Wysłany: Sob Lip 07, 2012 13:20 [R75] Filtr cząsteczek stałych
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Witam ludziska jestem nowy i planuje kupic rover75 w dieslu. Mam pytanie ktore mnie nurtuje .Mam na oku rovera75 z silnikiem cdti z 2005r .Czy te silniki mialy montowane filtr czastek stalych,pytam bo czytałem ze to straszny syf i muli samochod. Dodatkowe inf na temat wersji poliftingowej tez sie przydadza bo juz sam nie wiem co mam o tym myslec .Jesli jest to czy sa z tym filtrem jakies problemy Dziekuje z góry i pozdrawiam. MArek
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Lip 31, 2013 13:36, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lip 07, 2012 13:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Nabyłem roverka 75 produkcja 02.03.2005 rok. W niemieckich dokumentach wykonanych przeglądów znalazłem wpis dotyczący pozycji "1 x Paltikerfilter za 890 euro " ( nie jest to wpis z książki serwisowej tylko z "AutoWolf GmbH" ). Wiadome jest, że w tłumaczeniu oznacza to filtr cząsteczek stałych. Patrząc na dokonany przegląd widzę tu wymianę filtrów: olejowego, powietrza i przeciwpyłkowego ( pollenfilter ). Reasumując mam zapytanie ? Czy ten model roverka ma już filtr cząsteczek stałych czy po prostu w "niemcowni" również klienta nabili w butelkę za dodatkowe 890 euro ? Jest jeszcze możliwość, że ta pozycja to po prostu cena wymiany filtru odpowietrzenia skrzyni korbowej ?
PS. Moja skromna wiedza motoryzacyjna podpowiada mi, że w tym autku nie ma filtru cząsteczek stałych chyba, że się mylę i od 2005 roku już w tego typach silników go montowano ?
R75 spełnia normy Euro 3. Nigdy fabrycznie nie montowano filtra cząstek stałych w tym aucie. W BMW z odpowiednikiem tego silnika również.
Dodanie filtra do auta jest moim zdaniem niemożliwe, a jeżeli tak to bardzo skomplikowane. Koputer musi mieć możliwość jego obsługi, czyli np. okresowe wypalanie i diagnostykę jego stanu.
Myślę, że wpis w książce masz błędny.
Najlepiej jednak zajżeć pod spód, bardzo trudno jest nie zauważyć takiego filtra na układzie wydechowym.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Pon Lip 29, 2013 15:16
Pieta napisał/a:
R75 spełnia normy Euro 3. Nigdy fabrycznie nie montowano filtra cząstek stałych w tym aucie. W BMW z odpowiednikiem tego silnika również.
Ciekawe, bo na własne oczy widziałem w serwisie w Krakowie R75 CDT z zieloną nalepką EURO4 (właściciel mieszka w Niemczech, auto serwisuje w Polsce) i mechanik powiedział, że to auto posiada DPF.
Fabrycznie nie montowano filtru cząstek stałych, ale czy takowy można dołożyć, tego nie wiem...
Znalazłem trzy ogłoszenia R75 z Niemiec w których właściciele twierdzą, że filtr DPF w ich autach jest. Albo się nie znają lub to taki chwyt marketingowy? Albo rzeczywiście dodali w jakiś sposób filtr cząstek stałych.
Nie dziwię się, że facet wymienia to w Polsce skoro za miedzą kosztuje to z robocizną 1000 euro. Poza tym temat jest ciekawy bo po co do jednych roverków wkładano by taki filtr a do innych roverków nie. Chyba, że wkładano taki filtr do serii "100 th anniversary". Wiem, że mój roverek również miał zieloną nalepkę na szybie gdy wjechał do Polski. Dowiem się w środę czy było to "euro 4". Pozdrawiam !
PS.Mimo wszystko kolego "Pieta" zajrzałem pod spód i jest tam układ wydechowy inny jak normalnie. Czyli na 95 % mam filtr DPF ! Kolega mechanik mówi mi , że mam auto stworzone tylko do długich tras i mam się tym nie martwić. Nie chciałem auta w dieslu z filtrem DPF, cóż życie !
Marek chyba jednak będziesz się musiał trochę pomartwić. Ja nabyłem roverka 75 produkcja 02.03.2005 rok. W niemieckich dokumentach wykonanych przeglądów znalazłem wpis dotyczący pozycji "1 x Paltikerfilter za 890 euro " ( nie jest to wpis z książki serwisowej tylko z "AutoWolf GmbH" ). Wiadome jest, że w tłumaczeniu oznacza to filtr cząsteczek stałych. Patrząc na dokonany przegląd widzę tu wymianę filtrów: olejowego, powietrza i przeciwpyłkowego ( pollenfilter ). Reasumując czy w "niemcowni" również klienta nabiliby w butelkę za dodatkowe 890 euro ? Jest jeszcze możliwość, że ta pozycja to po prostu cena wymiany filtru odpowietrzenia skrzyni korbowej ! Mimo wszystko po sprawdzeniu układu wydechowego jestem pewny już na 95 % , że u mnie w moim roverku jest już ten filtr.
Witam
PDF y w R75 są montowane w niemczech na zamówienie. Jak ktosik w mieście mieszka w zielonej strefie to albo buli za taki system albo trza z buta po autko na koniec miasta śmigać.
Osobiście wertując internet za częściami już dwa razy trafiłem na ofertę montażu takiego filtra.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pią Sie 02, 2013 16:16
Znajomy mechanik mówił mi, że była u niego raz jedna 75, która miał filtr cząsteczek, więc się jednak takie musiały trafiać... Fabrycznie może nie, ale możiwe, że na potreby jakichś norma montowano filtry
mieszkajac w zielonej strefie w niemczech musisz miec PDF inaczej nie mozesz do niej wjechac takze roverki moga miec montowane przerabiane uklady wydechowe
musisz miec PDF inaczej nie mozesz do niej wjechac
Ja mam od Acrobat Readera
A tak całkiem serio, jeden z naszych kolegów ma pozwolenie na wjazd do strefy ECO u naszych zachodnich sąsiadów, ale nie zauważyłem u niego przeróbek w postaci DPFów czy innych filtrów. Mało tego - kopci jak batory na pełnym morzu
Skoro do R75 można założyć silnik 1,4 16v, to czemu nie można założyć filtra cząstek stałych
Ciekaw jestem czy zabieg profesjonalnego montażu obejmuje rekonfiguracje ECU czy dokładana jest osobna elektronika...
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Kolega "Ripek" ma rację. Filtr cząsteczek stałych w R75 montowano właścicielom w Niemczech na zamówienie. U mnie bynajmniej tak zrobiono i to bez ingerencji w elektronikę. Tylko po to aby spełniać wymogi "euro4". Koszt całej usługi to 1800 euro. Cóż jestem ciekawy jak w Niemczech sprawdzą czy spełniam euro4 czy nie spełniam. Poza tym filtrem natknąłem się jeszcze na kilka niespodzianek, ale o tym to już następnym razem. Pozdrawiam !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum