Zgodnie z sugestia przenoszę się do swojego tematu i nie zaśmiecam cudzych
Pacjentem będzie R416Hb z 1995r który jest moim „autem do jazdy na co dzień”.
Skąd pomysł?
Na początku uważałem że roverek zbiera się całkiem przyzwoicie jak na 1.6 ale później mocy zaczęło brakować.
Brałem różne opcje pod uwagę pod kontem zwiększenia mocy i decyzja padła na turbinę w wersji Soft (0.5 bara)
Z założenia jest to projekt nisko budżetowy, ale nie jest to tożsame z druciarstwem.
Chciałbym ze wszystkim zamknąć się w 1000zł.
Moja wiedza na temat turbo była praktycznie zerowa, ale po wielu przeczytanych postach na innych forach i wskazówkach na tym forum jestem już o niebo lepiej przygotowany. Liczę na Wasze dalsze wskazówki i podpowiedzi. Postaram się na bieżąco wklejać jakieś fotki z prac.
Pozdrawiam Rino
_________________ "Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 22, 2013 08:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Co znaczy jak??, wziąć turbinę dorobić wydech, orurowanie dolotu, włożyć większe wtryski i na czymś to wystroić jeśli nie wstanie na seryjnym kompie.
Pomijam takie kwestie jak smarowanie turbiny i spływ do miski, chłodzenie turbiny czy sterowanie VG i BOV.
Wtryski już są zamontowane, działają bez zarzutu. 315cc/min z volvo 2.5T
_________________ "Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
Co znaczy jak??, wziąć turbinę dorobić wydech, orurowanie dolotu, włożyć większe wtryski i na czymś to wystroić jeśli nie wstanie na seryjnym kompie.
Pomijam takie kwestie jak smarowanie turbiny i spływ do miski, chłodzenie turbiny czy sterowanie VG i BOV.
Wtryski już są zamontowane, działają bez zarzutu. 315cc/min z volvo 2.5T
Fajnie tylko:
- jakie chcesz użyć turbo
-jak chcesz rozwiązać kwestie kolektora wydechowego, jak to zmieścić
- spływ oleju i ogólnie zasilanie olejem to nie tak siup, skąd chcesz brać olej do turbo
1000zł to bardzo mało, same części według mnie więcej będą kosztowały. Rób i pisz co za ile kupiłeś, przyda się innym ludziom którzy chcieliby turbo w swojej k-serii.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Wtryski już są zamontowane, działają bez zarzutu. 315cc/min z volvo 2.5T
Po co Ci w seryjnym silniku takie wtryski ?
po to żeby sprawdzić czy będą działać?
Wtryski zamontowałem bo chciałem wiedzieć czy będą pracować ok i czy w ogóle wejdą na na listwę.
wniosek:
pracują poprawnie, dokładnie tak samo jak seryjne 226cc/min.
Turbina którą wybrałem to Garret T25 z 300zx. Do 1.6, tym bardziej na sofcie powinna być idealna.
Kolektor chciałem rzeźbić sam bo miałem koncepcje umieszczenia turbiny przy 1 cylindrze, ale odpuściłem sobie bo za dużo roboty.
Turbina będzie wisieć na kolektorze z R75t przy 4 cylindrze i będzie odwrócona o 180' (niestety sterowanie VG będzie między turbiną a silnikiem).
Miałem zastosować IC z 300zx ale stwierdziłem że będzie za mały więc wybór padł na intercooler z renault mastera.
BOV będzie standardowy z nissana
chłodnica będzie przeniesiona na środek tak żeby po obu stronach zmieścić wyjścia z IC.
Smarowanie Turbiny wezmę z filtra oleju tak jak to jest seryjnie w R75, a spływ bezpośrednio do miski.
chłodzenie chyba najlepiej będzie wziąć z kolektora ssącego.
Orurowanie dolotu powinno mi się udać wyrzeźbić z części dolotu od Nissana
Do turbiny muszę dorobić flanszę po stronie wydechowej, down pipe będzie z R75 ma średnicę prawie 2,5", później w okolicach środkowego tłumika przejdę na 2" i tak zostanie do końca.
wentylator będzie musiał być jakiś płaski ale to będę kombinował później.
ze wskaźników będzie na razie tylko boost, docelowo ciśnienie i temp oleju.
0,5 bara postaram się ustawić na VG, jeśli się nie uda to będę musiał dokupić MBC.
_________________ "Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
T25 spokojnie wyda, na 0,5 bara będzie już przyjemnie.
Według mnie 1k zł jest nierealne przy tym projekcie no ale najważniejsze żebyś doprowadził wszystko do końca.
Trzymam kciuki za turbo benzynę w R400
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Jak do tej pory:
Turbina+ bov+wszystkie rury i IC z nissana 450zł
kolektor 50zł
IC master 50zł
downpipe 30zł
wtryski 4x10zł = 40zł
płyta na flansze 7zł
wskaźnik boost 50zł
Gosć od którego kupiłem turbinę zapewniał że jest w idealnym stanie. Sprawdzone w zakładzie - nie kłamał
_________________ "Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
Projekt ok. Przydało by się może kilka gratów jak przerobiona głowica z VVC, większy ssący z VVC itp. ale jak to ma być jak najmniejszymi kosztami to trzymam kciuki.
Zastanawiałeś się już czym to wystroisz ? Standardowy komp od razu odpada.
Widzisz bardzo dobrze że rzuciłeś ten temat...
czy jesteś w stanie ( ale tak konkretnie ) napisać czemu odpada?
W sensie co się stanie? jak zareaguje komp?
Z czym będzie problem? wejdzie w jakiś tryb awarjny? zacznie zalewać, będzie za ubogo czy co?
Wszędzie słyszę że nie uciągnie ale jak pytam konkretnie czemu to nikt nie umie odpowiedzieć...
_________________ "Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
Strojenie nie musi być koniecznie przy tym doladowaniu. Najlepiej byłoby zakrecic się wokół AFR i wystroic doladowanie tak żeby mieszanka była prawidłowa.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Strojenie nie musi być koniecznie przy tym doladowaniu. Najlepiej byłoby zakrecic się wokół AFR i wystroic doladowanie tak żeby mieszanka była prawidłowa.
Tak też chciałem zrobić, jak poskładam wszystko do kupy to chciałem patrząc na AFR zwiększać doładowanie (teraz jest tak ustawione że powinno otwierać VG przy minimalnym ciśnieniu) i patrzeć co się dzieje...
czyli chodzi tylko o to że komp może podawać niepoprawne czasy otwarcia wtrysków? czy coś jeszcze?
Dzisiaj w nocy jadę do Pragi więc dalszy ciąg prac będzie w przyszłym tygodniu.
_________________ "Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
czyli chodzi tylko o to że komp może podawać niepoprawne czasy otwarcia wtrysków? czy coś jeszcze?
Czort wie, może odcinać zapłon jak zauważy jakieś nieprawidłowe wartości w mapsensorze.
Ciężko tutaj cokolwiek powiedzieć bo nikt chałupniczo tego nie próbował zrobić.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
A zareaguje na pewno na dmuchnięcie z turbiny ulubioną żółtą lampką. Szczególnie kiedy szybko będzie wchodzić na obroty to nagle zrobi się dużo za dużo powietrza i sonda lambda nawet nie zdąży zmierzyć że tak szybko się to zmienia . Wiadomo jak coś nie jest przystosowane pod turbo to ciężko żeby działało z turbo gdzie zanim turbina zacznie dmuchać potrzeba mało paliwa a jak już się rozkręci to dużo. I albo mamy za mało paliwa w składzie w wysokich obrotach albo za dużo na niskich (zależy od tego ile wtryski dają).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum