Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 Si] Problem z silnikiem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Sob Lip 06, 2013 13:02
[R214 Si] Problem z silnikiem
Autor Wiadomość
Tomis2013 



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 6



Wysłany: Sob Lip 06, 2013 11:45   [R214 Si] Problem z silnikiem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam, od miesiąca jestem posiadaczem Roverka 214 Si. Podczas tego okresu użytkowania odkryłem kilka usterek, niektóre udało się zlikwidować z innymi dalej walczę :
1)Kiedy odpalam autko z rana to po przejechaniu 400 m auto strasznie szarpie (mało silnik nie wyskoczy) dzieje się to niezależnie od biegu i obrotów, dzieje się to przez 10 s a potem nie występuje,
2)Trochę powoli się zbiera na pierwszym i drugim biegu,
2)Czy spalanie w granicach 8l przy spokojnej jeździe to standard (70-80 km)?
Dodam, że podłączany był pod komputer i wyskoczył brak błędów jedynie wyświetliły się problemy z przepustnicą i świecami. Świece wymieniłem a przepustnice przeczyściłem jednak szarpanie dalej. Za wszystkie porady bardzo dziękuję :)
Ostatnio zmieniony przez Tomis2013 Sob Lip 06, 2013 12:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 06, 2013 11:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 07, 2013 00:22   

Ad 1.) Jakie masz obroty po odpaleniu? Może masz uszkodzony czujnik temperatury i na zimnym silniku dostaje złą mieszankę. Może to być również wina grzałki sondy lambda.
Ad 2.) Powoli się zbiera w porównaniu do czego? Porsche? Ferrari? Czy innej R200? Z tego wnioskuję ze na innych zbiera się dobrze.
Ad 3.) Zrób kalibracje przepustnicy. Sprawdzałeś napięcie na przepustnicy i rezystancję?
_________________
Czasami spotkasz na swojej drodze osobę której nie należy wkur***ć. To będę Ja.
http://forum-lines.ru/rez/ab236900.gif
 
 
Tomis2013 



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 6



Wysłany: Nie Lip 07, 2013 08:36   

Obroty przy odpaleniu ok 1200 i zapomniałem dodać, że silnik jak jest zimny to nierówno pracuje."powoli się zbiera" odnosi się do 1 i 2 biegu (duże obroty mała prędkość ) na 3 wzwyż jest już ok
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 07, 2013 08:46   

Więc czujnik temperatury będzie dobry. Co do falowania obrotów, to zapewne masz plastikową przepustnicę. Silniczek krokowy również może być powodem falowania. Co do przyspieszenia, to taka charakterystyka skrzyni, nic z tym nie zrobisz, gdyby Ci się sprzęgło ślizgało, odczuwał byś taki problem na wyższych biegach na wzniesieniu.
_________________
Czasami spotkasz na swojej drodze osobę której nie należy wkur***ć. To będę Ja.
http://forum-lines.ru/rez/ab236900.gif
 
 
Tomis2013 



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 6



Wysłany: Nie Lip 07, 2013 13:58   

Przepustnica jest faktycznie plastikowa a sprzęgło jest w porządku, zero ślizgania. Więc pytanie co proponujesz w pierwszej kolejności sprawdzić
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 07, 2013 14:45   

Ja proponuję zainwestować około 230 PLN w świece, kopułkę, palec i przewody WN. Dodatkowo trzeba zrobić czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego.
 
 
 
marcin_b 



Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 26



Wysłany: Nie Lip 07, 2013 17:24   

miałem podobnie kilka dni temu.

Podniosłem maskę i jazda do świec.

Niby wszystko w porządku , ale po wykręceniu świec okazało się , że z dwóch świec miałem cztery części ... ;/

Całe 36 zł uczyniło mnie szczęśliwszym :D , a i do tej pory nie mam pojęcia jak to się stało pod tą machą ...

Pozdro!!
 
 
Tomis2013 



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 6



Wysłany: Nie Lip 07, 2013 18:59   

Świecę sam wymieniłem (chociaż wyglądały bardzo dobrze ) kopułka i kable zapłonowe wyglądają na nowe (rok lub dwa), jutro biorę się za czyszczenie silniczka krokowego a i jeszcze takie pytanie czy przyczyną może byś zła mieszanka ?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 08, 2013 15:35   

Tomis2013 napisał/a:
i jeszcze takie pytanie czy przyczyną może byś zła mieszanka ?

A jaki nalot miałeś na świecach ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Tomis2013 



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 6



Wysłany: Pon Lip 08, 2013 18:27   

Tak na pierwszej, pozostałe były w porządku.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 08, 2013 18:36   

Tomis2013 napisał/a:
"powoli się zbiera" odnosi się do 1 i 2 biegu (duże obroty mała prędkość ) na 3 wzwyż jest już ok

103 konie auto lekkie, małe, pierwsze słyszę żeby ktoś narzekał. Może coś jest nie tak.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 09, 2013 08:32   

robsson78, Z tego co pisze autor wynika iż na 1 i 2 biegu auto ma za niskie przełożenia. Szybki wzrost obrotów i mała prędkość.
_________________
Czasami spotkasz na swojej drodze osobę której nie należy wkur***ć. To będę Ja.
http://forum-lines.ru/rez/ab236900.gif
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lip 10, 2013 11:02   

Tomis2013 napisał/a:
Tak na pierwszej, pozostałe były w porządku.

Al;e jaki nalot ?? Czarny, brązowy, siwy ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Tomis2013 



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 6



Wysłany: Sro Lip 10, 2013 14:48   

Nalot jest koloru czarnego ale chyba będę musiał udać się do mechanika (myślę że to wina mieszanki) auto jest tak "mułowate", ledwo co zrywa podczas ruszania a podczas zmiany biegów szarpie:( . Mam jeszcze takie pytanie czy przyczyną może być filtr paliwa, albo pompa paliwa ?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lip 10, 2013 15:07   

Najlepiej podpiąć się pod kompa, Wtedy będziesz wszystko wiedział. Możliwe ze sonda lambda padła i dlatego masz takie problemy.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214] Problem z silnikiem (czyżby HGF?)
michone Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Gru 06, 2010 18:38
ProCedeR84
Brak nowych postów [R214, 1,4 96 i] Szarpie silnikiem - PROBLEM Z AUTEM
Iza19019 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 34 Sob Lip 24, 2010 18:12
Iza19019
Brak nowych postów [R214] - poduszki pod silnikiem
emilanka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pią Lut 05, 2010 16:20
emilanka
Brak nowych postów [Mg Zr 1,8 16 V 160 kph] problem z silnikiem
Witam wszystkich
kozik150184 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Lut 09, 2010 22:17
marcinmarcin
Brak nowych postów [200 1.6 16v, 97r] problem z silnikiem.
andrew89n Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Kwi 07, 2011 20:23
Tommek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink