Wysłany: Sro Maj 29, 2013 10:45 [R 200 1.8] Prośba o pomoc w doborze cewki WN
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998
Witam serdecznie,
przyszedł u mnie czas na wymianę cewek wysokiego napięcia po drobnej awarii (jedna z dwóch cewek chyba "wybuchła" bo zostały tylko resztki obudowy ale mniejsza z tym).
Większość katalogów części podaje ze w moim aucie powinna być cewka NEC000130 lub NEC100870 która ma zupełnie inny kształt i oznaczenie niż ta którą wymontowałem. W aucie miałem NEC10047 co mnie zdziwiło bo takie są w LandRover'ach i jest to część nie do zdobycia.
W załącznikach zdjęcia przedstawiające cewkę WN jaką miałem zamontowaną i jaką proponują mi katalogi : /
Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 29, 2013 10:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Model który Ci pokazuje to nowa cewka z nowszych aut nakładana bezpośrednio na świecę (ja np. takie mam).
Masz takie rozwiązania:
- Kupienie tych nakładanych na świecę i przeciągnięcie przewodów no nich (będą działać)
- Kupienie używek z wersji VVC lub jeśli dobrze pamiętam w 2000r. nowe modele jeszcze także miały takie jak ty
- Zamontowanie dwóch dowolnych innych cewek z podwójnymi wyjściami, tutaj trzeba pogrzebać które auta jeszcze takie miały (na pewno maluchy )
Wow, trochę jestem w szoku. Nie sądziłem, że taka rzeźba może pasować i działać.
No ok, gdybym chciał kupić te nowszego typu (montowane bezpośrednio na świece) to musiałbym kupić 2 sztuki tak czy inaczej i potem od tej cewki przewodem WN do świecy obok?
Czyli trzeba kupić komplet 4ech sztuk przewodów WN a wykorzysta się jedynie 2 sztuki czyli trochę strata kasy?
A zasilanie tych cewek to normalnie przewody pociągnąć ze starego miejsca gdzie były mocowane? Trochę to trąca inżynierią na zbyt wysokim poziomie jak na moją wyobraźnię : )
Chyba bezpieczniej dla mnie będzie poszukać cewek o zbliżonej budowie (wiem, że kilka Renówek też ma takie, bo znalazłem w katalogu janmor i valeo).
Ostatnio zmieniony przez Tiamant Sro Maj 29, 2013 15:08, w całości zmieniany 1 raz
I są do kupienia dedykowane przewody to tych cewek.
Trzeba przeciągać przewody zasilające cewki, ale teraz tak patrze że ty masz 6 pinów więc trzeba by było określić jak są zbudowane oryginalne cewki, bo być może są to tak naprawdę nie dwie a 4.
Faktycznie, poszukałem i są do tych cewek krótkie przewody WN (39,39cm a nie jak moje obecne 83,99,103,109cm).
Tylko pozostaje kwestia zasilania, stare miały 3 piny, nowe tylko 2, szkoda czasu i energii na łączenie "na pałę" : )
Dysponuje ktoś może rozpiską pinów w wersji jaką posiadam? czyli 2 wtyczki 3-pinowe?
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Maj 30, 2013 15:06
Witam. Mi też uszkodziła się cewka. Słabo się jeździ na 3 cylindrach. Przeglądając popularny serwis aukcyjny trafiłem na cewkę od volvo s/v40. Po roznitowaniu starej przykręciłem volvowską na śrubki m4 . Jest identyczna i pasuje wtyczka. Samochód jeździ , a koszt używanej jaką mi się udało kupić w moim mieście to 15zł.
Czy na pewno da się zamontować dwie cewki w głowicę? Gabarytowo pokrywka zaworów jest inna. W innym miejscu czujnik wałka i w starej nie byłoby gdzie przykręcić nowych cewek.
Dla większych kombinacji dało by się zastosować zamiast cewek listwę zapłonową, wtedy każdy cylinder miał by własny oddzielny układ zapłonowy (teraz cewka przypada na dwa cylindry) ale wymagało by to dodatkowego układu.
Na potwierdzenie że się da zamieszczam poniżej filmik z mojego projektu podzielnych cewek dla silnika 1.4.
http://youtu.be/BconywpUCiE
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum