Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1996
Witam,
Chcę założyć w moim aucie instalację LPG sekwencyjną, lecz niestety panowie montujący LPG w moim mieście twierdzą, że w R827 są specyficzne 3 Ohmowe wtryskiwacze, a oni nie są w stanie zdobyć sterownika do wtryskiwaczy o takiej oporności. Z forum wynika, że jednak wielu z Was ma instalacje gazowe w tym aucie, więc musi być jakiś sposób.
Proszę Was o podpowiedzi, czy spotkaliście się z tym problemem i jak sobie poradziliście, gdzie szukać takich sterowników, lub namiary na zakład godny zaufania, żeby założyć tam gaz (najchętniej jak najbliżej Skierniewic).
Nie chciałbym sprzedawać mojego R, ale jazda na benzynie, to dla mnie zbyt kosztowna sprawa.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 16, 2013 18:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Rozważałem tą opcję, tylko straszą mnie, że jak strzeli na gazie (I generacji oczywiście) to z komory silnika nie będzie co zbierać:)
A możesz mi wyjaśnić, co to znaczy "na Blosie", bo niestety nie jestem obeznany w temacie? Chcę dowiedzieć się jak najwięcej, żeby później wiedzieć jak rozmawiać u gazownika.
Dziś dzwoniłem do gazownika, ale mimo wszystko odradzał montaż takiej instalacji. Tłumaczył, że w V6 jest długi dolot i w związku z tym jest duże ryzyko "strzału".
Soviet, rozumiem, że jeździsz na takiej instalacji. Powiedz jak sprawdza się u ciebie, czy miałeś z nią jakieś problemy? Strzela czy nie strzela?
A co z sekwencją? czy w ogóle możliwy jest montaż sekwencji za rozsądne pieniądze?
Generalnie ja sobie sam montowałem tylko fakturę załatwiłem . Jeżdżę na niej od chyba 2007 r przejechane ma 130 tys km i tylko parownik regenerowałem , pare razy blosa czyściłem i filterki zmieniam a tak to bez problemu dlatego Ci polecam bo jak wsadzisz sekwencje to ciągle coś będzie .
Ps I gen ma fajnie bo sam wybierasz na czym odpalasz ja cały rok na gazie odpalam a na benie jadę jak wyprzedzam itp ( 100zł na miesiąc na benie przejeżdżam )
Dzięki za poradę. Szkoda, że nie mieszkam bliżej, to wpadłbym do ciebie z moją furką na montaż
Będę musiał się w takim razie rozejrzeć za jakimś fachurą, który z powodzeniem "przerabiał" V6 na gaz I gen. Nie chciałbym trafić na speca, który będzie dopiero sprawdzał swoją wiedzę i umiejętności na moim aucie.
Filter powietrza trzeba wywalić i dać stożkowy i za filtrem blosa z którego rułka od gazu pójdzie do góry do parownika i będzie na równo z akumulatorem przykręcany stelażem i ważne ma być w kierunku jazdy .
Jak będziesz jeździł na lpg będzie Ci się świecić po czasie PGMFI tym się nie przejmuj to od sondy jak zaświeci się na czerwono na gazie będzie więcej mocy miał . Guzik od przełączania lpg/benzyna zamontuj sobie pod guzikiem od podgrzewania ( zamontuj takiego knefla http://allegro.pl/stag-2w...3405335352.html centralkę przykręć do ściany grodziowej bo tam będzie elektrozawór z filterkiem .
Zaletą takiej instalacji I gen jest to że jak się spierdzieli pb to sobie tylko na gazie jeździsz a jak gaz to pb po prostu masz dwa niezależna zasilania a w IV gen masz wszystko ze sobą powiązane .
Ps Gdzie Ty w ogóle mieszkasz?
Powodzenia .
Dzięki za wyczerpujący opis. Na pewno mi się przyda. Poza tym odzyskałem nadzieję, że da się zainstalować u mnie gaz:)
Mam od razu pytanie do ciebie: dlaczego trzeba wymienić filtr na stożkowy? I druga sprawa: co ma być umieszczone w kierunku jazdy, bo nie za bardzo zrozumiałem?
I jeszcze prośba: czy możesz wstawić fotkę komory silnika, żebym zobaczył jak to jest u ciebie zrobione? I jeszcze fotkę miejsca umieszczenia przełącznika. Wychodzę z założenia, że nie ma sensu na nowo odkrywać koła, więc wolę korzystać ze sprawdzonych rozwiązań niż eksperymentować. Tym bardziej, że w kwestii montażu instalacji LPG nie ma mam zielonego pojęcia.
A nawiasem mówiąc, to w linku z reduktorem, który podałeś, jest jakaś firma z Piaseczna ze sporym doświadczeniem (przynajmniej tak się reklamują) - może oni się podejmą tego tematu?
A mieszkam w Rawie Mazowieckiej - 70 km na wschód od Łodzi. Postaram się to dołączyć do danych:)
Ps. Czy twoim zdaniem jest opcja zamontowania zaworu tankowania obok wlewu paliwa?
Świetnie, dzięki za fotki i szczegółowy opis. Teraz pozostaje mi już tylko znalezienie zakładu, w którym mi to założą.
Jak założę, to dam znać o rezultacie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum