Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] ciężko odpala po wymianie czujnika temperatury
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] ciężko odpala po wymianie czujnika temperatury
Autor Wiadomość
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Cze 21, 2013 14:15   

aaa takie buty ... no to może byc i ten "czajnik" skopany ...
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 21, 2013 14:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Violka 



Dołączyła: 15 Kwi 2011
Posty: 60
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Cze 26, 2013 09:19   

Witam jeszcze raz w temacie odpalania a raczej problemu z odpalaniem.
Powiedzcie, czy ten czujnik wałka rozrządu można jakoś sprawdzić?
Bo z tego co się orientowałam to są z nim problemy jak autko nie chce odpalić na ciepłym silniku a mój roverek ma problemy jedynie na zimnym z odpalaniem.
Dodam, że wczoraj wymieniłam świece i przewody i niestety dzisiaj rano autko znowu nie chciało odpalić ;-(
Dzięki
 
 
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Sro Cze 26, 2013 10:25   

może propozycja od czapy i od szlachetnej części pleców strony ale.... jak z rozrządem? Mógł przecież przeskoczyć. Przypadkiem auto nie było odpalane na rozciąg albo nie miało problemów z gazem? Można też sprawdzić wężyki podciśnienia. Jeżeli świece i przewody są wymienione i jest sprawdzony rozdzielacz, aa zakładam, że tak jest to inne błędy powinny wyjść po podłączeniu kompa. Jeżeli ja miałbym w tym przypadku od czegoś zacząć, po przeprowadzonych wymianach, to właśnie od sprawdzenia rozrządu.
 
 
Violka 



Dołączyła: 15 Kwi 2011
Posty: 60
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Cze 26, 2013 10:31   

Dzięki za pomysł. No ale rozrząd jest ok a po podłączeniu pod komputer nic nie wyszło :-(
 
 
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Sro Cze 26, 2013 10:50   

Jak nic nie wybiło na kompie to raczej problemy natury elektronicznej możemy wykluczyć... <myśli> Benzynka jeśli ma paliwo, powietrze i w odpowiednim momencie iskrę musi zatrybić. Przewody, świece masz nowe więc z mechaniki pozostaje Ci rozdzielacz i kopułka. Może też problemem być nie zimny silnik a zbierająca się wilgoć. Teraz pogoda nie sprzyja i po dłuższym postoju (=zimny silnik) jest problem.
 
 
Violka 



Dołączyła: 15 Kwi 2011
Posty: 60
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Cze 26, 2013 11:15   

Zajmę się jeszcze kopułką itd.
Ale wilgoć jako taką wykluczam, ponieważ nawet podczas ostatnich upałów jak auto na noc zostało w zacienionym miejscu to nie odpalało. A jak dostało słoneczka na maskę to śmigało.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 26, 2013 16:56   

Violka, Ja na Twoim miejscu założyłbym ten stary czujnik o którym pisałaś na początku postu że jest wymieniony, tak na próbę. Zobaczysz wtedy czy problem z odpalaniem na zimnym zniknie. Tylko uważaj, nie przegrzej silnika bo pisałaś że wentylator się nie włączał.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Violka 



Dołączyła: 15 Kwi 2011
Posty: 60
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Cze 27, 2013 10:17   

Robsson dzięki ale niestety, po kolejnej wymianie czujnika i sprawdzeniu, że wentylator się kręci, stary wyrzuciłam ;-(

Ale wiecie dzisiaj rano cierpliwie czekając aż w końcu odpali mam takie dziwne wrażenie, że moje autko teraz do odpalenia potrzebuje kilkakrotnego przekręcenia kluczyka, tak tylko żeby kontrolki się zaświeciły (nie wiem jakby coś się podgrzewało), bez kręcenia silnikiem, czy pompowania pedału gazu (pomysł na kłopoty z podaniem paliwa tez już sprawdzony) i w tedy odpala.
Mam ktoś jakiś pomysł???
 
 
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Czw Cze 27, 2013 14:06   

może problem tkwi nie w komorze silnika ale we wnętrzu auta? mówisz, że manewry z kluczykiem pomagają. Proponowałbym sprawdzić immo a wcześniej kostkę pod stacyjką. Jeżeli słońce grzeje Ci na maskę więc wewnątrz auta też robi się cieplej zatem odpalasz za pierwszym podejściem. Immo może nie trybić jak trzeba ale wydaje mi się, że wtedy kręcenie by nie pomogło - raczej zmiana odległości od pętli indukcyjnej znajdującej się wokół stacyjki. Jeśli temat nie jest pilny a masz chęć sprawdzić temat ze stacyjką w niedzielę wracam do Wuwua i mogę podrzucić komplet stacyjka-wkładki-kluczyk-elektryka. Inne powody na chwilę obecną nie przychodzą mi do głowy
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 27, 2013 17:17   

Violka, wiesz co ? masz LPG zamontowany w aucie, ile lat ma instalacja ?
Dąże do tego że problemem może być uszkodzona membrana w reduktorze.
Jeśli membrana przepuszcza gaz to silnik "zalewa" się resztkami oparów gazu i w połączeniu z benzyną jest problem z odpaleniem. Trzeba pokręcić trochę żeby "wypluł" co niepotrzebne i dopiero zapali. Zawsze po dłuższym postoju i ostygnięciu tak jest.
Mój kolega miał tak w VW Polo. Jeździł po mechanikach, wymienił kable, świece, aparat zapłonowy, czyścił wtryski ultradzwiękami i inne cuda ........ dopiero wymiana membrany reduktora pomogła.
Może i tak jest w Twoim przypadku, weź to pod uwagę.
Jest sposób żeby to sprawdzić:
Silnik musi być ciepły. Zakręć zawór który znajduje się na butli LPG, taki mały. Odpal cieply silnik niech pochodzi na gazie, po kilkunastu sekundach gaz się skończy, zawór jest zakręcony a auto przełączy się na benzynkę z powodu braku gazu.
Nie odkręcaj zaworu gazu. Zostaw tak do ostygnięcia silnika lub na noc a rano zrób próbę.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 27, 2013 18:19   

A ja bym poszedł tropem powoli umierającej pompy paliwa lub problemu z regulatorem ciśnienia paliwa. Mam LPG i u mnie też na przykład zimą, muszę dwa razy podpompować paliwko, by odpalił od strzała.
 
 
 
Violka 



Dołączyła: 15 Kwi 2011
Posty: 60
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lip 17, 2013 12:33   

Witam
moich nieszczęść ciąg dalszy :-(
Po wymianie czego się tylko dało, świece, przewody , cewki nic nie pomogło i dalej nie odpala (pompa paliwa jest ok).
Ale niestety przy wymianie filtru powietrza odkryto w kolektorze ssącym olej, poradźcie co to może być. Bo wczoraj usłyszałam, że najlepiej będzie jak wymienię cały silnik :-(
 
 
JacK 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 246
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Lip 17, 2013 19:11   

jeżeli ktoś stawia taka diagnoze to zapewne sprawdził sprężanie, jezeli nie sprawdził to niech nie gada takich rzeczy...

sprawdz spręzanie silnika, jesli miesci sie w normie to ok,

ja miałem kiedyś inny problem że raz odpalał raz nie i pod czas jazdy gasł, miałem pęknięty przewód na czujniku położenia wału

jak dobrze pamiętam to jest on na łaczeniu silnika ze skrzynią od sciany grodziowej czyli od kabiny
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Urwany przewód czujnika temperatury 1.4 Si]
tybul94 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Mar 28, 2021 10:00
tybul94
Brak nowych postów [R200 1.4 Si, 99 r.] Wymiana czujnika temperatury?
kalisz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Mar 10, 2010 10:02
kalisz
Brak nowych postów [R214] problem z wskaźnikiem po wymianie czujnika
tomcio1205 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Wrz 13, 2012 15:54
tomcio1205
Brak nowych postów [R25] Brak wtyczki czujnika temperatury powietrza
samuro Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Cze 11, 2011 14:20
samuro
Brak nowych postów [R214] Problem z wymianą czujnika temperatury
berrcik1988 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sob Maj 18, 2013 23:09
berrcik1988



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink