Wysłany: Nie Cze 09, 2013 16:54 [R75] Czy to objawy uszkodzenego termostatu ?
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam. Mam taki problem, że zagotował mi się płyn chłodniczy podczas stania w korku w gorący dzień. Doszedłem do wniosku że wentylator załącza się tylko na najwyzszym biegu dopiero jak gotuje sie plyn a gdzie wolniejsze bięgi? Gdy gotuje się płyn to wskazówka temp. wskazywała tylko poł stanu i nie drgneła. Czy to objaw uszkodzonego termostau ze nie załączają się niższe biegi wentylatora? Wymieniłem juz wszystkie przekaźniki wentylatora przy wentylatorze i w puszce bezpieczników wymieniłem czujnik temperatury i to samo. więc chyba zostaje tylko termostat
?czy pasowałby ten od Kia Carnival 2.5 v6? bo jest połowę tańszy niż do Rovera
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 09, 2013 16:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
włącz na kompie temperaturę płynu i obserwuj czy przy 100*C włączy się wentylator, jeżeli nie to masz uszkodzony i odrazu będziesz widział jak się autko nagrzewa i czy trzyma Ci 90*C czy jakoś mega szybko idzie w górę, lub odpal auto i na panelu od klimy włącz ikonę przedniej szyby i zobacz czy went. startuje, jeżeli będzie słychać cykanie to znaczy, że went "szuka" sprawnego biegu i na nim startuje.
po włączeniu ogrzewania przedniej szyby wentylator włącza się na wolnym biegi potem przełącza na szybszy przy nagrzanym silniku.czyli wentylator chyba sprawny.czy termostat może być przyczyną nie załączania wentylatora gdy silnik pracuje na postoju i jest gorący? załączy się wentylator dopiero gdy płyn bedzie sie gotowac i wtedy chodzi bardzoszybko i głośno
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Cze 09, 2013 19:37
Sterownik silnika reaguje na sygnały czujnika temp. płynu, a nie termostatu.Czujnik jest w bloku a nie w chłodnicy.Takie objawy mogą być jak jest mało płynu lub układ mocno zapowietrzony ( przy założeniu , że wentylator jest sprawny ).
układ odpowietrzałem a czujnik wymieniłem więc dlaczego wskazówka temperatury nie drgnie więcej niz połowa miarki gdy płyn się zagotuje? przecież wtedy wskazówka powinna być na czerwonym polu a nie w połowie białego
płyn jest nowy ale przyznaje się że użyłem środka do uszczelnienia chłodnic bo miałem dziurkę w chłodnicy.może to ten środek zapchał układ. No ale mimo to wentylator powinien sie prędzej włączać a nie dopiero po zagotowaniu płynu a wskazówka nawet nie drgnie. Nie mam juz pomysłów. Pomocy
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Nie Cze 09, 2013 21:30
Płyn do uszczelniania, działa na tej zasadzie, że gdy napotka powietrze, to sie tam odkłada. I przez nieszczelny układ, mogłeś mieć powietrze, a to mogło spowodować "utrwalenie" uszczelniacza
a takie środki do uszczelniania w proszkach mają fajny wpływ na zużycie pompy wody, wolałbym naprawić/wymienić chłodnicę niż lać do układu to gówno, że tak powiem. rozbierałem już kilka aut po takim "uszczelnianiu"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum