Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT-T] Problem z klimatyzacją
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT-T] Problem z klimatyzacją
Autor Wiadomość
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Maj 05, 2013 08:40   

sash997 napisał/a:
tylko że ja mam takie objawy a wentylator sprawny
Nie napisałem że na 100% to jest wina wentylatora. Trzeba sprawdzić wszystko, a najlepiej zacząć od najprostszych i najtańszych opcji. :wink:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 05, 2013 08:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 05, 2013 21:25   

noo dzisiaj się konkretnie przyjżałem temu wentylatorowi i faktycznie wogóle się nie kręci i chyba to może być przyczyną, jutro zajże tam i sprawdzę co i jak z tymi szczotkai jak zdążę bo jeszcze na dodatek mi pompka w baku i koło aku padła bo zaczął ciężko stracznie palić dopiero po długim kręceniu załapauję czy jest zimny czy ciepły to samo, no i mi zgasł i nie dało się go uruchomić jak paliwko spało w baku poniżej 1/4 baku dopiero jak dolałem to zapalił. Jutro polecę do sklepu i kupię obie pompki bo ta koło aku tak buczy że szok
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Maj 05, 2013 22:15   

apples napisał/a:
Nie napisałem że na 100% to jest wina wentylatora. Trzeba sprawdzić wszystko, a najlepiej zacząć od najprostszych i najtańszych opcji.

zgadza sie tylko w tym układzie nie czuje sie zbyt mocny pozatym dużo usterek wiąże sie z wypuszczeniem i nabiciem tej klimy spowrotem czego sam w domu nie zrobie :evil: sprężarka sobie cyka tak jakby właśnie było za duże ciśnienie i po włączeniu sprzęgiełka odrazu je rozłącza,było tak też jak było mniej czynnika w układzie bo mi troche dobili więc może ktoś mi doradzić co sprawdzić w tej sytuacji?widziałem jeden chyba czujnik ciśnienia na rurce od klimy nieopodal pompy wody i termostatu a gdzie reszta tych pierdółek ?
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 05, 2013 22:34   

u Ciebie kolego skoro odpada czujnik i wentylator to zostaje ten regulator sprawdzić czy przypadkiem nie jest zacięty. Tak mi się wydaje a jak nie on to już tylko sprężarka do wymiany
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Maj 06, 2013 15:45   

a w którym miejscu ten regulator i jak to sprawdzić?
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 06, 2013 20:17   

Cytat:
a w którym miejscu ten regulator i jak to sprawdzić?


Raczej regulator (zawór rozprężny przy parowniku) nie robi bałaganu

Mowa jest o trójpołożeniowym przełaczniku, który jest na rurce z lewej strony silnika, ten który widziałeś. Jest to czujnik ciśnienia o trzech położeniach. Jego wskazania decydują o włączeniu kompresora i wiatraka na skraplaczu.
Aby kompresor wystartował to położenie "LOW" musi być zamknięte, wtedy wiadomo że jest czynnik o wystarczającym ciśnieniu. Położenie "high" również musi być zamknięte bo wtedy ciśnienie nie jest za duże (mniejsze niż 25 bar).
Jeżeli w tym czujniku na położeniach "low" lub "high" jest otwarty obwód to kompresor jest odłączany a dla otwartego położenia "high" startuje najwyższy bieg wiatraka aby schłodzić czynnik (ciśnienie przekroczyło 31 bar).
Aby kompresor wystartował pomiędzy pinami 1 i 4 powinno być zwarcie. Natomiast na pinach 3 i 2 obwód powinien być otwarty (nie zwarty do masy)

O starcie kompresora decyduje również czujnik temperatury (termistor ) na parowniku w kabinie. Jeżeli jego wskazania są poniżej 4°C to kompresor się nie włączy.
Kompresor się nie załączy również wtedy kiedy BCU nie wykryje, że wentylator w kabinie nie działa.

http://www.the75andztclub...ead.php?t=35567
Ostatnio zmieniony przez Pieta Pon Maj 06, 2013 21:02, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Maj 06, 2013 20:23   

aha :) przypomniało mi sie że wentylator zawsze mi chodzi jak wyłącze econ nawet w zime :D to może być wina tego czujnika wtedy?
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 06, 2013 20:34   

na econ wiatrak nie powinien chodzić w ogóle. Na klimie zawsze 1-szy bieg

Jak ciśnienie w układzie wzrośnie do 31 bar to włącza się wyższy bieg
masz diesel czy benzynę?
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Maj 06, 2013 21:38   

mam diesla, i czy to normalne że jak wyłącze w zime ECON to wentylator chodzi?? z tym że niewiem czy na 1 czy na 2 biegu bo nie mam porównania, a sprężarka robi cyk......cyk.......cyk itd przełącza nią przekaźnik bo czuć jak sie go dotknie że cyka nie to że sprzęgiełko walnięte i sobie nie łapie czy coś
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Maj 06, 2013 21:42   

Też mam diesla i nawet przy minusowej temperaturze wentylator startuje.Też nie wiem na jakim biegu,ale się kręci.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Maj 06, 2013 21:44   

czyli może jest ok ale jeszcze to cykanie...niby chłodzi klima może nie super ale zimne leci latem
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 07, 2013 08:16   

sash997 napisał/a:
mam diesla, i czy to normalne że jak wyłącze w zime ECON to wentylator chodzi??


wentylator nie powinien chodzić na ECON

sash997 napisał/a:
przełącza nią przekaźnik bo czuć jak sie go dotknie że cyka nie to że sprzęgiełko walnięte i sobie nie łapie czy coś


z pin 29 (kabel brazowy) wtyczki 331 ECM idzie kabel na pin 1 przełacznika i dalej na pin4, potem do przekaźnika i do sprzęgła kompresora. Aby kompresor działał obwód musi być cały czas zamknięty
Sprawdź miernikiem czy sygnał przerywa już na wyjściu z ECM czy może za przełacznikiem a może jednak przekaźnik świruje.
Może być też któryś z przewodów naderwany i raz łączy raz nie pod wpływem drgań (poruszaj kablami)
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Wto Maj 07, 2013 19:18   

Pieta napisał/a:
wentylator nie powinien chodzić na ECON

wiem o tym ;)
sash997 napisał/a:
jak wyłącze w zime ECON

dzisiaj postaram sie obadać ten kabel, już kumam o co biega,dobrze że jest ktoś kto potrafi łopatologicznie tłumaczyć bo te schematy z rawe jakoś nigdy mi nie wchodzą łatwo...

[ Dodano: Wto Maj 07, 2013 20:18 ]
ok byłem zobaczyłem i coś odkryłem :razz: do pinu 1 na tym czujniku jest dołączona masa kabelkiem przykręconym do podstawy poduszki,obmierzyłem czujnik i działa prawidłowo, jest przerwa gdy sprężarka nie działa i przejście gdy sprężarka sie załancza,klimatronik ustawiłem na lo i na ECON pochodził troche i jak wyłączyłem ECON to wiatrak chyba na 2 biegu sie odpalił bo po czasie zwolnił, czyżbym miał za duże ciśnienie w klimie że tak cyka?musze poszukać jakiegoś lepszego majstra z maszyną aby to sprawdził
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 20, 2013 18:32   

Witam troszeczę czasu mnie nie było, ale chciałem napisać że usterka leżała po stronie niesprawnego wentylatora a dokładnie wytarta szczotka masowa. Po wymianie wszystkich na nowe grafitowe problem znikł, a klima zaczeła działać poprawnie także dzięki wszystkim za pomoc i życzę innym sukcesów w rozwiązywaniu problemów i usterek oby było ich jak najmniej :)
Pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z klimatyzacja
hribsatan Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Sie 25, 2014 09:03
dzelo23
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja - problem
piochu1 Rover serii 75, MG ZT 14 Czw Maj 16, 2013 18:32
kalafior
Brak nowych postów [R75] Problem z klimatyzacją
Coś rzęzi :(
roobertoo Rover serii 75, MG ZT 23 Sro Sie 06, 2008 07:19
MaReK
Brak nowych postów [R75] Problem z klimatyzacją
jogi831 Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Maj 05, 2009 17:34
jogi831
Brak nowych postów [R75] klimatyzacja problem
bluetom2 Rover serii 75, MG ZT 13 Sob Lip 27, 2013 09:22
falko29



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink