Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
po 200 tys. km pojawił się problem dziwnych dzwięków wydobywających się z silnika. Dźwięki przypominały uderzenie młoteczkiem o metal. Po dodaniu gazu zanikały. Jest to typowy dzwięk świadczący o uszkodzeniu tłumika drgań skrętnych (koła pasowego wału). Odkręcenie śruby, która zabezpiecza to koło jest dużym problemem, ze względu na miejsce (ograniczony dostep), oraz siłę jakiej trzeba użyć przy odkręceniu.
Aby odkrecić śrubę należy unieruchomić wał korbowy. Są dwa dobre sposoby blokowania wału. Pierwszy to użycie specjalnego klucza nakładanego na wypusty koła pasowego. Drugi prosty to włożenie blokady (porządny śrubokęt, badź pręt o srednicy 8 mm do otworu, który znajduje się w bloku silnika pod rozrusznikiem i zaślepiony jest pomarańczową zaślepką. Niestety nie widać zaślepki , treba ją zlokalizować ręką. Na kole zamachowym silnika znajduą się otwory w które należy wprowadzić blokadę. Dla ułatwienia wyjmyjemy z drugiej strony elipsową czarną zaślepkę i pokręcając wałem korbowym znajdujemy otwór służacy do blokady.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 08, 2013 16:18, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 06, 2013 05:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum