do około 300mV, gdzie 0mV to całkowita ciemnia zaś 300mV to palące słońce.

Całość po zmontowaniu wygląda tak:
http://obrazki.elektroda...._1368452260.jpg

Element może nie występować w autach bez klimatronika.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 13, 2013 14:51   

ADI-mistrzu, O tym już było na forum :mrgreen: Mechanizm i reszta będzie po w przedliftach jest tam nawiew :wink: Tak samo jak z kolektorem dolotowym tylnym w Dieslu gdzie jest czujnik który robi tylko zaślepka tak samo jest tutaj z całymi tymi mechanizmami nawiewu taniej im było to zaślepić lub zostawić jak jest niż nowy model zaadaptować.

To okrągłe coś to jest czujnik naświetlenia i występuje tylko z CLIMATRONIC :wink: W Wersji manualnej można to przerobić sobie na schowek :P
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 13, 2013 15:03   

Ehh... a ja nie znalazłem tematu :neutral:
No nic, tak czy siak musiałem to otworzyć :mrgreen:
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 13, 2013 15:08   

ADI-mistrzu, hehe.. Wiem tyle ze to już dobre 3 razy tutaj pisałem na forum :D
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 13, 2013 15:12   

Kurcze, a ja tego ani razu nie widziałem a ciągle mnie zastanawiało co to.
No nic :)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 13, 2013 15:44   

:-) dobrze że zrobiłeś foty przyda się dla potomnych bo dużo osób myśli że to jest od alarmu czujnik ruchu :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów roznice miedzy 25 z przed i po 2004
KOOKAI Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Pią Cze 15, 2007 13:00
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Różnice między silnikami 1.8 VVC Z MG ZR a 1.8 z Rover 75]
dj_darco Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Cze 18, 2014 22:45
sTERYD
Brak nowych postów [R214i] Różnice miedzy motorami 14K2F a 14K2A
tomi83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sie 08, 2011 18:16
tomi83
Brak nowych postów [R25/MG ZR] 1.8 VVC różnice
Macko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Maj 15, 2021 08:08
Macko
Brak nowych postów [R 214i] Szarpanie między 1,5-2,5 tys
G-Rucha Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pią Paź 18, 2013 14:55
robsson78



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink