Wysłany: Sob Maj 12, 2012 18:57 [MGZT] tylna szyba sie nie otwiera
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2004
Hej witam wszystkich. Mam takie pytanko czy zetchnal sie juz kiedys z takim problemem jaki ja zaraz opisze jesli tak lub jesli ktos wie jak go rozwiazac to prosze o pimoc mianowicie :
W Moim MG ZT T nie idzie w zaden sposob otworzyc tylnej szyby gdy naciskam przycisk jej otwierania otwiera sie cala tylna klapa bagaznika , na poczatku mydlalem ze poprostu tak ma byc i ten model nie ma mozliwisci otwierania tylnej szyby ale dzis po blizszym przyjzeniu sie z lekka odchylilem szybe zauwazylem teleskopy od otwierania a wiec skoro sa to musi sie jednak otwierac . Dodam ze po zamknieciu samochodu i uaktywnieniu alarmu tylna klapa jest zamknieta ale przyciskajac przycisk otwierania tejze tylnej szyby tylna klapa sie otwiera a alarm zaczyna dawac znac o sobie . Z gory dziekuje za pomoc i jakiekolwiek sugestie . Pozdrawiam Andrzej
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Lis 24, 2013 18:39, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 12, 2012 18:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mam też problem z tylnią szybą w kombi. Przestała się otwierać. Nic się nie dzieje po naciśnięciu przycisku otwierania szyby. Rozebrałem cały mechanizm i nie znalazłem przyczyny. Przycisk sprawny. Zamek sprawny. Nie ma tylko żadnego napięcia na wtyczce do zamka. Czy ta szyba sterowana jest z komputera? Gdzie jest moduł centralnego zamka? Jak to zmusić do działania?
Jari u Ciebie trochę trudniej zdiagnozować problem przez sieć.
Rozumiem, że klapa się otwiera chodzi tylko o szybę? Trzeba by sięgnąć do RAVEa.
Może to kwestia bezpiecznika, a może wiązki doprowadzającej... trzeba pomierzyć.
Odpowiadając na drugie pytanie Twoje - tak, steruje tym moduł komfortu BCU, który znajduje się nad schowkiem (nad nogami pasażera).
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Szyba otwierała się normalnie i nagle przestała
Rozebrałem wszystko.
Jest tak:
Sprawdziłem - wymontowałem - skrzynkę bezpieczników, moduł komfortu. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniku i styki modułów. Zero śniedzi i wilgoci - nówka.
Działa kontaktron otwierania klapy - jest styk na przewodach po naciśnięciu przycisku.
Na przewodach dochodzących do zamka szyby nie ma żadnego napięcia - po naciśnięciu przycisku otwierania również nic...
Było zaśniedziałe złącze kabli pod maskownicą tylnej szyby - to gdzie są przewody do szyby i światła tablicy - przeczyszczone - światło tablicy i wycieraczka działają.
Zameczek nie działa po podaniu napięcia na krótko na jego styki - nie wiem które więc podawałem na wszystkie po kolei i nic....
Czy moduł komfortu może wyłączyć odbiornik powodujący zwarcie - upływność?
Mam jeszcze problem z regulacją lusterek elektrycznych. Miałem uszkodzone prawe - złamane - regulacja działała i nagle przestała tylko dla tego lusterka. Prawe działało. Wymieniłem lewe lusterko. Wszystko elektrycznie podłączone prawidłowo ale nie ma regulacji. Lusterko teraz sprawne ale nie chce się ruszyć. Po jakimś roku przestało działać i prawe... Nie mam regulacji lusterek. I najgorsze że nie wiem czemu...? No i tempomat który był sprawny w 100% nagle nie działa. Zaświeca się kontrolka ale nie da się ustawić prędkości - ignoruje...
Tak to wygląda jakby były zablokowane funkcje. Sprawne połączenia a nie chce działać. Stąd moje pytanie o wyłączanie wadliwych odbiorników - urwane lusterko z dyndającymi kablami przestało działać no i zaśniedzałe kable otwierania szyby... Miał ktoś tak?
Tempomat jeśli nie chce się załączyć to najpewniej problem z czujnikami nad pedałami sprzęgła/hamulca. Na początek bym je dosunął i sprawdził. Tempomat (sterownik) siedzi tuż obok BCU. Możesz sprawdzić połączenia ale nie sądzę.
Jari napisał/a:
Zameczek nie działa po podaniu napięcia na krótko na jego styki - nie wiem które więc podawałem na wszystkie po kolei i nic....
Może się popsuł zwyczajnie Zakup sobie używany. Koszt nie powinien być drastyczny
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Auto jest z białym BCU bodajże bo ma szyby fotele lusterka elektryczne
BCU musi być do obsługi auta. Jeśli białe, to brak szyb el. z tyłu.
Jak działało i przestało, to szukałbym przerw w obwodzie lub bezpiecznikach.
Chyba, że BCU się zalało, ale to więcej rzeczy wskazywałoby na nieprawidłowości.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum