Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Niuanse tarcz i klocków hamulcowych
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Adrian
Czw Maj 16, 2013 16:47
[R420] Niuanse tarcz i klocków hamulcowych
Autor Wiadomość
witsok 



Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 9



Wysłany: Czw Maj 16, 2013 00:24   [R420] Niuanse tarcz i klocków hamulcowych
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam,

Tym razem nie chodzi o polecenie tej, czy innej marki producenta.

Mój samochód to R420 si '99 rok 2.0 benzyna 136 km.

Wybierajac tarcze i klocki hamulcowe zachodzę w głowę, o co chodzi z tymi systemami Akebono, TRW, Lucas i Griling. Często w opisach klocków i tarcz pojawia się magiczne "ABS". Czy to ma jakiś wpływ na dobór tarcz i klocków. I dlaczego z przodu mam mieć tarcze wentylowane, a z tyłu pełne. Przepraszam, ale nie kumam. Czy ktoś mi to krótko wyjaśni? Pozdrawiam, Wiktor.
Ostatnio zmieniony przez witsok Czw Maj 16, 2013 08:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 16, 2013 00:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Czw Maj 16, 2013 17:29   

Tarcze przeznaczone dla systemów ABS muszą być mocne, na nich pulsacyjnie zaciskają się z z dużą siłą zaciski. Choć teoretycznie te bez napisu ABS też powinny normy spełniać. A wentylowane na przód stosuje się ze względu na siły działające na przednie hamulce, podobnie jak w motorze przód auta przyjmuje na siebie większość obciążenia, przód się bardziej grzeje, dlatego też wentylowane szybciej się chłodzą. Tylnym nie potrzeba takich dodatków.

ps. nie musisz mieć wentylowanych, mogą być zwykłe dobrej klasy i też będzie ok

ps.ps. ja kupiłem Mikoda GT Sport Series 282mm wentylowane i nawiercane, 150zł sztuka - polskie - opinie o nich różne i dobre i złe, zrobiłem na nich już 35tys. i wszystko jest ok
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
falar 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 94
Skąd: WWA



Wysłany: Sob Maj 18, 2013 16:05   Re: [R420] Niuanse tarcz i klocków hamulcowych

witsok napisał/a:

I dlaczego z przodu mam mieć tarcze wentylowane, a z tyłu pełne. Przepraszam, ale nie kumam. Czy ktoś mi to krótko wyjaśni? Pozdrawiam, Wiktor.


Fabrycznie z przodu były wentylowane lub lite w zależności od wersji silnikowej.
Skuteczność hamulców w wersjach z litymi tarczami w przodu jest bardzo kiepska, szczególnie przy dynamicznej jeździe, tarcze się grzeją na maksa.
Z tyłu występowały tarcze lite lub bębny, nie było wentylowanych. Siła hamowania nie jest rozdzielana równo na osie (przód ma większe obciążenie) - stąd takie rozwiązanie.

Jeżeli w Twojej wersji silnikowej/wyposażenia są wentylowane z przodu i lite z tyłu to tylko się cieszyć że nie trzeba nic kombinować z przerabianiem.
Co do producenta to jestem za tym aby stosować tarcze i klocki firmy która stworzyła układ hamulcowy w danym aucie, w przypadku Lucasa - TRW.

[ Dodano: Sob Maj 18, 2013 17:05 ]
kruszan napisał/a:

ps. nie musisz mieć wentylowanych, mogą być zwykłe dobrej klasy i też będzie ok

Jeżeli ma fabrycznie wentylowane to nie włoży litych bo zaciski są inne :)
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Sob Maj 18, 2013 20:20   

No nie wiem czy dobrze zrozumiałem, czy chodzi o sam fakt wentylowania - tarcze podwójne czy o fakt nawiercania/nacinania. Bo oczywistym jest, że jeśli teraz są lite to musisz lite kupić, lub jeśli wentylowane to wentylowane. Czyli taki sam standard.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Maj 22, 2013 11:48   

Na zestawie TRW tarcze/klocki śmiga wspaniale.
ewentualnie tarcze TRW + klocki ATE (tak mam w tej chwili).

Porównywałem naocznie i namacalnie tarcze/klocki TRW i ATE:
między tarczami nie widać było różnicy w użytych materiałach i wykonaniu, a TRW były sporo tańsze, więc wziąłem.

Klocki ATE są twardsze w moim odczuciu niż TRW i mniej pylą (również w moim odczuciu).
 
 
witsok 



Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 9



Wysłany: Czw Maj 23, 2013 16:29   

Dziekuje za wyczerpujące odpowiedzi.
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Cze 12, 2013 13:00   

Muszę dodać coś niestety w temacie. Właśnie dostałem telefon z warsztatu. Dokładnie po 2 latach i około 22 tys. mam tarcze z przodu do wymiany. Szczególnie od strony wewnętrznej pojawił się taki rant, że klasyfikują się już do wymiany. Klocki jeszcze na parę tys. by starczyły, ale też wymieniam, bo nie ma sensu zaraz robić drugi raz. Także tarcz TRW jednak nie mogę polecić, mimo że hamowało się świetnie.

Zobaczymy jak spisze się cały zestaw ATE, na szybko tylko to mają na stanie z lepszych.
 
 
falar 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 94
Skąd: WWA



Wysłany: Sro Cze 12, 2013 13:02   

Te tarcze były wentylowane?
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Cze 12, 2013 13:04   

tak, oczywiście.
 
 
falar 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 94
Skąd: WWA



Wysłany: Sro Cze 12, 2013 13:09   

Ja wymieniałem w marcu 2011 na TRW (tarcze i klocki), przez ten czas przejechałem jakieś 45 tys. km i jeszcze długi żywot przed nimi.
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Cze 12, 2013 13:13   

może te klocki ATE są naprawdę (za) twarde... jeszcze, gdyby nadmierne zużycie było z jednej strony... a tu dopytywałem się, bo nie mogłem uwierzyć i powiedzieli, że z obydwu stron. Może coś nie tak przy produkcji, nie wiem.

Sam też czułem rant od zewnętrznej, więc jestem w stanie uwierzyć. Zresztą chłopaki znają się na robocie, jeżdżę do nich od lat.

[EDIT] Mam już te stare tarcze TRW, faktycznie są zużyte, zwłaszcza od strony wewnętrznej. W wolnej chwili pomierzę suwmiarką, ale wyglądają naprawdę na zmęczone.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] ]Wymiana klocków/tarcz hamulcowych
Cherman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Wto Sty 08, 2008 20:38
LOLO1
Brak nowych postów [R400] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych
bartoszek_m Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Cze 24, 2012 19:05
barney79
Brak nowych postów [R420] Rodzaj klocków hamulcowych - jakie ?
glowka Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Maj 11, 2009 22:07
kasjopea
Brak nowych postów [R420] Nierównomierne zużycie klocków hamulcowych
adas25 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Wrz 06, 2007 13:01
giewu
Brak nowych postów [R 416 Si] Parametry Klocków Hamulcowych
Dr.Stein Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Lis 09, 2011 19:37
greg-si



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink