Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 Si 97r] Demontaż nakładki na próg
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416 Si 97r] Demontaż nakładki na próg
Autor Wiadomość
mauser 



Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 43



Wysłany: Pon Sie 05, 2013 15:23   [R416 Si 97r] Demontaż nakładki na próg
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam, jak zdemontować nakładkę na próg? przy nadkolach są wkręty, które odkręcają się bez problemu. Natomiast od spodu na całej długości są jakieś śmieszne niby wkręty plastikowe, które kręcą się w kółko i za nic nie chcą się odkręcić.

Jeśli ktoś już to demontował to bardzo proszę o rade co z tym zrobić żeby nic nie pourywać.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 05, 2013 15:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 05, 2013 19:10   

mauser napisał/a:
Natomiast od spodu na całej długości są jakieś śmieszne niby wkręty plastikowe, które kręcą się w kółko i za nic nie chcą się odkręcić.

To są kołki plastikowe, nie są one wykręcane tylko wyjmowane, nie zdziw się jak wszystkie ci się rozwalą.
Jak je wyjmiesz, jest ich chyba 7 sztuk po całej długości, to przesuwasz nakładkę do przodu auta i wychodzi.
 
 
mauser 



Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 43



Wysłany: Pon Sie 05, 2013 23:53   

To jak je wyjąć?
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 06, 2013 07:25   

chyba ze ktos juz je podmienil i sa kolki ale z wkretem. pewnie sie przekrecily i kreca sie w miejscu. musisz je pourywac i potem zalozyc nowe
 
 
 
LookMyWay 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 107



Wysłany: Wto Sie 06, 2013 07:33   

U mnie trzeba było nacisnąć czymś małym na środek i kołek wchodził głębiej i całość lekko wychodziła.
 
 
mauser 



Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 43



Wysłany: Wto Sie 06, 2013 09:57   

bizon napisał/a:
chyba ze ktos juz je podmienil i sa kolki ale z wkretem. pewnie sie przekrecily i kreca sie w miejscu. musisz je pourywac i potem zalozyc nowe


Na oko widać że oryginalne.

[ Dodano: Wto Sie 06, 2013 10:57 ]
LookMyWay napisał/a:
U mnie trzeba było nacisnąć czymś małym na środek i kołek wchodził głębiej i całość lekko wychodziła.


Na środku jest miejsce pod śrubokręt krzyżak, próbowałem też to wciskać, szarpać obracać i nic... kiedyś od takich patentów wylewu dostane ;/
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 06, 2013 10:12   

mauser napisał/a:
kiedyś od takich patentów wylewu dostane ;/

zaden patent, to jest plastik i sie gwint przekrecil. urywasz i po sprawie
 
 
 
mauser 



Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 43



Wysłany: Wto Sie 06, 2013 14:53   

bizon napisał/a:
mauser napisał/a:
kiedyś od takich patentów wylewu dostane ;/

zaden patent, to jest plastik i sie gwint przekrecil. urywasz i po sprawie


Jak urwę i wkręcę metalowe wkręty to nie wiem czy nie będzie mi to korodować
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 06, 2013 15:30   

Cytat:
Jak urwę i wkręcę metalowe wkręty to nie wiem czy nie będzie mi to korodować

to zakupisz plastikowe kolki z wkretami lub nitami. i tak bedzie to nieuniknione
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 06, 2013 19:04   

Po co wkręty, te kołki kosztują grosze.
 
 
mauser 



Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 43



Wysłany: Sob Sie 24, 2013 19:38   

szoso napisał/a:
Po co wkręty, te kołki kosztują grosze.


Dał byś namiar gdzie je kupić? Objechałem pół Katowic i nie ma nigdzie.
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Sob Sie 24, 2013 21:37   

Siema.
Obczaj to:
Śrubki ze środka każdego kołka podważ śrubokrętem płaskim i wyciągnij "na chama". Następnie tak samo płaskim podważ każdy kołek i ciągnij aż wylezie cały.
Dalej tak jak koledzy mówili próg popchnąć dość mocno od tyłu do przodu i ładnie się wysunie. :)

Wiem, że to głupio brzmi ale nie pourywają się i o dziwo nie zniszczysz bardzo gwintu, ja wyciągałem progi z obu stron właśnie w ten sposób i WSZYSTKIE kołki nadawały się do ponownego montażu i jeżdżą już tak ponad rok.
powodzenia !:)

[ Dodano: Sob Sie 24, 2013 22:37 ]
Siema.
Obczaj to:
Śrubki ze środka każdego kołka podważ śrubokrętem płaskim i wyciągnij "na chama". Następnie tak samo płaskim podważ każdy kołek i ciągnij aż wylezie cały.
Dalej tak jak koledzy mówili próg popchnąć dość mocno od tyłu do przodu i ładnie się wysunie. :)

Wiem, że to głupio brzmi ale nie pourywają się i o dziwo nie zniszczysz bardzo gwintu, ja wyciągałem progi z obu stron właśnie w ten sposób i WSZYSTKIE kołki nadawały się do ponownego montażu i jeżdżą już tak ponad rok.
powodzenia !:)
 
 
mauser 



Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 43



Wysłany: Sob Sie 24, 2013 22:13   

adamek.o2 napisał/a:
Siema.
Obczaj to:
Śrubki ze środka każdego kołka podważ śrubokrętem płaskim i wyciągnij "na chama". Następnie tak samo płaskim podważ każdy kołek i ciągnij aż wylezie cały.
Dalej tak jak koledzy mówili próg popchnąć dość mocno od tyłu do przodu i ładnie się wysunie. :)

Wiem, że to głupio brzmi ale nie pourywają się i o dziwo nie zniszczysz bardzo gwintu, ja wyciągałem progi z obu stron właśnie w ten sposób i WSZYSTKIE kołki nadawały się do ponownego montażu i jeżdżą już tak ponad rok.
powodzenia !:)

[ Dodano: Sob Sie 24, 2013 22:37 ]
Siema.
Obczaj to:
Śrubki ze środka każdego kołka podważ śrubokrętem płaskim i wyciągnij "na chama". Następnie tak samo płaskim podważ każdy kołek i ciągnij aż wylezie cały.
Dalej tak jak koledzy mówili próg popchnąć dość mocno od tyłu do przodu i ładnie się wysunie. :)

Wiem, że to głupio brzmi ale nie pourywają się i o dziwo nie zniszczysz bardzo gwintu, ja wyciągałem progi z obu stron właśnie w ten sposób i WSZYSTKIE kołki nadawały się do ponownego montażu i jeżdżą już tak ponad rok.
powodzenia !:)


Niestety jeden próg zdemontowałem i zerwałem wszystkie, spróbuję Twojej rady przy drugim progu. Tak czy siak do tego muszę gdzieś te wkręty kupić.

[ Dodano: Sob Sie 24, 2013 23:12 ]
Udało mi się namierzyć może komuś się to przyda. nr katalogowy Romix B14698

[ Dodano: Sob Sie 24, 2013 23:13 ]
Udało mi się namierzyć może komuś się to przyda. nr katalogowy Romix B14698
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Sie 25, 2013 19:35   

mauser napisał/a:
Udało mi się namierzyć może komuś się to przyda. nr katalogowy Romix B14698

Na allegro i w wielu malych skepikach motoryzacyjnych sa uniwersalne albo ze srubami albo z nitam oraz o wymiarach 6mm, 8mm i 10mm. ja mam takie uniwersalne i w tych progach i w podszybiu i chyba jeszcze gdzies ale nie pamietam juz gdzie
 
 
 
msf 




Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 22
Skąd: Podbeskidzie

MG ZS

Wysłany: Wto Sie 27, 2013 17:15   

Dokładnie, wystarczą Ci takie zwykłe, uniwersalne kołki jak na zdjęciu.


Mierzysz średnicę oryginalnego i po sprawie, sam tak robiłem.

http://sklepy24h.pl/sklep...a_m8_bemark.jpg
 
 
mauser 



Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 43



Wysłany: Wto Sie 27, 2013 19:57   

Próbowałem dostać jakiekolwiek i nie udało mi się w Norauto były jakieś na oko podobne ale cit za małe cena ok 14-20zł za 10szt

Oryginalne trafiłem za 16zł 10sz.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 28, 2013 08:55   

w norauto nie. to w takich sklepikach motoryzacyjnych typu "u Heńka".

lub na allegro np
http://allegro.pl/spinki-...3436912487.html
 
 
 
mauser 



Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 43



Wysłany: Czw Sie 29, 2013 18:46   

bizon napisał/a:
w norauto nie. to w takich sklepikach motoryzacyjnych typu "u Heńka".

lub na allegro np
http://allegro.pl/spinki-...3436912487.html


Na Kościuszki w Katowicach kupiłem 16zł za opakowanie 10szt. To jeszcze taniej niż na allegro. Jak ktoś będzie potrzebował to dam namiar na sklep.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Demontaż podsufitki
radek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sob Sie 20, 2011 14:04
AdmSrck
Brak nowych postów [R416] Demontaż lamp przednich
kris88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Paź 31, 2007 11:24
sTERYD
Brak nowych postów [R416 1.6 16V 97r] Demontaż przedniego zderzaka
telis7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Cze 18, 2009 17:50
telis7
Brak nowych postów [r416, 96r, LPG] demontaż tylnej kanapy hatchback
grisza23 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pią Sty 28, 2011 09:50
grisza23
Brak nowych postów [R416 Si] Demontaż gałki zmiany biegów
mauser Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 29 Czw Cze 06, 2013 19:37
mauser



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink