Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Miękki pedał sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: MaReK
Czw Cze 27, 2013 20:44
[R75] Miękki pedał sprzęgła
Autor Wiadomość
dzidek76 



Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 44
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Sro Cze 26, 2013 17:49   [R75] Miękki pedał sprzęgła
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam.Wiem ,ze był nie jeden juz taki temat,ale nie mam czasu aby szukac.A wiec prosze o porade.Mam problem ze sprzeglem.Zostało wymienione w moim r75 kompletnie wszystko.Skrzynia biegow,kolo dwumasowe,wysprzeglik ,sprzeglo oraz pompka sprzegla.Teraz w Maju wymienilem pompke i robi sie pedal sprzegła coraz bardziej miekki.Obawiam sie ,ze za jakis tydzien stane gdzies i juz nie wcisne ani jednego biegu.W maju gdy mechanik mi wymienil pompke nie włozyl gumki do zbiorniczka co spowodowalo zapowietrzeniem sie sprzegla.zaprowadziłem znowu i zosatała wlozona guma i odpowietrzony układ.Do dnia dzisiejszego od naprawy minelo moze z miesiac czasu,a pedał z dnia na dzien robi sie coraz bardziej miekki.Co moze byc grane.Czy znowu sie zapowietrzyl układ,a moze zly nalany plyn? Napewno nie zalał Shella,bo mowil lecz nie pamietam co tam wlal.Prosze o porade,bo juz moja cierpliwosc dobiega konca z moim autem.Od kupna cos sie dzieje a raczej z biegami mam problemy.
Ostatnio zmieniony przez dzidek76 Czw Cze 27, 2013 17:34, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 26, 2013 17:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 496
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Sro Cze 26, 2013 18:07   

brak gumki nie powoduje zapowietrzania się układu ( jeśli mówimy o tym czopku pod górną zakrętką).
Poszukaj płynu na połączeniu silnika i skrzyni ( czasami oszczędzanie przy zakupie wysprzęglika (britparts) powoduje szybki powrót problemu)
Próbuj ponownie odpowietrzyć układ.
Powodzenia
 
 
dzidek76 



Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 44
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Sro Cze 26, 2013 18:13   

W maju byla wyjmowana skrzynia biegow i wysprzeglik nic a nic sie nie poci i wyciekow nie bylo.A co do gumy to jesli nic niema wspolnego z zapowietrzeniem sprzegla to poco ona jest?
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Czw Cze 27, 2013 06:35   

Najpierw posprawdzaj wszystkie miejsca możliwych wycieków
-pompka sprzęgła podłuż pod pedały karton i pojeździj bo jak jest mały wyciek to wsiąka w dywanik
-złączka wysprzęglik-pompka owiń szarym papierem tojletowym ;)
-na łączeniu skrzyni i silnika czy nie ma wycieku
-przy odpowietrzniku czy się nie poci też owiń papierem
Jak już wyeliminujesz wycieki
-układ odpowietrz od strony odpowietrznika tak jak tu opisałem

http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=40

Obie metody odpowietrzania są dobre ale jak ktoś odpowietrza od strony pompki i w dodatku robi to sam to może przynieść marne rezultaty (idzie się poprostu zamotać przy kolejności dolewania ,wciskania ,wyciągania pedału sprzęgła oraz zakręcania i odkręcania odpowietrznika) Jeden zły ruch i zaciągniesz powietrze do układu ,a wtedy wiadomo :P
Guma spełnia ważną funkcję w pompce więc nawet nie myśl o jej wyrzuceniu. Poczytaj mój przypadek w odnośniku wyżej. Dodam jeszcze ,że do dzisiejszego dnia jeżdżę po tym odpowietrzaniu ,a sprzęgło i wysprzęglik dalej w szafie leżą. Korek od zbiorniczka pompki trzeba do..lić za przeproszeniem , a nie aby aby dwoma palcami dokręcić.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Cze 27, 2013 06:51   

radi napisał/a:
Obie metody odpowietrzania są dobre ale jak ktoś odpowietrza od strony pompki i w dodatku robi to sam to może przynieść marne rezultaty (idzie się poprostu zamotać przy kolejności dolewania ,wciskania ,wyciągania pedału sprzęgła oraz zakręcania i odkręcania odpowietrznika) Jeden zły ruch i zaciągniesz powietrze do układu ,a wtedy wiadomo :P

Już bez przesady... Za każdym razem jak odpowietrzałem roiłem to w ten sposób i sam... Jakoś zawsze mi to dobrze wychodziło i nie miałem z tym problemów :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Czw Cze 27, 2013 07:06   

OK OK już nic nie piszę bo znów się zacznie ,która metoda lepsza :milczy: No ja musiałem coś popipcyć ,że nie zadziałała ale cieszę się ,że hula :hurra:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Cze 27, 2013 22:03   

dzidek76, pompka podejrzewam... A to, że w maju wymieniana, to nic nie znaczy...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
dzidek76 



Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 44
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Pią Cze 28, 2013 06:52   

To jak Ja sprawdzic jesli to pompka
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Cze 28, 2013 06:56   

dzidek76, jeździć do póki chodzi, a jak padnie, to wymienić...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
dzidek76 



Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 44
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Pią Cze 28, 2013 07:07   

Zabawne.Pompka w maja jak pisalem byla wymieniona na nowa a wiec wykluczam aby to ona byla przyczyna
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 28, 2013 07:31   

dzidek76, śledzę tematy o układzie wysprzęglania i powiem Ci że możesz się niemiło zdziwić z tą sprawnością pompki.
Ostatnio zmieniony przez MatiNitro Pią Cze 28, 2013 07:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pią Cze 28, 2013 07:41   

Ciekawe jest to, że nasze rovery potrafiły 7-8 lat jeździć na oryginalnym sprzęgle i pompce od nowości i żyły. Po wymianie pompka potrafi umrzeć w 3 miechy...
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Cze 28, 2013 08:20   

Dawidovs napisał/a:
Ciekawe jest to, że nasze rovery potrafiły 7-8 lat jeździć na oryginalnym sprzęgle i pompce od nowości i żyły.

Na jakiej podstawie tak twierdzisz? :) Ja się dokopałem do informacji, że 40% R75 miało jeszcze gwarancyjnie wymieniane pompki sprzęgła w Wielkiej Brytani. :wink:
dzidek76 napisał/a:
Zabawne.Pompka w maja jak pisalem byla wymieniona na nowa a wiec wykluczam aby to ona byla przyczyna

Widać nie wiele wiesz o tym aucie i problemach z pompką ;)
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Cze 28, 2013 08:38   

Wygląda na problem z pozbyciem się powietrza z układu. Nie masz wrażenia, że jak popracujesz trochę układem (naciśniesz kilka razy w czasie jazdy sprzęgło) to pedał zaczyna twardnieć?

Ja bym zaczął od ponownego odpowietrzenia układu metodą tradycyjną ;)
Dolać płynu do zbiornika, włożyć gumę, zakręcić zbiorniczek, nacisnąć/podnieść kilka razy pedał przytrzymać, a w tym czasie druga osoba, ogarniająca klucze płasko/oczkowe niech zwolni odpowietrznik. Procedurę powtórzyć 2-3 razy uzupełnić płyn w zbiorniku i testować.

Jeśli problem ustąpi, a wróci za kilka dni, może to być uszkodzony odpowietrznik na wysprzęgliku. Ja tak sobie właśnie uszkodziłem ten element, ale właściciel warsztatu jakoś mi to ogarnął ;/ Oczywiście u mnie płyn się sączył delikatnie, ale zapowietrzanie następowało mimo niewielkiego ubytku płynu - może zasysał jakieś powietrze lewe z okolic odpowietrznika, ale nie wiem, czy to była bezpośrednia przyczyna. W każdym razie, udało się to naprawić. Potem weszła pompa od BMW, wysprzęglik się rozleciał, przyszedł nowy, też padł, wróciła oryginalna pompa, jeździło 2lata i wszystko padło po raz kolejny. Także tego.... ;-)

Teraz mam nowy wysprzęglik, starą pompę (którą zregenerowałem sam z kolegą Tomim). Pewnie niedługo padnie i ona, ale mam gdzieś dwie od Bonckiego i może skuszę się na tę metalową z osławionej firmy na "F" :)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dzidek76 



Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 44
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Pią Cze 28, 2013 12:29   

Rowan napisał/a:
Dawidovs napisał/a:
Ciekawe jest to, że nasze rovery potrafiły 7-8 lat jeździć na oryginalnym sprzęgle i pompce od nowości i żyły.

Na jakiej podstawie tak twierdzisz? :) Ja się dokopałem do informacji, że 40% R75 miało jeszcze gwarancyjnie wymieniane pompki sprzęgła w Wielkiej Brytani. :wink:
dzidek76 napisał/a:
Zabawne.Pompka w maja jak pisalem byla wymieniona na nowa a wiec wykluczam aby to ona byla przyczyna

Widać nie wiele wiesz o tym aucie i problemach z pompką ;)



Wiej juz sporo.Gdybys przez 1,5 roku wladowal w naprawy prawie 11 tysi to chyba juz cos wiem
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Pią Cze 28, 2013 12:36   

Dokładnie ja też uważam ,że to zapowietrzony układ. Jeżeli miała by paść w dwa miesiące to tylko przez nieumiejętne odpowietrzanie lub wyciek. Przecież ona się też płynem smaruje ,a nic nie pociągnie długo bez smarowania ;) nawet człowiek.
Tym bardziej ,że dzieje się to w miesiąc powoli coraz gorzej.
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pią Cze 28, 2013 12:44   

Niby się smaruje, a u mnie w upały skrzypi pompka od środka jak nie wiem. Boli ją coś tam ale tylko w upały. Może jej za gorąco :wink:
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Pią Cze 28, 2013 13:41   

Łooo matko dzidek76 pół auta wymieniłeś? Może trochę Cię pocieszę zobacz ile na naprawy wydali np dzieju albo apples
http://forum.roverki.eu/viewforum.php?f=51
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Cze 28, 2013 17:35   

A ja nawet nie liczę ile przez te 6 lat wydałem ;) Dwa razy dwumas robiłem i 4 razy sprzęło całe :wink: To tylko czubek góry lodowej :roll:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
dzidek76 



Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 44
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Sob Cze 29, 2013 23:14   

Ja tez wiele juz robiłem.I nawet nie chce mi sie pisac co bylo zrobione ,bo to parodia.Nawet skrzynie biegow wymienialem ,bo synchronizator mi padał.Cos mi sie wydaje ,ze ubezpiecze AC i na jakiegos dzwona bede leciał.Bo sprzedac za grosze to chyba tego nie zrobie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Miękki pedal sprzęgła
dzidek76 Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Cze 27, 2013 20:47
apples
Brak nowych postów [R75] Pedał od sprzęgła - Pedał
Boncky Rover serii 75, MG ZT 12 Sob Mar 18, 2017 21:09
longer86
Brak nowych postów [R75] pedał sprzęgła
Adrian75 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Mar 29, 2016 14:41
feldbahn75
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] pedał sprzęgła w podłodze
Adrian75 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Mar 22, 2016 09:33
longer86
Brak nowych postów [R75] Ciężki pedał sprzęgła...
Kizashi Rover serii 75, MG ZT 44 Nie Maj 31, 2009 22:58
Kizashi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink