noo dzisiaj się konkretnie przyjżałem temu wentylatorowi i faktycznie wogóle się nie kręci i chyba to może być przyczyną, jutro zajże tam i sprawdzę co i jak z tymi szczotkai jak zdążę bo jeszcze na dodatek mi pompka w baku i koło aku padła bo zaczął ciężko stracznie palić dopiero po długim kręceniu załapauję czy jest zimny czy ciepły to samo, no i mi zgasł i nie dało się go uruchomić jak paliwko spało w baku poniżej 1/4 baku dopiero jak dolałem to zapalił. Jutro polecę do sklepu i kupię obie pompki bo ta koło aku tak buczy że szok
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Maj 05, 2013 22:15
apples napisał/a:
Nie napisałem że na 100% to jest wina wentylatora. Trzeba sprawdzić wszystko, a najlepiej zacząć od najprostszych i najtańszych opcji.
zgadza sie tylko w tym układzie nie czuje sie zbyt mocny pozatym dużo usterek wiąże sie z wypuszczeniem i nabiciem tej klimy spowrotem czego sam w domu nie zrobie sprężarka sobie cyka tak jakby właśnie było za duże ciśnienie i po włączeniu sprzęgiełka odrazu je rozłącza,było tak też jak było mniej czynnika w układzie bo mi troche dobili więc może ktoś mi doradzić co sprawdzić w tej sytuacji?widziałem jeden chyba czujnik ciśnienia na rurce od klimy nieopodal pompy wody i termostatu a gdzie reszta tych pierdółek ?
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
u Ciebie kolego skoro odpada czujnik i wentylator to zostaje ten regulator sprawdzić czy przypadkiem nie jest zacięty. Tak mi się wydaje a jak nie on to już tylko sprężarka do wymiany
a w którym miejscu ten regulator i jak to sprawdzić?
Raczej regulator (zawór rozprężny przy parowniku) nie robi bałaganu
Mowa jest o trójpołożeniowym przełaczniku, który jest na rurce z lewej strony silnika, ten który widziałeś. Jest to czujnik ciśnienia o trzech położeniach. Jego wskazania decydują o włączeniu kompresora i wiatraka na skraplaczu.
Aby kompresor wystartował to położenie "LOW" musi być zamknięte, wtedy wiadomo że jest czynnik o wystarczającym ciśnieniu. Położenie "high" również musi być zamknięte bo wtedy ciśnienie nie jest za duże (mniejsze niż 25 bar).
Jeżeli w tym czujniku na położeniach "low" lub "high" jest otwarty obwód to kompresor jest odłączany a dla otwartego położenia "high" startuje najwyższy bieg wiatraka aby schłodzić czynnik (ciśnienie przekroczyło 31 bar).
Aby kompresor wystartował pomiędzy pinami 1 i 4 powinno być zwarcie. Natomiast na pinach 3 i 2 obwód powinien być otwarty (nie zwarty do masy)
O starcie kompresora decyduje również czujnik temperatury (termistor ) na parowniku w kabinie. Jeżeli jego wskazania są poniżej 4°C to kompresor się nie włączy.
Kompresor się nie załączy również wtedy kiedy BCU nie wykryje, że wentylator w kabinie nie działa.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pon Maj 06, 2013 21:38
mam diesla, i czy to normalne że jak wyłącze w zime ECON to wentylator chodzi?? z tym że niewiem czy na 1 czy na 2 biegu bo nie mam porównania, a sprężarka robi cyk......cyk.......cyk itd przełącza nią przekaźnik bo czuć jak sie go dotknie że cyka nie to że sprzęgiełko walnięte i sobie nie łapie czy coś
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
mam diesla, i czy to normalne że jak wyłącze w zime ECON to wentylator chodzi??
wentylator nie powinien chodzić na ECON
sash997 napisał/a:
przełącza nią przekaźnik bo czuć jak sie go dotknie że cyka nie to że sprzęgiełko walnięte i sobie nie łapie czy coś
z pin 29 (kabel brazowy) wtyczki 331 ECM idzie kabel na pin 1 przełacznika i dalej na pin4, potem do przekaźnika i do sprzęgła kompresora. Aby kompresor działał obwód musi być cały czas zamknięty
Sprawdź miernikiem czy sygnał przerywa już na wyjściu z ECM czy może za przełacznikiem a może jednak przekaźnik świruje.
Może być też któryś z przewodów naderwany i raz łączy raz nie pod wpływem drgań (poruszaj kablami)
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Wto Maj 07, 2013 19:18
Pieta napisał/a:
wentylator nie powinien chodzić na ECON
wiem o tym
sash997 napisał/a:
jak wyłącze w zime ECON
dzisiaj postaram sie obadać ten kabel, już kumam o co biega,dobrze że jest ktoś kto potrafi łopatologicznie tłumaczyć bo te schematy z rawe jakoś nigdy mi nie wchodzą łatwo...
[ Dodano: Wto Maj 07, 2013 20:18 ]
ok byłem zobaczyłem i coś odkryłem do pinu 1 na tym czujniku jest dołączona masa kabelkiem przykręconym do podstawy poduszki,obmierzyłem czujnik i działa prawidłowo, jest przerwa gdy sprężarka nie działa i przejście gdy sprężarka sie załancza,klimatronik ustawiłem na lo i na ECON pochodził troche i jak wyłączyłem ECON to wiatrak chyba na 2 biegu sie odpalił bo po czasie zwolnił, czyżbym miał za duże ciśnienie w klimie że tak cyka?musze poszukać jakiegoś lepszego majstra z maszyną aby to sprawdził
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Witam troszeczę czasu mnie nie było, ale chciałem napisać że usterka leżała po stronie niesprawnego wentylatora a dokładnie wytarta szczotka masowa. Po wymianie wszystkich na nowe grafitowe problem znikł, a klima zaczeła działać poprawnie także dzięki wszystkim za pomoc i życzę innym sukcesów w rozwiązywaniu problemów i usterek oby było ich jak najmniej
Pozdro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum